Balanced T/O

Die berg bruin zal wel groter geworden zijn naarmate het einde naderde.

Mooie Klikje.

Succes in HKG.
 
Misschien had een journalist een nepbom in de bagageruimte gelegd die niet in de load and balance was meegenomen?
 
Fuck a duck.......!! .....en het commentaar van de cameraman geweldig
 
ATC: "I'm running out of film, I may not have enough left to film the crash" :)

Hoe istie in HKG Kliko?

(Ik mag bijna IR examen doen, lekker de gang erin dus, gelijk CPL en ME er achteraan...)

Groeten Ditched

p.s. Uit nieuwsgierigheid, hoeveel heeft een 747 voor een T/O nodig op MTOW???
 
haha wat een film!!

Dan zit je vast wel even te denken .... ik had toch echt het gewicht goed uitgerekend en de speeds hebben we toch idd goed gezet?

dat is echt max use of runway!
 
@ditched..

747F MTOW zal bijna de hele baan gebruiken. is de baan lang genoeg zal er nog steeds een assumed gebruikt worden.
wij krijgen de TO performance per ACARS/SMS/computer/simplified charts dus moeilijk te zeggen hoe kort het baantje mag zijn.
de simplified TO charts zijn voor veel velden geschikt gemaakt, dus ook daar kan ik het precies zien..op de extreem korte velden, voor zover je dat kan zeggen bij een 747, die echt limiterend zijn wil men dat je alleen computer generated info gebruikt. niet zelf streepjes trekken op een kaart

succes met je examen!!
 
what a machine!!!!!

volgens mij is dat die European 742 T/O in Bournemouth.. op weg naar Florida
 
@ Kliko,

Oja, was ik effe vergeten, jullie denken andersom, ik heb deze baanlengte -> hoeveel is de MTOW? OK ander gesteld: stel je zit helemaal op je max, (kleine 400 ton?) hoeveel baan heb je dan nodig met een 747? Ik zag ergens 2000m maar dat leek me nogal aan de optimistische kant, of is dat toch wel reëel?

Mooi filmpje RTO!!

Ditched
 
@ Kliko,

Oja, was ik effe vergeten, jullie denken andersom, ik heb deze baanlengte -> hoeveel is de MTOW? OK ander gesteld: stel je zit helemaal op je max, (kleine 400 ton?) hoeveel baan heb je dan nodig met een 747? Ik zag ergens 2000m maar dat leek me nogal aan de optimistische kant, of is dat toch wel reëel?

Mooi filmpje RTO!!

Ditched

Lijkt me vrij optimistisch daar hij hier, naar mijn weten, met MTOW niet weg kan met 2500 meter.
 
Ik vlieg af en toe met wat ex 76 boeren. De verhalen zijn geweldig.
"we stopped flying there because the chief pilot thought 10 bullet holes per flight was too much"

Tijdje geleden naar eenzelfde night take off staan kijken in Tbilisi. Realiseerde me niet hoe tricky het was tot ik er een keer bij daglicht was geweest.
 
In de jaren negentig was het Beek een komen en gaan van IL76's. De plaatselijke spotters hebben de aantallen goed bijgehouden en ik geloof dat er 500 verschillende airframes zijn geweest. Men vloog voornamelijk sigaretten die accijnsvrij naar bestemmingen buiten de EU gevlogen werden en daarna net zo hard weer illigaal werden terug-getrucked of zelfs werden teruggevlogen. Vette handel :grijns:
De meeste take-offs waren zoals op het filmpje maar het went nooit als je daar beroepshalve naar moet kijken :eek::eek::eek:
Toen er een Ukraine International IL76 tijdens de take-off van baan 22 (die hadden we toen nog;)) door het gras ploegde en daar voren trok van een centimeter of 15 diep om vervolgens met een duimdikte over het hek het terrein te verlaten, greep de luchthaven in. Vanaf dat moment was het over. Jammer want het zijn en blijven gave bakken.
 
Back
Top