Relatie opleiding-luchtvaartmaatschappij

Status
Not open for further replies.

ClowdSurfer

New member
Zoals velen hier ben ik mij aan het oriënteren. Zoals velen ben ik aan het onderzoeken wat goede keuzes zijn bij het kiezen van een vliegschool. Veel posts zijn nuttig, ik hoop hier nog één aan toe te voegen.

Ik las de volgende post waarin de gebrevetteerden posten wat ze verdienen en bij welke luchtvaartmaatschappijen ze werken. Ik zou graag dezelfde soort posts zien waarin de relatie tussen opleiding en luchtvaartmaatschappijen naar voren komt.

Mijn verzoek aan de gebrevetteerden is om massaal het volgende te posten:

  • Luchtvaartschool en afstudeerdatum (laatste is belangrijk ter compensatie van pieken en dalen in de industrie)
    [*] Leeftijd bij start opleiding
    [*] Eerste maatschappij
    [*] Huidige maatschappij
    [*] Duur van het vinden van een baan


Als er nog punten zijn die meer informatie geven over de relatie zie ik graag dat dit punt wordt toegevoegd. Ik verwacht dat een vergelijking tussen de posts een (redelijk) objectief beeld geven van waar iedereen terecht komt, mits genoeg reacties uiteraard.
 
Last edited:
Zo'n toppic is er zeker al ergens, maar goed:

1. DFA, july 2006, leeftijd destijd, 19 jaar.
2. VLM Airlines
3. VLM Airlines
4. 8 maanden
 
Last edited:
Ik zou graag dezelfde soort posts zien waarin de relatie tussen opleiding en luchtvaartmaatschappijen naar voren komt.

Mijn verzoek aan de gebrevetteerden is om massaal het volgende te posten:

  • Luchtvaartschool en afstudeerdatum (laatste is belangrijk ter compensatie van pieken en dalen in de industrie)


  • Als jij de pieken en dalen van de luchtvaartindustire kunt voorspellen hoef je jouw vliegpapieren niet meer te halen. Kun je zo al goud geld verdienen. Met andere woorden, dat weet geen mens!
 
Ben het eens met wat flying mech zegt; er is geen pijl op te trekken.

In mijn geval:
1) NLS, Augustus 2006
2) Luxair
3) Luxair
4) 1 jaar
 
Zo'n toppic is er zeker al ergens, maar goed:

Heb ik niet kunnen vinden, maar ik zie graag een link

Als jij de pieken en dalen van de luchtvaartindustire kunt voorspellen hoef je jouw vliegpapieren niet meer te halen. Kun je zo al goud geld verdienen. Met andere woorden, dat weet geen mens!

Ik hoef niks te kunnen voorspellen, maar meten is (meer) weten. Ik probeer op deze manier inzicht te krijgen in wat er speelt.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn eerste post aangepast. Het lijkt me nuttig om ook te weten hoe oud jullie waren toen jullie aan de opleiding begonnen (ik ben nu zelf 25).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top