NLS naar KLM

matthy

New member
Ik heb een vraag. Ik ben laatst op de NLS geweest voor de NASS en daar ben ik doorheen gekomen :D. In de pauze sprak ik daar wat mensen over de opleiding en de kansen om bij de KLM te komen aangezien het merendeel in die klas bij de KLS was afgewezen. Toen vertelde iemand mij dat de beste tien van de klas bij de KLM worden uitgenodigd. Klopt dat? En hoe zit? je moet dan een bridgecourse doen. Moet je die cursus zelf betalen?

Matthijs
 
Waarom probeer je dan niet de Kls als je graag naar klm wilt? Naar mijn weten moet je die inderdaad zelf betalen (vandaar mijn vraag).
 
Waarom probeer je dan niet de Kls als je graag naar klm wilt?

Goede tip, daar heeft hij vast nog niet aan gedacht...

De NLS'ers die aan de KLM-eisen voldoen worden door de NLS geselecteerd voor de bridge course. Het aantal per klas is naar mijn weten geen vast gegeven. Uiteraard doet de KLM deze selectie nog eens over.

Deze cursus is geheel voor eigen rekening en kost zo'n €12.500,-. KLS'ers volgen deze cursus ook om bij KLM te mogen solliciteren. Als je de opleidingskosten van de NLS vermeerdert met €12.500,- kom je ongeveer op het bedrag uit dat KLS'ers betalen voor hun opleiding. Geen oneerlijke deal dus.
 
Nee niet aan gedacht ;). Ik ben afgewezen bij de kls omdat mn technisch inzicht onvoldoende is. Maar bedankt voor je antwoord!
 
12.500 om in aanmerking te komen voor klm? dat geld kun je beter uitgeven, het is al een halve TR bij andere maatschappijen IMO

*ik snap het wel hoor, die 12,5k gaat gewoon naar de vliegveiligheid binnen KLM
 
12.500 om in aanmerking te komen voor klm? dat geld kun je beter uitgeven, het is al een halve TR bij andere maatschappijen IMO

*ik snap het wel hoor, die 12,5k gaat gewoon naar de vliegveiligheid binnen KLM


Bespeur ik daar enige cynisme? :grijns:
 
Back
Top