Allochtonen in KLS

Tja, ik denk dat je het beste kunt concluderen dat allochtonen (maar ook vrouwen) relatief ondervertegenwoordigd zijn in het pilotenwereldje. Dus niet alleen bij de KLS is dat zo, maar eigenlijk overal. Op zich niets mis mee, sommige beroepen spreken nu eenmaal mannen meer aan dan vrouwen, of autochtonen dan allochtonen in dit geval.

Zo zijn er meer vrouwelijke verpleegkundigen dan mannen. En zitten er relatief veel allochtonen in de financiele dienstverlening.

Op zich geen reden om er niet voor te gaan natuurlijk!:airforce:

Toevoeging: Daarnaast moet je om bij de KLS of een andere FTO toegelaten te worden een redelijk hoge vooropleiding hebben. En ook daar zijn allochtonen ondervertegenwoordigd.


Ik vraag mij af hoe jij kan concluderen dat allochtonen relatief ondervertegenwoordigd zijn in het pilotenwereldje?? Doel je hierop het pilotenwereldje in NL.. of het pilotenwereldje in het breedste zin van het woord... dus wereldwijd? Ik snap niet waar je dat bullshit verhaaltje vandaan zuigt... Alsof Nederland zo enorm vertegenwoordigd is in het "pilotenwereldje" dus wereldwijd.

Het volgende... "En zitten er relatief veel allochtonen in de financiele dienstverlening. " hoe kom je hier aan? Heb je betrouwbare bronnen?? Er zitten misschien wel meer allochtonen in de technische sectos dan in de financiele... Maar mijn vraag is, zuig je dit allemaal uit je duim of heb je de CBS hiervoor benaderd?

En als klap op de vuurpijl... "Daarnaast moet je om bij de KLS of een andere FTO toegelaten te worden een redelijk hoge vooropleiding hebben. En ook daar zijn allochtonen ondervertegenwoordigd." Ook hier geldt heb je de CBS benaderd. Want ik vind het erg knap van je dat je dit allemaal zo kan zeggen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de universiteiten in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Delft, Eindhoven... dan zie ik daar tog wel heel veel allochtonen op school... rara hoe kan dat? komen ze borden wassen of studeren?


Jij zou geen piloot maar analist moeten worden, past misschien beter bij je.

En owjah, ik ben een derde generatie Turkse.. dwz hier geboren, hier opgegroeid, en soms wel meer nederlander dan de gemiddelde nederlander maar toch... TOCH! ben je een allochtoon! En je kan wel heel mooi zeggen, je hebt de nederlandse passport en je bent goed ingeburgerd etc dus wat maakt je uiterlijk uit.... het maakt dus wel degelijk uit. Theorie en praktijk matchen elkaar helaas niet en dat zou je moeten weten niet? Hat gaat erom hoe jij als individu daarmee om gaat. Ik heb mijn mondje niet voor niks gekregen en ben altijd en overal present, maar als je je kwetsbaar opstelt tjah dan heb je een probleem, want dan wordt er ook goed gebruik van je gemaakt als allochtoon!
 
In mijn optiek echt Bullshit!
Ok je moet een Nederlands paspoort hebben voor de KLS, maar afwijzen omdat je een allochtoon bent ??

Zou met zo'n vooroordeel niet naar de selectie gaan... Alsof je het exuus voor afwijzing al klaar hebt voordat je uberhaupt gegaan bent.

Succes ermee.



En dit bedoel ik dus!! Als jij je zo (kwetsbaar) opstelt dan word je zeker afgewezen!

Dus Altimiter heeft gelijk, het is gewoon bullshit! Je moet gewoon aantonen dat je de juiste capaciteiten hebt!

En misschien is het voor jou lastiger omdat je denkt dat je een allochtoon bent, maar dan moet je jezelf zien als een BIKKEL... dus 2x zo hard werken om het zelfde bereiken.
 
Maar Sierra misschien bedoelt Neos het niet zo slecht. Ik zie ook wel veel meer allochtonen op de vmbo-scholen maar dat is misschien 51% van de allochtonen. Neos kon hierbij beter zeggen dat de meeste Allochtonen op het vmbo zitten. EDIT: Mijn zus doet Tandheelkunde op de VU dus tja, dat allochtonen veel actief zijn op het vmbo :radar: en ik ben het wel met Sierra Tango eens, je kan beter analist worden en dan kan je misschien wel onderzoeken hoeveel procent van de allochtonen op het lager onderwijs zit?
 
Als je het werkelijk wilt dan lukt het ook. Al moet je je 300% ervoor inzetten, des te meer kun je trots zijn op hetgeen wat je bereikt hebt, én je bent een voorbeeld voor de rest.

Al ben je zwart, geel of paars. Al praat je met bomen of je religie stamt af van planeet mars. Het gaat puur om de kwaliteiten van jezelf en daar kun je alleen zelf iets aan veranderen en ook je talent moet je zélf benutten, niemand doet het voor je. Het is een keiharde wereld, als je er geschikt voor bent kom je er wel!

Je moet je keus niet afhankelijk laten zijn door de hoeveelheid allochtonen die op de KLS zitten. Tuurlijk zitten er minder allochtonen dan autochtonen op de KLS, puur door het feit dat autochtonen van orgine uit Nederland komen. Nederlanders die in Turkije een vliegopleiding volgen zijn ook op één hand na te tellen en dan zijn zij daar weer de allochtonen. M.a.w: je moet je niet focussen op het feit dat je op de kaart nu toevallig tussen andere lijntjes geboren bent. We zijn uiteindelijk allemaal mens.
 
Ik ga wel eerst Aviation studies volgen in HVA en dan naar Stella; hoop ik dan. Groningen ligt te ver voor me en m'n ouders zijn bang dat er iets overkomt. Kinderachtig maar ja, ik heb tenminste ouders die aan me denken :D.
[/U][/B]

Maar Safa, je snapt toch wel dat je hier iets heel vreemds opschrijft? Straks willen je ouders dat je met je dure brevet alleen maar rondvluchtjes boven Lelystad doet. Ook leuk, maar...

On topic, Safa ik hoop dat je al door begint te krijgen dat er aardig wat allochtoontjes te vinden zijn in de luchtvaart en hier op Airwork. Incl. ondergetekende. Leg je 'kleurtje' dus lekker naast je neer!

:radar:
 
@ WvdB... je hebt helemaal gelijk! We zijn tenstolle allemaal mensen (hoop ik :p) ongeacht je afkomst!

We zijn wereldburgers!

@ Sefa... ik merk dat je nog niet volwassen genoeg bent... Je luistert teveel naar je moeder als ik je zo hoor praten. Mijn tip voor jouw is dan ook, doe eerst de HBO... ga op kamers en doe de selecties pas nadat je wat meer levenservaring hebt opgebouwd.
 
Ik vraag mij af hoe jij kan concluderen dat allochtonen relatief ondervertegenwoordigd zijn in het pilotenwereldje?? Doel je hierop het pilotenwereldje in NL.. of het pilotenwereldje in het breedste zin van het woord... dus wereldwijd? Ik snap niet waar je dat bullshit verhaaltje vandaan zuigt... Alsof Nederland zo enorm vertegenwoordigd is in het "pilotenwereldje" dus wereldwijd.
Natuurlijk heb ik het over het pilotenwereldje in Nederland. Als ik het over wereldwijd zou hebben, dan zijn we immers allemaal allochtonen, niet?;)

Het volgende... "En zitten er relatief veel allochtonen in de financiele dienstverlening. " hoe kom je hier aan? Heb je betrouwbare bronnen?? Er zitten misschien wel meer allochtonen in de technische sectos dan in de financiele... Maar mijn vraag is, zuig je dit allemaal uit je duim of heb je de CBS hiervoor benaderd?

En als klap op de vuurpijl... "Daarnaast moet je om bij de KLS of een andere FTO toegelaten te worden een redelijk hoge vooropleiding hebben. En ook daar zijn allochtonen ondervertegenwoordigd." Ook hier geldt heb je de CBS benaderd. Want ik vind het erg knap van je dat je dit allemaal zo kan zeggen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de universiteiten in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Delft, Eindhoven... dan zie ik daar tog wel heel veel allochtonen op school... rara hoe kan dat? komen ze borden wassen of studeren?


Jij zou geen piloot maar analist moeten worden, past misschien beter bij je.

En owjah, ik ben een derde generatie Turkse.. dwz hier geboren, hier opgegroeid, en soms wel meer nederlander dan de gemiddelde nederlander maar toch... TOCH! ben je een allochtoon! En je kan wel heel mooi zeggen, je hebt de nederlandse passport en je bent goed ingeburgerd etc dus wat maakt je uiterlijk uit.... het maakt dus wel degelijk uit. Theorie en praktijk matchen elkaar helaas niet en dat zou je moeten weten niet? Hat gaat erom hoe jij als individu daarmee om gaat. Ik heb mijn mondje niet voor niks gekregen en ben altijd en overal present, maar als je je kwetsbaar opstelt tjah dan heb je een probleem, want dan wordt er ook goed gebruik van je gemaakt als allochtoon!

Bij jou zit duidelijk een hele hoge mate van frustratie van iets... Ik probeer hier geen rassendiscussie los te trekken, maar jij plaatst jezelf ook wel erg gewillig in het verdomhoekje hoor.

CBS: http://statline.cbs.nl/StatWeb/tabl...NL&PA=71043ned&D1=1&D2=1&D3=0-5&D4=a&HDR=T,G3

Conclusie, er is dus wel degelijk verschil tussen (niet westerse)allochtonen en (westerse)allochtonen en autochtonen. Maar het verschil wordt ook met het jaar kleiner.

Vergeet niet dat je het in statistieken altijd over generalisaties hebt he! Ik heb het dus niet per definitie over Sierra Tango of Safa.
 
Last edited:
Wat ook niet helpt bij een selectie is als je overgevoelig bent of hele lange tenen hebt.
Zou daar t CBS wel eens over willen raadplegen wbt percentages en bevolkingsgroepen.

Maar mocht t niet lukken maak je er gewoon een fijn drama van en bel je Jan Marijnissen of Paul&Wittenman.
Dan wordt je lekker links doodgeknuffelt en richten ze waarschijnlijk met subsidie
een vliegschool op voor allochtonen.
 
@ Sierra Tango

En als klap op de vuurpijl... "Daarnaast moet je om bij de KLS of een andere FTO toegelaten te worden een redelijk hoge vooropleiding hebben. En ook daar zijn allochtonen ondervertegenwoordigd." Ook hier geldt heb je de CBS benaderd. Want ik vind het erg knap van je dat je dit allemaal zo kan zeggen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de universiteiten in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Delft, Eindhoven... dan zie ik daar tog wel heel veel allochtonen op school... rara hoe kan dat? komen ze borden wassen of studeren?

Euhm.. Ken jij de cijfers wel dan of is dit een op de kijk door jou vastgesteld feit? :boring:

Neos heeft hier helaas gelijk. En al kan hij je misschien niet voorzien van cijfers, ik kan dit bevestigen want ik heb ervoor gestudeerd (Jeuj! Komen al die jaren universiteit toch nog van pas!:grijns:) Boeken? Cijfers? Artikelen? Hoeveel wil je er? De cijfers liegen er niet om.

Maar is dit belangrijk? Safa ik denk dat je inderdaad gewoon ervoor moet zorgen dat je sterk in je schoenen staat. De cijfers liegen er bij de keuringen ook niet om dus daar zou ik me op focussen als je echt iets wil bereiken. Je wordt niet gekeurd op je kleur maar wel op je houding en hoe je overkomt. En daar kun je aan werken. Dus waarom zou jij niet één van die honderd kunnen zijn die eraan beginnen? (Let op: Dit is een fictief getal! Hier heb ik geen artikelen van die als bewijsmateriaal kunnen dienen! :haha: )

Bovendien worden we allemaal wel een beetje gediscrimineerd denk ik..

cheers,

Pilot freak met een geel kleurtje die blonde vrouwen heerlijk vindt

Wordt ik hier nu gediscrimineerd door een gediscrimineerde? :eek:

Ik zit zelf op Stella in een klas met 16 man. Daarvan zit er één met een buitenlands paspoort en één uit Afghanistan, één Chinees en twee mensen uit Limburg. Best veel variatie dus. Maar toch hoofdzakelijk man. (één vrouw).

Wordt ik toch potverdorie weer gediscrimineerd..
twee mensen uit Limburg
:1855:

Ik zeg dus: Safa ga ervoor. Je geschiktheid heeft denk ik ook wel te maken met wat je ervoor over hebt en hoe veel je kunt hebben. Er wordt maar een lolletje met je gemaakt dus durf er dan ook om te lachen.

Succes! :airforce:
 
@Erique: Nee, vergeet Turkije maar, haha de meeste kapingen komen voor in Turkije :radar:

Maar iedereen bedankt! Trouwens, ik mag niet van m'n ouders naar Groningen omdat ze me te jong vinden. Ik ga wel eerst Aviation studies volgen in HVA en dan naar Stella; hoop ik dan. Groningen ligt te ver voor me en m'n ouders zijn bang dat er iets overkomt. Kinderachtig maar ja, ik heb tenminste ouders die aan me denken :D.
Ik ga wel als eerst naar HVA, omdat ik mezelf dan nog te jong vind om door de selecties te komen bij Stella. Omdat HVA contact heeft met Stella kan ik daar gewoon de vliegopleiding volgen! Maar moet ik alsnog de selecties doen.

Maar als eerst komende 2 jaar m'n uiterste best doen dan kom ik er wel denk ik :radar:

Safa, ik heb ook eerst Aviation Studies gestudeerd, helemaal afgemaakt + bestuursjaar HvA. Dat is extra bagaga die je motivatie om te gaan vliegen ondersteund en je ontwikkeld je op diverse vlakken wat alleen maar in je voordeel zal werken! Maar dan alsnog, als jij Aviation Flight wilt gaan doen, zal je toch ook een Nederlands paspoort moeten hebben. En dat Groningen te ver ligt, Stella zit in Beek Limburg. Is minstens even ver dan niet verder! dus dat zou geen reden mogen zijn. Daarnaast ga je intern op de KLS en bij Stella moet je eigen woonruimte zoeken in Sittard oid. Dus denk er nog maar goed over na welke van de 2 jouw interesse wekt!

Maar erg verstandig dat je eerst wilt studeren!
gr flying
 
@Flying83: Pfft, ik dacht dat Stella lag bij Schiphol; op het site van Stella stond iets met "te Schiphol". Als het zo is kan ik beter naar de Hanze gaan en m'n moeder heeft me groot gelijk gegeven. Lekker een uurtje gediscussieerd en ik heb lekker gewonnen :radar: . "Als het moet dan moet het": zei ze. Dus kan ik beter naar de Hanze gaan maar daar ga ik dan wel Technische Bedrijfskunde volgen? Da's dan wel kut.

Dus weet ik nu helemaal geen ene raad. Of zal ik gewoon op m'n 17e beginnen met m'n selecties en als het niet lukt kan ik het toch over een jaartje weer proberen? Of was het nou over 4 jaar :radar: ? («Wilt iemand dit dan wel even beantwoorden?) Dan kan ik het gewoon weer opnieuw proberen en als het over 4 jaar is komt het ook wel goed uit dan ben ik 21 jaar en weet ik veel meer over vliegtuigen dan anderen! Dus tja, eerst even de komende 2 jaar zien door te komen :radar: :D!
 
Ik vraag mij af hoe jij kan concluderen dat allochtonen relatief ondervertegenwoordigd zijn in het pilotenwereldje?? Doel je hierop het pilotenwereldje in NL.. of het pilotenwereldje in het breedste zin van het woord... dus wereldwijd? Ik snap niet waar je dat bullshit verhaaltje vandaan zuigt... Alsof Nederland zo enorm vertegenwoordigd is in het "pilotenwereldje" dus wereldwijd.

Het volgende... "En zitten er relatief veel allochtonen in de financiele dienstverlening. " hoe kom je hier aan? Heb je betrouwbare bronnen?? Er zitten misschien wel meer allochtonen in de technische sectos dan in de financiele... Maar mijn vraag is, zuig je dit allemaal uit je duim of heb je de CBS hiervoor benaderd?

En als klap op de vuurpijl... "Daarnaast moet je om bij de KLS of een andere FTO toegelaten te worden een redelijk hoge vooropleiding hebben. En ook daar zijn allochtonen ondervertegenwoordigd." Ook hier geldt heb je de CBS benaderd. Want ik vind het erg knap van je dat je dit allemaal zo kan zeggen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de universiteiten in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Delft, Eindhoven... dan zie ik daar tog wel heel veel allochtonen op school... rara hoe kan dat? komen ze borden wassen of studeren?


Jij zou geen piloot maar analist moeten worden, past misschien beter bij je.

En owjah, ik ben een derde generatie Turkse.. dwz hier geboren, hier opgegroeid, en soms wel meer nederlander dan de gemiddelde nederlander maar toch... TOCH! ben je een allochtoon! En je kan wel heel mooi zeggen, je hebt de nederlandse passport en je bent goed ingeburgerd etc dus wat maakt je uiterlijk uit.... het maakt dus wel degelijk uit. Theorie en praktijk matchen elkaar helaas niet en dat zou je moeten weten niet? Hat gaat erom hoe jij als individu daarmee om gaat. Ik heb mijn mondje niet voor niks gekregen en ben altijd en overal present, maar als je je kwetsbaar opstelt tjah dan heb je een probleem, want dan wordt er ook goed gebruik van je gemaakt als allochtoon!

borden wassen
 
Dus weet ik nu helemaal geen ene raad. Of zal ik gewoon op m'n 17e beginnen met m'n selecties en als het niet lukt kan ik het toch over een jaartje weer proberen? Of was het nou over 4 jaar :radar: ? («Wilt iemand dit dan wel even beantwoorden?) Dan kan ik het gewoon weer opnieuw proberen en als het over 4 jaar is komt het ook wel goed uit dan ben ik 21 jaar en weet ik veel meer over vliegtuigen dan anderen!

Misschien dat je even de thread ''KLS selectie deel 2'' moet lezen. Hadden het daar zojuist over ''volwassenheid''. Als je denkt dat je het haalt over 4 jaar omdat je dan ''meer over vliegtuigen weet dan anderen'', kan ik al raden dat je het dan ook niet haalt.

Overigens mag je bij de KLS, als je bent afgewezen, het 4 jaar later opnieuw proberen.
 
@Sven: Nu ga je wel te ver, want wij allochtonen studeren dus ik weet niet waarover je het hebt.

@777-200: Maar over die 4 jaar ben je ook een volwassen, dus ben ik ook zeer volwassener. Tegen die tijd weet je inmiddels ook meer als anderen op het gebied van vliegtuigen. Waarom kan je dan al raden dat ik het niet haal?
 
@777-200: Maar over die 4 jaar ben je ook een volwassen, dus ben ik ook zeer volwassener. Tegen die tijd weet je inmiddels ook meer als anderen op het gebied van vliegtuigen. Waarom kan je dan al raden dat ik het niet haal?

Nouja, ik vind het nogal kinderachtig overkomen om te zeggen dat je dan ''veel meer weet van vliegtuigen dan anderen''. Als je dat op 17-jarige leeftijd zegt, is het misschien maar goed dat je nu niet begint met de selectie denk ik.....
 
Nouja, ik vind het nogal kinderachtig overkomen om te zeggen dat je dan ''veel meer weet van vliegtuigen dan anderen''. Als je dat op 17-jarige leeftijd zegt, is het misschien maar goed dat je nu niet begint met de selectie denk ik.....


Daarom ga ik eerst voor m'n eindexamen.
 
Back
Top