Natuurkunde cursus KLS bij NG profiel

wrvh

New member
Ik begin binnenkort (als ik medisch goedgekeurd word) aan mijn opleiding bij de KLS. Nu heb ik als vooropleiding VWO gedaan, profiel Natuur en Gezondheid (dus WisB1 en Nat1). Ik heb begrepen dat je dan nog een cursus Natuurkunde moet volgen bij de KLS.

Hoe gaat dit precies in zijn werk? Heeft iemand ervaring met die cursus? Moet ik er zelf nog iets voor regelen, of krijg ik het gewoon met de andere papieren toegestuurd?

Thanks:rt:
 
Ik begin binnenkort (als ik medisch goedgekeurd word) aan mijn opleiding bij de KLS. Nu heb ik als vooropleiding VWO gedaan, profiel Natuur en Gezondheid (dus WisB1 en Nat1). Ik heb begrepen dat je dan nog een cursus Natuurkunde moet volgen bij de KLS.

Hoe gaat dit precies in zijn werk? Heeft iemand ervaring met die cursus? Moet ik er zelf nog iets voor regelen, of krijg ik het gewoon met de andere papieren toegestuurd?

Thanks:rt:

Oh lullig, ik heb namelijk ook NG :( dus iedereen moest eigenlijk NT nemen?? Volgens mij klopt dit niet hoor, men denkt dat je bij een NG studie geen NA1 hebt, NA2 is volgens mij niet nodig hoor.... Ik hoor het GRAAAGGG

EDIT:

BRON: http://www.xs4all.nl/~remcoen/selectie.htm

Met de profielen Natuur en Techniek en Natuur en Gezondheid voldoe je aan deze eis. Kandidaten met profiel NG krijgen in de week voorafgaand aan de opleiding een korte bijscholingscursus natuurkunde. Kandidaten met profiel NT worden hiervan vrijgesteld, omdat zij reeds over voldoende natuurkunde-kennis beschikken.

Ohhhh stelt niet echt veel voor dus :) waarschijnlijk meer over gassen, luchtdruk etc
 
Een weekje voorafgaand aan de opleiding krijgen de mensen zonder Na2 wat aanvullende stof, die betrekking heeft op de opleiding. That's it.
 
Nou, tijd om dit maar even voor eens en altijd op te lossen denk ik. Hier mijn verhaal;
Ik begin komende maandag aan de KLS. Toen ik selectie deed, had ik een E&M profiel met wiskunde B1 op het VWO en nog geen diploma. Toegelaten tot de KLS, half jaar later diploma gehaald, nog steeds zonder natuurkunde. Natuurkunde 1 op VWO gedaan bij het JBI te Utrecht.
Zo'n twee weken geleden is er een zending weggegaan bij de KLS met natuurkunde 1 en 2 boeken. Uit deze boeken hebben we een aantal paragrafen moeten behandelen die de KLS belangrijk vindt. Ik moest in feite alleen het natuurkunde 2 gedeelte doen, het natuurkunde 1 had ik immers al gedaan. Mensen die natuurkunde 1 HAVO hebben gedaan, zullen ook een aantal paragrafen van natuurkunde 1 door moeten nemen, omdat die op het VWO wel behandeld worden en op de HAVO niet.
Dus;
Als je WEL N&T VWO hebt, zal je zonder problemen of 'bijscholing' aan de KLS mogen beginnen.
Als je GEEN N&T VWO hebt, zal je (er van uitgaande dat je wel natuurkunde 1 hebt gedaan, VWO) zo'n 4-5 paragrafen natuurkunde 2 moeten bestuderen.
Als je natuurkunde 1 op HAVO niveau hebt gedaan, zal je een aantal paragrafen van natuurkunde 1, als natuurkunde 2 op VWO niveau moeten doen.
Hoe het zit met natuurkunde 1,2 HAVO, weet ik helaas niet exact.
Hoe dan ook, niet een week van tevoren op de KLS. In ieder geval niet meer... Wie weet op de KLS zelf nog extra lessen, maar dat kan ik me niet voorstellen, tijdens de opleiding...
 
@Sweetsurrender:

Je krijgt dus geen lessen, alleen een boekje dat je moet leren? Krijg je daar nog een toetsje over ofzoiets?
 
Hoe het zit met natuurkunde 1,2 HAVO, weet ik helaas niet exact. Hoe dan ook, niet een week van tevoren op de KLS. In ieder geval niet meer... Wie weet op de KLS zelf nog extra lessen, maar dat kan ik me niet voorstellen, tijdens de opleiding...

Met havo N&T kun je gewoon zonder extra cursus aan de opleiding beginnen volgens de website van de KLS.
 
Back
Top