ICA

Flying Yankee

New member
Hallo,Heeft iemand hier ervaring met ICA? Heb de searchfunctie al gebruikt, maar weinig relevante informatie mbt personen die hun opleiding hier nu volgen of de selectie hebben doorlopen.Het traject ziet er goed uit, vooral de nazorg. Maar is dit niet wat té rooskleurig?De site is trouwens www.flyica.com
 
Ik kan je alleen vertellen dat het een relatief nieuwe opleiding is en voorzover ik geinformeerd ben er nog geen mensen klaar zijn met het traject. Dus of het een goede opleiding is en een baan oplevert is (mij) nog onbekend...
 
Het heeft niks met IAC te maken in ieder geval. Maar zijn er mensen met meer info over deze opleiding? Ik vind de nazorg erg interessant en het aantal uren aan het eind van de opleiding, 290 uur, is ook niet mis.
 
ICA, IAC, postadres in Amersfoort.

Wat ik begrepen heb is dat dit een voortzetting is van de oude IAC-legacy door een paar enthousiaste IAC-ers. Ik heb ooit eens een lijstje gezien van deelnemende namen in dit geheel. Allemaal ex IACers.

Lijstje staat op de website.
Zal eens zoeken. (Klik op ervaren vliegers bij de COVA)

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5165&highlight=IAC


PS De IACers die ik uit het lijstje herken (Flying W en Virginia) zijn goede gozers die je prima kan vertrouwen. De erfenis is een beetje zwaar en de naam ongelukkig. Mijn mening. Ik wens ze het beste toe.
 
Last edited:
Zouden ze al studenten hebben of zouden alle studenten tijdens de introdag een Airwork-verbod hebben gekregen?
 
Ja, het laatste wat ik wil doen is achter een school gaan staan. Maar de namen achter de school zijn inderdaad goede namen......
 
Als ik me niet vergis was ik er op 21 november 2007, hun presentatie in Houten.

Op eerste gezicht goede kerels, presentatie stak duidelijk in mekaar, hun troef is het geven van nazorg aan studenten en hun airline operation programme, je training zal vanaf begin af aan zo in mekaar steken dat je alles precies doet zoals dat bij de airlines werkt.

Persoonlijk kreeg ik een zeer goede indruk van de school, de heren kwamen ook een stuk "persoonlijker"c.q. geinteresseerder over dan die van bijv. Martinair of de NLS

Het is trouwens ook geen echte fysiek bestaande school maar ze sturen je naar allerlei scholen voor verschillende delen van de training. Dit doen er natuurlijk meer maar ze zeggen er precies de beste uit te kiezen om je bij op te laten leiden. Als ik het goed begrepen heb studeren eind dit jaar of begin 2009 de eerste mensen af.
 
...hun troef is het geven van nazorg aan studenten en hun airline operation programme, je training zal vanaf begin af aan zo in mekaar steken dat je alles precies doet zoals dat bij de airlines werkt.

Mag ik een tijltje? :bwah:
 
Een teiltje, ja hoor.

Maar welke school heeft geen mooie praat? Ooit eens op een presentatie geweest van Airlink? Daar hadden ze teiltjes bij de deur moeten uitgeven.

Het grappige is dat ik destijds viel voor de negatieve verkooppraat van het IAC. (Als jij geen motivatie hebt, willen we je niet... Je zal moeten aanpakken, het wordt je niet aangereikt......) Maar er werd natuurlijk wel een goede baan in NL beloofd na twee jaar bikkelen en afzien in Amerika. Dus er was wel een gouden heuveltje.
 
Het grappige is dat ik destijds viel voor de negatieve verkooppraat van het IAC. (Als jij geen motivatie hebt, willen we je niet... Je zal moeten aanpakken, het wordt je niet aangereikt......) Maar er werd natuurlijk wel een goede baan in NL beloofd na twee jaar bikkelen en afzien in Amerika. Dus er was wel een gouden heuveltje.
De eigenaar van die toko (IAC, niet ICA) is inmiddels schuldig bevonden aan fraude en oplichting trouwens, aldus de rechtbank.
 
Was dat niet 7 februari die zitting? Heb er nog geen uitslag van gehad, wel elke keer een brief van het functioneel Parket Amsterdam dat er zitting was. Maar valt er nog wat te cashen?
 
nope helaas niet.

Cashen kan alleen als er een civiele zaak komt, mocht er wat te cashen zijn.

240 uur werkstraf en 120 dagen voorwaardelijk.
 
Back
Top