Vooropleiding F-16 piloot

Status
Not open for further replies.
@ Tuuttuut,

op zich hoeft dit geen verkeerde conclusie te zijn. Er zijn meer mensen die hiervoor kiezen. Het kan inderdaad zo zijn dat je liever dan militair wordt omdat je dat toch leuker vindt dan civiel piloot worden. De beroepen zijn zeker niet te vergelijken alleen zit je bij beide in iets dat vliegt!

Ik ken in ieder geval meer mensen die dan inderdaad het militair verkiezen boven het vliegen. Alhoewel het militair-vliegen altijd het drooom-beroep zal blijven!
 
Het was overigens niet negatief bedoeld of een verwijt, gewoon een vraag. Als ik naar mezelf kijk dan ga ik hoe dan ook vliegen, linksom of rechtsom. Het liefst bij de KLu - met alles wat daar bij komt, maar lukt dat niet: dan gewoon iets anders. Ik ben dat tegelijkertijd aan het voorbereiden en zou daar net zo tevreden mee zijn.
 
Iedereen zal hierin zelf een keuze maken. Voor mij was het ook geen verwijt of iets negatiefs. Wilde alleen aangeven dat ieder uiteindelijk voor zichzelf moet kiezen.

Het is in ieder geval niet perse een heel logische keuze om civiel te gaan vliegen als je militair wordt afgekeurd!
 
Heb zelf HAVO E&M profiel gedaan. Ben nu aan het wachten op mijn PVS uitslag. Het kan dus goed!

Veel succes met je sollicitatie en denk er altijd aan dat alles dat hier gezegd wordt persoonlijke meningen zijn! Als jij eigenlijk super graag KLM-piloot wil worden, maar je kan het niet betalen en komt wèl bij de KLu door de selecties en opleiding, all the more power to you! Andersom, als jij het allerliefst militair vlieger wil worden en je komt niet door de keuringen en gaat daarna bij de KLS en KLM vliegen, ben je alsnog goed terecht gekomen!

Doe datgene wat voor jezelf het beste voelt. Als je door de keuringen van de KLu komt wil dat gewoon zeggen dat je genoeg motivatie en vaardigheden toont om voor de Luchtmacht te mogen vliegen. Regardless of jij nou misschien wel liever bij de KLM zou willen vliegen of jezelf niet als militair ziet. :)

Groeten en succes!
 
Ik wil F-16 piloot worden met als reden dat de combinatie militair-piloot mij geweldig lijkt. Ik doe dit niet om de reden dat mijn ouders de studie piloot niet kunnen betalen ( zelfs al konden ze het niet, het is geen schande want het is en blijft een hele dure studie ;) ). Als ik word afgekeurd bij de KLu word ik geen normale piloot. Het gaat me echt om de combinatie militair-piloot.
 
Vrijwel onmogelijk dat je een normale piloot wordt. Zeg eens eerlijk, ben je ooit een piloot/vlieger tegengekomen die zich normaal gedraagt? :grijns:

Succes met je profielkeuze!
 
ik wil later ( nouja, zit nu in 4e jaar van m'n havo ) ook pilioot worden bij de luchtmacht, ik zou ook het liefst in een F16 vliegen, maar ja, dat weet je nooit zeker.. mocht ik niet door de selecties heen komen, wil ik mischien bij het korps mariniers , of de landmacht, infantrie.
:)

Ik volg trouwens het profiel EM, met wiskunde A en engels en nederlands, dat waren toch verplichte vakken?
 
Snel even de voorlichting facts opdreunen (alweer half jaar geleden):

HAVO (Korte Officiersopleiding):
- Nederlands
- Engels
- Wiskunde A1,2 of B1 (B1,2 kan altijd!)*
minimaal een 5 als eindcijfer voor deze vakken (het liefst hoger dan een 5, maar het mag ;))

* VWO met alleen wiskunde A1 geeft alleen toegang tot de Korte Officiersopleiding

that's it! Dus profiel doet er niet echt toe, meer het vakkenpakket ;)
 
met alle respect hoor maar je quote nu naar een post van 2 jaar oud in een topic dat ook al 2 jaar stil staat....
 
Ik heb EM gedaan met Wiskunde A1,2 en geen natuurkunde en dat is allemaal geen probleem...

ik zeg: t boeit geen reet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top