Stage

Nizzell

New member
Ik heb een vraagje, ik zit nu 4HAVO N&T, zou graag na me HAVO vlieger willen worden (F-16 Piloot ) maar nu hebben we beroepsoriëntatie, en moeten we stage lopen bij een bedrijf wat je trekt en wat je later wel zou willen doen.

Op dezelfde dag werd ik nog gebelt door de luchtmacht waarom ik me solicitatiebrief niet heb ingevult, ik uitleggen dat ik nog te jong ben, en eigenlijk nog niet eens naar de voorlichting mocht in soesterberg.
ik gelijk vragen naar een stage plek
Ze verbonden me door naar een ander nummer, ik ook weer bellen.
Die verwees me weer door naar een e-mail adres van iemand van de ministirie van defensie

Nou hoop ik dat het mag stage lopen

Maar heeft iemand anders wel eens stage gelopen bij de Luchtmacht ???
want ik denk eigenlijk dat het nog niet eens mag :niet_bli:
 
Ha Nizzell!

Ik heb geen persoonlijke ervaring op dit gebied, dus neem mijn bericht voor wat het is, maar het is in ieder geval wèl mogelijk stage te lopen bij de Koninklijke Luchtmacht. Ik heb hier meerdere voorbeelden van gehoord tijdens mijn kenninsmakingsdagen te Volkel. Deze stages blijken dusdanig leerzaam/leuk te zijn dat de stagiaires zelfs na de stage blijven hangen bij de KLu (eentje is zelfs op uitzending gegaan!) voornamelijk vanwege de goede arbeidsvoorwaarden en het inzien dat het een erg leuk wereldje is om in te zitten.

Succes in ieder geval met je stage!
 
hee

Ik moet zelf ook een stage lopen, net als jij wou ik ook bij de luchtmacht, dat kan je doen via het volgende.
Als je naar www.luchtmacht.nl gaat en je klikt daar op de button van het jeugd-squadren kom je op hun site. Vervolgens kan je op contact drukken, kleine brief boven in beeld.
hier staan alle stage nummers van alle velden van de luchtmacht.
reken er wel op dat ze om je CV vragen, dus het is wel handig als je die de eerste keer al mee stuurt

succes veder.

SElwin N.
 
Het is denk beetje lastig in mijn situatie
want we mogen maar 2 tot 3 dagen :s

17 maart tot 19 maart

ik had het mailtje gestuurd naar k.d.jong@mindef.nl
waarop hij antwoorde
Beste nick
Helaas hebben wij ook geen stageplaatsen en tijd om een beroepsbezoek te begeleiden.

Is het wel mogelijk om maar voor 3 dagen stage te lopen
 
Last edited:
Oei, 3 dagen is wel heel erg kort!
Dat is eigenlijk nauwelijks een echte stage te noemen!

13&14 mrt zijn weer vliegerinfodagen, misschien dan daar maar wat genieten van de sfeer en goed je ogen open houden en dan je beroepsorientatie doen in je reserve-keuze voor je vervolgopleiding!

groetjessss!
 
het is natuurlijk lastig om voor 3 dagen een stage te krijgen op luchtvaart gebied.
Misschien is er een klein veld in de buurt zo iets als hilversum, of oostwold.
De mensen vinden het erg leuk, en het is zkr leerzaam.
Mocht je echt graag bij de luchtmacht willen is het misschien een optie om vrijstelling aan te vragen bij je school en/of met je mentor te praten.
Anders weet ik het ook niet,

succes veder
 
misschien een mooi moment om aan je backup plan te werken? de mijne is gamedesigner. ik zou nu zo aan de slag kunnen als dat als ik voor alle vliegopleidingen word afgekeurd. Wat is jouw tweede keus?
 
stage luchtmacht

stage luchtmacht

Hallo,

Ik doem nu werktuigbouwkunde 2e jaar en ben volgend jaar van plan om bij de luchtmacht in soesterberg stage te lopen.

Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Groeten van sander
 
Op de site van mindef staat het volgende:
--------------------------------------------------------------------------

Ik wil stage lopen bij Defensie. Kan dat?
Ja dat kan.

De veelzijdigheid van de defensieorganisatie toont zich in de vele vakgebieden waarbinnen burgermedewerkers werkzaam zijn. Hier liggen dan ook uitgesproken kansen en mogelijkheden voor Academici, HBO-ers en MBO-ers. Bovendien bestaat de mogelijkheid om stage te lopen bij een van de krijgsmachtdelen of het kerndepartement. Of om een afstudeeropdracht via Defensie te vervullen.

Voor stagemogelijkheden binnen de Bestuursstaf van het ministerie van Defensie in Den Haag kunnen verzoeken worden gericht aan: Directie Personeel & Organisatie Bestuursstaf, Postbus 20703, 2500 ES Den Haag.

Voor stages bij de Koninklijk Marine kijk op:
www.werkenbijdemarine.nl Op deze site vind je een formulier dat je online kunt versturen.

Voor stages bij de Koninklijke Landmacht kijk op:
www.werkenbijdelandmacht.nl Hier vind je informatie en kun je online een formulier versturen.

Voor stages bij de Koninklijke Luchtmacht:
De Koninklijke Luchtmacht heeft geen centraal stagebureau. Iedere vliegbasis en elk onderdeel werk met een eigen stagecoördinator. Om te zien aan wie je je stageverzoek moet richten kun je kijken op www.luchtmacht.nl/portal/contact
Je kunt ook bellen: tel: 0800-0016
------------------------------------------------------------------------
bron: http://www.mindef.nl/service/faq/index.aspx
------------------------------------------------------------------------

Ik heb stage gelopen bij de KLu, dus vragen kun je altijd ff PM-en.
 
Beste Nizzell,

Ik zit in het 3e jaar van m'n MBO-4, MTS+ opleiding.
Momenteel loop ik 5 dagen per week stage bij Maritiem Vliekamp de Kooy (Voormalig, Marine vliegkamp de Kooy)(MVKK). Dit is mijn stage ervaring, binnen de sector techniek.

Onder begeleiding van een HBO stagair, ben ik samen met 2 andere collega's bezig met het restaureren van een Grumman Tracker S-2A. Het is de bedoeling dat deze kist zodanig gerestaureerd wordt, dat het inprincipe weer veilig zou kunnen vliegen.
Vrijwel elke dag zijn wij bezig met het restaureren deze kist. Maar dit doen we dan ook zoals het in de praktijk ook gaat (Werken volgens de manuals, tool check's uitvoeren, werken met logboeken enz,enz).
We zijn momenteel bezig met het inventariseren van het totale hydraulische systeem, en een storing's analyse van het hydraulische systeem. Hierbij checken we of alle onderdelen aanwezig zijn, maar ook bijvoorbeeld het testen van kleppen, schakelaars en andere componenten. Verder hebben we ook nog aan andere activiteiten mee gedaan zoals: Borg les, Cursus: Overleven op zee (NBCD school, en een praktijk gedeelte in het marinebad de schots), Cursus: Brandbestrijding (theorie en praktijk bij NBCD school), Info vlieger dag @ Maritiem Vliegkamp de Kooy, vaardag met Hr.Ms.Evertsen en binnekort neem ik deel aan de snuffel stage "Groene Dagen" die ook door de defensie is georganiseerd. Deze dagen vind voor mij plaats op 10-11-2008 dus ik heb nog geen ervaring van deze dagen, wel kan je alsvast een klein beeld van deze dagen geven.
Tijdens deze 5 dagen licht de nadruk vooral op het militaire aspect van een baan bij defensie. Dit houd in dat ik naast de voorlichting, een schip en een vliegbasis ga bezoeken maar er zit ook een fysiek deel in dit programma wat enige lichamelijk conditie verlangt.

TIP: Geef ruim van tevoren aan dat je bij de KLU (Of ander krijgsmacht) stage zou willen lopen (Een aantal maanden van te voren, max 6 maanden).

Tot nu toe heb ik deze stage zeer leerzaam en leuk ervaren! Voor meer info kan je me altijd een berichtje sturen.


Mvg,

Magnum
 
Back
Top