Oooo KLM / vliegers tekort jaja

Goed lezen wat ik "zeg". Kom je er spontaan achter dat ik het met je eens ben.

FD
 
Als klm de komende jaren mee wil gaan in de groei en ook de vergrijzing wil gaan bijhouden hoe is dit dan in godsnaam mogelijk met die paar gasten van de kls en een handje vol jongens van andere scholen? (aangezien ze ook niemand willen met genoeg uren maar geen kls )
 
Allemaal politiek. KLM wil de pensioenleeftijd verhogen (nu 56 jaar).

Als je de instroom beperkt houdt (KLM/NLS only), dan heb je over een paar jaar (of eerder) een argument/drogreden om de crewsterkte problemen aan te pakken door de pensioenleeftijd te verhogen.
 
:D

is dat ergens terug te zien op internet? Ik heb het niet kunnen zien, wil wel weten wat die flapdrol uitgespookt heeft!

Iemand?
 
Hoi, ik heb wel eerder een thread hierover gezien.

Maar mijn wordt toch niet geheel duidelijk waar de frustratie zit. Bij het feit dat er ondank de rooskleurige berichten nog steeds veel piloten werkloos op de grond zitten? Of omdat veel mensen hier graag KLM willen vliegen, maar de KLM ondant alle ' tekorten' nog steeds alleen mensen van NLS/KLS aanneemt?
 
Kazeven, de frustratie zit hem in het feit dat KLM gewoon keihard liegt en dat dit door de pers gewoon zonder enige hoor en wederhoor wordt aangenomen.

Er wordt, aan de ene kant, beweerd dat de klm geen geschikte vliegers kan vinden. Aan de andere kant wordt mensen met ervaring maar geen KLS opleiding, de toegang ontzegd.

Dit leidt tot frustratie.
 
Last edited:
Kazeven, de frustratie zit hem in het feit dat KLM gewoon keihard liegt en dat dit door de pers gewoon zonder enige hoor en wederhoor wordt aangenomen.

Er wordt, aan de ene kant, beweerd dat de klm geen geschikte vliegers kan vinden. Aan de andere kant worden mensen met ervaring maar geen KLS opleiding, de toegang ontzegd.

Hoezo liegt de KLM in dit geval? Het blijft nog altijd zo dat de KLM zelf bepaald wat zij geschikte vliegers vinden. Nu betekent dat dus KLS/NLS/enz. als vooropleiding. Het feit dat er misschien duizenden werkeloze vliegers zijn die dolgraag bij de KLM willen werken betekent niet dat ze in de ogen van de KLM direct geschikt zijn. Momenteel betekent het in meeste gevallen dus juist het omgekeerde, ongeacht de vliegcapaciteiten van desbetreffende persoon.

Dat dit lijdt tot frustraties is begrijpelijk, maar ik snap niet helemaal waarom dit zo heel anders is als bij andere maatschappijen. Elke mij heeft zijn eigen eisenpakket voor vliegers. Als je hier niet aan voldoet zul je nooit langs mogen komen voor een sollicitatie. Er zullen genoeg vliegers zijn die heen natuurkunde of wiskunde op havo niveau hebben, maar toch prima kunnen vliegen. Veel maatschappijen die deze mensen direct zullen afwijzen. Zuur maar waar.
 
Richthofen. Als je iets niet snapt, zeg het dan meteen.

De KLM laat in de Telegraaf weten dat er zo'n pilotentekort dreigt, dat ze overweegt om buitenlanders aan te nemen.
Als jij mij uit kan leggen wat de meerwaarde van een buitenlandse piloot is t.o.v. een Nederlandse piloot met ervaring, zoals er honderden in het buitenland vliegen bij de meest gerenommeerde vliegbedrijven op aarde en die stuk voor stuk worden afgewezen door de KLM omdat ze niet toevallig van de KLS/NLS komen, de KLS waar geen hond buiten Groningen en Aalsmeer van heeft gehoord, dan krijg jij van mij, ondanks mijn overtuigd heteroseksuele neigingen een dikke zoen.

:kiss::kiss::kiss:
 
..............de KLS waar geen hond buiten Groningen en Aalsmeer van heeft gehoord, dan krijg jij van mij, ondanks mijn overtuigd heteroseksuele neigingen een dikke zoen.

:grijns::grijns::grijns::grijns::grijns::grijns:
 
Tja... Denk idd niet dat er heel veel meerwaarde is van een buitenlandse (niet klser) piloot boven een Nederlandse (niet klser). Tenzij de KLM misschien van plan is om routes in het buitenland te gaan beginnen waar ze liever mensen uit desbetreffende landen op hebben vliegen. Het zou ook kunnen dat de KLM tevreden is met een aantal mensen die specifieke opleidingen in het buitenland hebben gedaan, en dat ze bewuster mensen van die opleidingen gaan aannemen. Ik weet het ook niet. Blijft een beetje speculatie.

Kijk dat het bericht een publiciteits stunt is is wel duidelijk. Alsof KLM hiervoor geen vrouwelijke vliegers zou werven. Ik verbaas me soms alleen over de (aggressieve) reacties van sommige mensen. Dit terwijl de eisen van KLM wat betrefd vooropleiding al jaren zo zijn. Verder is het volgens mij ook niets nieuws dat de KLM het liefst piloten op een jonge leeftijd aanneemt zodat ze dan binnen het bedrijf kunnen blijven tot hun pensioen. Dat betekent niet dat een low time KLSer een betere vlieger is dan iemand die met veel worstelen en omzwervingen op zijn 35ste captain is bij een low cost. De KLM heeft er wel meer jaren wat aan. En als ze de instroom goed regelen zijn er simpelweg weinig ervaren mensen nodig.

Anyways, dit verhaal barst natuurlijk van de open deuren, maar ja. Het is ook maar mijn visie op het geheel, dus stoor je er vooral niet aan als je het er totaal niet mee eens bent.

gr. vR
 
Zie het gewoon zo;
De KLM is een van de beste bedrijven in de wereld (vind ik persoonlijk). Er willen net als ik heel veel mensen daar werken, met als gevolg. Heeeeel veel selecties voor de KLM waar ze misschien niet alle tijd voor hebben.
Wat hebben de heren besproken, laten we andere instanties alvast een ''voorselectie'' voor ons maken, lees NLS, KLS, Luchtmacht. Voldoen de kandidaten niet aan die eisen, dan zullen ze wellicht ook niet aan onze eisen voldoen.

Hoooooo hoooooo maar hoor maar hoor ik half niet klm vliegend airwork schreeuwen dan. Maar als iemand op zijn 18 wordt afgewezen bij KLS, die kan zich nog ontwikkelen en is wellicht op zijn 22 wel geschikt en dat vinden wij niet eerlijk!!!!!!

Vast en zeker, maar iemand die op zijn 20e wordt afgewezen bij KLM kan zich ook nog verder ontwikkelen en op zijn 25 bij wijze van geschikt zijn, maar daar hoor je dan niemand over terwijl zijn kans ook geweest is.

het is maar een idee

Groeten en alvast een hele fijne valantijnsdag, dat iedereen lief voor zijn vriend/in mag zijn (wat je eigenlijk heel het jaar door moet doen)

Bowstring
 
Richthofen:
Hoe ziet jouw vergelijking eruit met een 25 jarige captain bij een LoCo en een 30 jarige klser?

en bowstring:
Bij BA mag je zover ik weet meerdere keren solliciteren.
Ik lees soms berichten van jongens die daar voor de 3de keer de selectie in gaan.
Aan jou de vraag: staat BA bekend als een slechte maatschappij?
 
Anyways, dit verhaal barst natuurlijk van de open deuren, maar ja. Het is ook maar mijn visie op het geheel, dus stoor je er vooral niet aan als je het er totaal niet mee eens bent.

Ik ben het er totaal niet mee eens.

Nogmaals; pensioenleeftijd, dat is waar dit hele verhaal om gaat.
 
Ik ben het er totaal niet mee eens.

Nogmaals; pensioenleeftijd, dat is waar dit hele verhaal om gaat.


Eens met Liftdumper. Het gaat hier om de pensioenleeftijd!
Daarnaast denk ik dat de belangen van de KLS ook wel meegenomen worden op deze manier...
 
Back
Top