Lelystad International Airport - wie gaan er vliegen?

Fish

New member
Lees ik af en toe die mooie plannen van wat er gaat gebeuren met Lelystad, maar wat ik me wel afvraag is wie er dan vanaf Lelystad willen gaan vliegen?

Volgens een presentatie op hun website: "Circa 20 vluchten per dag B737/A320"

Transavia zit in mijn hoofd ergens als een logische kandidaat alhoewel dat zomaar mijn eigen speculatie is.
 
Ik hoop toch echt dat ze dan wel zorgen dar er eerst een goede infra-structuur ligt, aan- en afvoer wegen, ruim voldoende parkeergelenheid, directe treinverbinding etc etc.

Geen mens zit er op te wachten om eerst met een lokale bus, die 1 of 2 keer per uur rijdt naar lelystad centraal station te "fietsen"
Vervolgens met het lokale boemeltje naar A'dam om van daaruit verder te reizen naar je eindbestemming. Vooral voor de mensen die in het zuiden en oosten van het land wonen is de NS infrastructuur waardeloosvanuit de polder. Extra trein- reistijd zeker 1 tot 1,5 uur vergeleken met Schiphol.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de lokatie Lelystad op zich niet verkeerd is.
 
EHLE

EHLE

Transavia schijnt er geen belang bij te hebben omdat je er niet s'nachts mag vliegen.

Maximaal van 06:00h tot 24:00h is volgens mij de afspraak.

Dus het zal wel Sky Europe worden en Sterling, en misschien maakt O'Leary er wel Amsterdam-Northeast van, plempt er even een paar kisten neer en maakt er een base van.

Is ie meteen klaar, en Trans is dan ook meteen klaar met de Lowcost vluchten.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Denk dat de toevoeging Northeast er niet eens bij hoeft, d'r zijn FR-bestemmingen met een grotere afstand tussen het veld en de stad die bij de naam hoort!;)

Lijkt me btw wel wat, na mijn pensioen een beetje part-time daar op de toren zitten als het gecontroleerd wordt!:airforce::grijns:
 
SurferBoy

SurferBoy

Ik denk dat het dan tegen die tijd NET rond is :)

Groeten

:radar: André :radar:
 
Begreep dat het al weer is afgeketst die plannen. Maar ga er maar vanuit dat Trans zeker een kist gaat stallen, al is het alleen maar om andere operators dwars te zitten. Denk dat KLM al een kist wijn bij de slot-manager heeft liggen.
 
Transavia schijnt er geen belang bij te hebben omdat je er niet s'nachts mag vliegen.

Maximaal van 06:00h tot 24:00h is volgens mij de afspraak.

Op Rotterdam vliegt Trans ook en die is volgens mij dicht tussen 2300 en 0700 uur.
 
Tja, waarschijnlijk krijg je de stad er dan gratis bij! :grijns::haha:
 
Lelystad

Lelystad

En ik neem aan dat Overload niet de maatschappij bedoeld die zichzelf Shamrock noemt op de radio, maar eerder een grote aandeelhouder in die maatschappij :D

Indien dat mocht lukken zou het mooi zijn, voor iedere Nederlander die er werkt, en verder voor alle Nederlands consumenten.

(en ik hoop dat ik er dan mag werken en er geplaatst word, want dan zit ik 15 minuten van m'n werk:D)

Groeten

:radar: André :radar:
 
Indien dat mocht lukken zou het mooi zijn, voor iedere Nederlander die er werkt, en verder voor alle Nederlands consumenten.
Groeten

:radar: André :radar:

Ik vrees echter niet voor de mensen die daar nu vliegen. En ik ben bang dat we die aerobatics-box lekker naast het veld dan ook wel kunnen vergeten.
Maar ja, ik ben maar een recreatief PPL-vlieger, die tellen natuurlijk niet mee ...:(:huilt:
 
Ik mag ook graag VFR vliegen op Lelystad. Ik hoop dat, dat zo blijft.
Dat kopen gaat overigens niet lukken uiteraard, maar er is zeker interesse om er te gaan vliegen.
 
Ik mag ook graag VFR vliegen op Lelystad. Ik hoop dat, dat zo blijft.
Dat kopen gaat overigens niet lukken uiteraard, maar er is zeker interesse om er te gaan vliegen.


Graag nog minimaal 1,5 jaar wachten! Dank u!

Voordat Ryanair daar een basis start moet er sowieso nog het nodige veranderen. Al is het alleen al de bereikbaarheid, want dat is nou ook niet echt fantastisch!

Ik heb het op Eindhoven ervaren, voor je opleiding is een gecontroleerd veld zeker wenselijk, maar wat betreft de doorlooptijd van je opleiding is het niet echt bevorderlijk... Daar komt ie weer, elk voordel heb z'n nadeel!

Greetz,
PH-FLY
 
Dacht dat Trans had gezegd dat ze af en toe een chartervlucht zullen uitvoeren vanaf Lelystad. Lijndienst zou geen sprake van zijn.
 
Back
Top