Allochtonen in KLS

@777


Dat zeg je nu wel maar voor je het weet is VArkeFly een onreine charter
en wordt er een fatwa uitgesproken.

:D:D:D
 
Ik snap alleen niet dat je er vanuit gaat dat lagere sociale klassen congruent is aan laag opgeleid... (beetje jammer) juist jij (gezien je betoog) zou beter moeten weten... Ik heb in een klas gezeten vol met kinderen uit "arbeiders gezinnen". Dat wil nog lang niet zeggen dat deze kinderen niet hogerop kunnen komen...
Als je de cijfers er op na slaat, zul je zien dat één van de grote voorspellers van academisch succes het salarisnivo van de ouders is. Ik heb het dus even heel algemeen genomen (ja, juist ik die zich hier ageert tegen het smijten met statistiek:D). Natuurlijk is het niet de enige voorspeller. En natuurlijk kunnen en zullen 'jouw' arbeiderskinderen hogerop komen. Ik laat in mijn voorbeeld alleen simpel zien hoe snel het al fout gaat bij het vergelijken van ongelijke groepen. Meer pretendeer ik niet!

Hoewel ik je punt snap, kan ik het niet met je eens zijn...
Ik kan je nu al vertellen dat een groot deel van de "allochtone jongeren" die nu een hogere opleiding genieten, niet uit een hogere sociale klasse komt...
Het is juist prachtig dat NL juist de kans geeft dat jongeren/kinderen van welk milieu of welke klasse dan ook een opleiding kan genieten... Dus dat zou niet het verschil kunnen maken...

Nogmaals, ik heb nergens het tegendeel beweerd. Zoals je het nu opschrijft ben ik het zelfs heel erg met je eens.
 
Last edited:
zitten we toch meer op een lijn dan ik in eerste instantie dacht...:grijns:

we zouden hier nog heel lang een breed over kunnen discusiëren (wat op zich niet vervelend is ;)), ik weet alleen niet of het de bedoeling is dat we hier lang op ingaan. (er zijn eerder threads gesloten om die reden)
Ik ben in elk geval blij dat we hierover zonder "problemen" hebben kunnen discussiëren...

Het was mij tot nu toe in ieder geval een waar genoegen...

P.S.
Ik had niet verwacht of niet bij nagedacht dat er op dit moment best wel wat allochtone aspirant piloten rond lopen op dit forum... Als die allemaal piloot worden, veranderen de cijfers drastiesch :grijns:;):rt:
 
Heb het idee dat 'de allochtonen' vaak het probleem groter maken dan het is

De 'medelanders van buitenlandse afkomst' die ik ken discrimineren vaker harder dan je zelf zou durven...vind t een beetje een jammer onderwerp in een tijd waar alle mogelijkheden geboden worden

Ikzelf ben helaas nog nooit ergens positief voor gediscrimineerd en moest er ook op mn eigen houtje komen

Ik wens je in ieder geval veel succes Safa, aan je afkomst zal het niet liggen; als je de capaciteit en de wil hebt dan kom je dr ook wel
 
Ja je mag tegenwoordig geen allochtoon meer zeggen want dat stigmatiseert teveel...

En ja ben dr idd...net als de rest trouwens

zo nu eerst een Buitenlands Biertje voor de verandering
 
tsjah, het blijft een gevoelig onderwerp...
En dat zal nog wel even zo blijven... jammer genoeg...

proost trouwens:biertje:
 
@lexxie747

Waarom belachelijke uitspraken? Wat heb ik fout gedaan?
 
@lexxie747

Waarom belachelijke uitspraken? Wat heb ik fout gedaan?

Als er eens nou iedereen op het wereld nou gelijk zou staan. Iedereen is hetzelfde, geen discriminatie niets! Zou het dan geen leuk wereldje zijn ? En van waar komt dat gedoe nou dat Marokkanen meer aanslagen plegen als Nederlanders? Neem nou Joran v.d. Sloot. Die gast heeft een Holloway verneukt en weggegooid. Da's nou ook een grote misdaad. Terwijl ze zat te ****** ging ze dood? Ja, dacht het ook

Dit soort uitspraken van je slaan nergens op... daar doelt hij op DENK ik
 
Even objectief:

In een psychologisch opzicht discrimineren we standaard, in alles wat we doen. Discrimineren betekent onderscheid maken, als het ware, selecteren. Dit kan goed bedoeld zijn, of juist heel slecht. De bedoeling achter is het allerbelangrijkste, en ja, daar moeten we ook voor discrimineren. Een bedoeling bestaat nooit uit één en hetzelfde.

Als we geen keuzes zouden maken, zou het al een gigantische puinhoop zijn. Natuurlijk is discrimineren op ras, geslacht, geaardheid, levens-/geloofsovertuiging heel ernstig, maar het is niks anders dan wat onze (onder-)bewustzijn tegen ons schreeuwt dat we moeten overleven en niet moeten zeiken om dingen die er niet toe doen ;)

Ik weet bijvoorbeeld dat in landen, waar de economie niet bepaald lekker draait (of helemaal niet), dat daar vaker sprake is van racisme. Met name omdat men niet gewend is aan gastarbeiders of internationalisering. Ze hebben in feite niks te verliezen, omdat ze niks anders hebben. Armoede of malaise is vaak een aanleiding voor hevig verzet tegen buitenlanders, met het idee dat hen alles wordt ontnomen. Deze situaties versterken hun band met hun natie, hun laatste hoop, hun alles. Zij identificeren zich dan ook zo.

Je kunt natuurlijk schreeuwen om één wereld, maar het valt toch weer in deugen. Kijk maar naar de Sovjet-Unie, of Joegoslavië. Ieder heeft zijn eigen mening, en dan krijg je groepjesvorming. Uiteindelijk willen deze verschillende groepen weer voor zichzelf beginnen, en krijg je weer onafhankelijkheidsstrijden. Vergelijk de mens maar met de aap. Sociale groepen onderling, maar deze groepen blijven solide, ongeacht dat ze kunnen cohabiteren.

Kortom, discriminatie, goed of fout, heerst altijd en overal. Zelfs in de supermarkt, als je moet kiezen tussen 2 of meer merken chips of bier (je kunt altijd wel alle 2 merken kopen, maar je zult toch 1tje het lekkerste vinden en de andere laten vallen) ;)
Maar als jij jezelf als de lekkerste chips of bier beschouwt, zit je goed. Zo moet je ook denken, naar mijn mening! ;)

Just my 2 objective cents :)
 
jezus...een prediker....ja we weten nou wel wat met discriminatie in deze context bedoeld wordt
De vraag was of iemand minder snel wordt aangenomen zodra ie neger (jajajaja) turk, marokkaan, spaghettivreter of kaaskop is....wat dus niet het geval is, als je zelf het maar niet teveel aandikt dat je er 1 bent

Tuurlijk loop ik graag op klompen, eet de hele dag boerenkool en woon in een molen...nou en?
 
Precies! Ze hebben mn burger-weuninkje meui op teevee gebracht! :haha:

Zeer scherp trouwens!
 
Back
Top