lesrooster kls

EL Captino

New member
Ik zou graag willen weten hoe een week er ongeveer uitziet in het eerste jaar van de opleiding van de KLS. Ik zou graag willen weten of je iedere dag van 9 tot 17 daar bent of heb je minder lesuren.
 
In de 9 maanden theorie nemen de lesuren steeds meer af. De eerste paar maanden regelmatig van 8:00u. tot 16:30u. les.
 
Air Law
Meteorology
Principles of Flight
General Navigation
Radio Navigation
Airframe/systems/power plant
Performance
Communications VFR
Communications IFR
Operational procedures
Instruments/electronics
Human performance and limitations
Mass and Balance
Flight planning and monitoring
 
In de 9 maanden theorie nemen de lesuren steeds meer af. De eerste paar maanden regelmatig van 8:00u. tot 16:30u. les.

Avian, bedankt voor je snelle reactie. Wat bedoel je met regelmatig. Is dit bijna dagelijks en heb je ook kortere dagen?
 
Is er iets mis met dagen van 08.00u tot 16.30u dan ? Als piloot zullen je dagen een stuk langer zijn straks.
 
Eerste 3 maanden heb je volle roosters, daarna, naarmate je vakken afsluit en je vakken met minder uren krijgt heb je meer en meer vrij. Soms een hele of halve dag.
Idealiter krijg je de vrijdag(ochtend) vrij ;)
 
Is er iets mis met dagen van 08.00u tot 16.30u dan ? Als piloot zullen je dagen een stuk langer zijn straks.

Ik word dus een beetje moe van dit soort teksten. Ik heb nooit moeite gehad met lange dagen maken. In mijn huidige werk maak ik soms weken van 60 uur en soms zelfs meer. Ik heb hier dus helemaal geen moeite mee. Het gaat er mij meer om dat ik een inschatting kan maken hoe dat jaar er uit ziet.

De anderen dank ik voor hun nuttige en bruikbare informatie.
 
Ik word dus een beetje moe van dit soort teksten. Ik heb nooit moeite gehad met lange dagen maken. In mijn huidige werk maak ik soms weken van 60 uur en soms zelfs meer. Ik heb hier dus helemaal geen moeite mee. Het gaat er mij meer om dat ik een inschatting kan maken hoe dat jaar er uit ziet.

De anderen dank ik voor hun nuttige en bruikbare informatie.

Je kan het ook gewoon zien als een vraagstelling zonder je eigen gelijk aangevallen te voelen.
 
Om maar weer een beetje on-topic te gaan:

Hoe zit het met de indeling les/toets?
Hoeveel toetsronden zijn er en hoeveel vakken worden er dan getoetst?
En om de hoeveel weken is dat dan ongeveer?


MVG Flantua
 
Elke dag toetsen en elke dag 5 nieuwe vakken afsluiten! Best zwaar ja..nee maar even serieus volgens mij is hierover voldoende te vinden op het internet zelf/informatiepakket KLS..
 
De theorie duurt ruim negen maanden en is verdeeld in drie blokken. Je hebt dus drie keer een week toelatingstoetsen (gemiddeld vijf per blok) en drie keer een week CBR-toetsen (twee weken na de toelatingsexamenweek).
 
AVIAN bedankt voor je korte maar duidelijke uitleg en het niet doorverwijzen naar google :p



Flantua
 
Back
Top