De zonnebril voor een piloot

Ik heb zelf een Oakley geslepen zonnebril, helemaal top. Koste 550 euro, maar dan heb je ook wat.

Ja , te dure Franse troep die bij het minste of geringste krassen vertoont of krom gaat staan.
 
hallo heb zelf net deze besteld (zie link) hier onder.

kost op dit moment op deze site 99.95 us dollar. geloof in nederland 179.99 us dollar.

3 typen heb je die meer geschikt zijn voor a pilot, ga zelf voor de 6692.
heb vorige week hier in nederland nog een op gehad bij bijna donker, en je ziet nog steeds goed.

heb zelf een ray-ban, maar ziet een stuk minder in de cockpit door de donkere glazen= groen glas niet polarized, en de pootjes zijn wat dikker, = wat minder met headset.

laat hem in florida afleveren,
een maat van me komt met een 3 weken weer terug van het vliegen daar, bespaard ook nog eens verzend kosten.

http://www.opticsplanet.net/serengeti-sedona-velocity.html


groeten.
 
hmm ik heb nog niet veel ervaring met IFR aangezien ik net met de flighttraining ben begonnen maar lees net in de atpl therory dat inderdaad polaroid wordt afgeraden en dat meekleurende lenzen (photochromatisch) zelfs verboden zijn i.v.m. de tijd die de lens nodig heeft om zich aan te passen aan de verschillende lichtintensiteiten. dus bijvoorbeeld van buiten naar binnen kijken.
zoals gezegd ik ben nog maar een rookie maar ben benieuwd of mensen in de praktijk de meekleurende lenzen wel gebruiken.

gr. sicko
 
Ik heb twee jaar geleden naar aanleiding van een van de oudere topics een Serengeti gekocht. De glazen bevielen me wel maar ik kreeg na een paar uur wel last van de pootjes achter mijn oren, ondanks dat de opticien hem had afgesteld met mijn headset op.