Les chevaliers du ciel / Sky Fighters

Vrij onbekend buiten de landsgrezen van Frankrijk. Ik heb hem wel gezien en voor een Franse film is hij erg goed moet ik zeggen. De crew heeft erg zijn best gedaan en de shots zijn dan ook héél erg mooi moet ik zeggen. Dat ze Frans spreken is in het begin even wennen, maar heeft ook weer zo zijn charmes.

Hier een video die qua videobeelden gebaseerd is op deze film.
http://www.patricksaviation.com/videos/phi729/2422/large
 
Zeker een aanrader dit! Ik ben zelf geen liefhebber van de franse taal maar de beelden zijn echt prachtig en het verhaaltje is ook wel grappig.
 
Ik heb hem gekregen als bonus dvd bij de film Alexander. Met nederlandse ondertieteling.

Ik zie het verband met Alexander niet helemaal, maar goed. Misschien dus nog wel te vinden in de grabbelbakken van de MediaMarkt.

Redelijke film qua verhaal acteren, vliegbeeldjes zijn heel mooi.
 
Ho ho makker! Beter dan top gun? Top gun is een klassieker en ik durf te wedden dat tot deze post durf de meesten op het forum nog nooit van de film hadden gehoord. :grijns:
 
"Negative Ghostrider, the pattern is full!" :grijns: Thnx voor de tip trouwens Diana!!
 
Last edited:
Airworkers,

Ik vond het een SUPER film! Ja er zat ook wel wat jammerheid in, helemaal als je ongeveer weet hoe het op een echt Squadron toe gaat. Alhoewel TOPGUN daar ook wel vol mee zat.

Maaaarrrrr, er zaten gewoon mooie vrouwen in, mooie beelden van "helden" die in Jets aan het rondvlammen waren ( ook al waren het Mirage's ) en dan vind ik het altijd de moeite waard om er naar te kijken.

Als ze in F 16's hadden lopen knallen was ie "af" geweest. :D

:radar: André :radar:
 
Air to air beelden zijn mooi. Jammer dat de "in cockpit" shots weer worden gemaakt met het zuurstofmasker op half elf. Ik kan je verzekeren dat dit nooit gebeurt. Communicatie is dan onmogelijk door de herrie. Dat is meteen het volgende punt. Het is veel te stil in het kantoor. Goed genoeg gezeverd, de vlieg beelden waren echt en mooi.
 
Yep,

inderdaad geen blockbuster, maar prachtige beelden, en een goeie poging tot een verhaal.

En je kunt 't de Fransen niet kwalijk nemen dat ze hun eigen helden en toestellen ophemelen, dat doen de Amerikanen ook ;)
 
@Andre

JulietWiskey is wel verkikkert op die stoere delta s (zie links:grijns:) . Alleen klu F16 s gaan zooooooo vervelen!! Ben fan sinds ik als 12 jarig jochie mee mocht met een echte Franse piloot op de vliegbasis Reims en in elke Mirage F1CR en Mirage 2000 mocht zitten ; )))). Na afloop een fles wijn voor mijn ouders en 2 stoere emblemen....

Tot de 6e!!
 
Back
Top