Pilatus PC-7 Nijmegen

Makaveli

New member
Ha EMVO'ers!

Even snel een interesse vraagje; welke grapjes kwam er een paar uurtjes geleden op ongeveer 300-500 voet hoogte over Nijmegen scheren in z'n PC-7? Was dit een laagvlieg oefening? De mensen bij Nijmegen Centraal waren onder de indruk, hoor! ;)

Keep up the good work!
 
Je zult eerder 300 tot 500 meter bedoelen aangezien de door jou opgegeven hoogte onwaarschijnlijk en illegaal is...
 
@RTO
Je weet het tegenwoordig niet meer met die waaghalsen in die PC-7's. Hoorde ze laatst ook op de radio begonnen ze over Lucky te praten en Snowman. Hoe verzin je het.
 
Vorige week vrijdag was het ook raak. Een PC-7 op misschien 300 meter boven Holten (Overijssel). Volgens mij is dit laagvlieggebied dus mag het wel. Laatst ook een F-16 op, wat zou het zijn, 300-400 meter? Wel mooi hoor, zo dichtbij ;)
 
Zal wel niet zo laag geweest zijn. ALS het een laag vlieg gebied is...is dat dan niet 1000 ft ofzo? Dat is dan 300 meter, ongeveer.
Ik geloof ook nooit dat het de bedoeling is dat er boven bebouwd gebied wordt gevlogen.
 
Last edited:
boven bewoond gebied is het iets van 1200 of 1000ft dacht ik ivm motor lawaai. Verder maakte het (dacht ik) niet uit. boven duin mag er erg laag gevlogen worden.
 
Jo

De wet zegt:

1000' boven "crowded area's" lees: bebouwing en mensbaksels

500' boven t platteland van boer piet

Groeten
 
yep..en in bepaalde laagvlieggebieden onder voorwaarden 100 ft (voor heli's dan) en 250 ft voor fixed wing
 
En volgens mij geld (voor PPL?) ook dat je in een laagvlieggebied alleen onder de 500ft mag vliegen met instructeur.
 
Ik mag gewoon in militaire laagvlieggebieden op 1m hoogte in m'n Cougar rondcrossen hoor. Geen probleem. Die 1m (3ft) is alleem bedoeld om te voorkomen dat ik overal maar de wielen aan de grond zet. Dat mag ook wel, maar dan moet ik toestemming hebben van de terreinbeheerder.

Meestal oefenen we heel laag boven heide gebieden op de Veluwe. Zie je vaak van die mensen die even voor de rust een stukje gaan wandelen op de hei, komt er zo'n KLu heli rondjes draaien en tactische naderingen oefenen :biertje:. Heb ook wel meerdere middelvingers opgestoken gekregen van menig wandelaar. Er zijn er trouwens ook zat die het hardstikke gaaf vinden. Mensen met hun (klein)kinderen bijvoorbeeld (zwaaien gewoon met hun hele hand, niet alleen met een vinger). Vlieg ik soms wel eventjes opzettelijk wat dichter bij langs.

Alleen ben je 's zomers aan het slalommen om mensen te vermijden, omdat het zo druk is. Is ook wel weer leuk op zich ;).
 
Ik denk dat dat GMB toch wel erg fijne privileges mee geeft. Want zelfs landen civiel mag volgens mij alleen maar met toestemming van de burgemeester. In belgie is het wel een stuk fijner, als je daar even wat wilt eten in een leuk restaurantje in de Ardennen bel je gewoon naar het Restaurant en als zij toestemming geven mag je daar je heli op het parkeerterrein zetten.
 
Back
Top