Verkorte Selectie Procedure

inverted

New member
Ik heb onlangs mijn solicitatie formulier opgestuurd, en op jullie forum stond dat het ongeveer 3/4 weken zou duren.

maar na nog geen 5 dagen kreeg ik al een dik pakket thuisgestuurd.
hierin stonden de data van de selecties en
een brief met de mededeling dat ze de selectieprocedures gaan verkorten ( vandaar dat ik zosnel andwoord kreeg)
ik krijg namelijk op dezelfde dag van mijn po1 me intake gvss( kreeg er een boekje bij om te leren)
dit gaan ze dus vanaf nu doen, ook de fysieke test gaan ze samen doen met de medisch keuring (vmo1) :eek:

Groeten Inverted :grijns:
(Mike)
 
In Februari gaat alles inderdaad in een stroom versnelling. Ben er zelf wel blij mee, want ook ik heb al die verhalen gelezen dat mensen maanden moesten wachten ed.:eek!:
 
Goh had ik dat maar, ik wacht al 1.5 maand op mijn PVS en zal nog wel een maandje moeten wachten naar alle waarschijnlijkheid.
 
Ben net gebeld dat ik rond de 25ste naar Portugal mag. Ik moet een afspraak maken op de 15e van Febr en sta dan als eerste ingedeeld. Zo'n opluchting dat ik het eindelijk weet. Ik dacht echt dat ik nog een maand moest wachten zonder iets te weten.
 
Shit, VMO en FAM tegelijk? Dan moet ik ff snel aan mijn conditie werken:bwah:
Is het zo dat je een week na je PO-2 het VMO moet doen?
 
Last edited:
Ben net gebeld dat ik rond de 25ste naar Portugal mag. Ik moet een afspraak maken op de 15e van Febr en sta dan als eerste ingedeeld. Zo'n opluchting dat ik het eindelijk weet. Ik dacht echt dat ik nog een maand moest wachten zonder iets te weten.

Hoezo moet je naar portugal? Is dat nieuw? Het was toch altijd gewoon in NL?
 
Het is inderdaad een nieuwe regeling. Er is hier een topic over geloof ik, daar staat wel iets meer informatie in.
 
Nope er word hoofdzakelijk alleen maar in Portugal gevlogen maar als het uitloopt in portugal dan moet je vervolgens nog in Nederland vliegen dus PVS 4 t/m 6 bijvoorbeeld. Maar voornamelijk dus alleen in Portugal
 
Inverted, hebben ze je nu ook gezegd hoe lang ze verwachten dat de hele keuring (van po1 tot pvs) ongeveer gaat duren? Als ze de keuringen sneller gaan afhandelen is dat aan de ene kant fijn, aan de andere kant wel een belasting voor mensen die daarnaast werken/studeren.
 
Inverted, hebben ze je nu ook gezegd hoe lang ze verwachten dat de hele keuring (van po1 tot pvs) ongeveer gaat duren? Als ze de keuringen sneller gaan afhandelen is dat aan de ene kant fijn, aan de andere kant wel een belasting voor mensen die daarnaast werken/studeren.

Als je dat een belasting vindt moet je je serieus af gaan vragen of je het juiste gekozen hebt:grijns:

Winds,

WvdB
 
Als je dat een belasting vindt moet je je serieus af gaan vragen of je het juiste gekozen hebt:grijns:

Winds,

WvdB

Hehehe....nou ja, belasting in de zin van tijd, ik ben op het moment van keuring bezig met afstuderen en mijn professor zal het niet heel goed begrijpen als ik veel weg ben. Ik weet zelf wel waar ik liever mee bezig ben....afstuderen of keuren voor vlieger :rt:
 
Inverted, hebben ze je nu ook gezegd hoe lang ze verwachten dat de hele keuring (van po1 tot pvs) ongeveer gaat duren? Als ze de keuringen sneller gaan afhandelen is dat aan de ene kant fijn, aan de andere kant wel een belasting voor mensen die daarnaast werken/studeren.

mijn po-1 + intake gvss begint 26 maart pas,
maar is Vmo 2 , dus je laatste keuring op eindgesprek na vind na minder dan een maand al plaats,
als ik alles haal moet ik in 1 maand iets van 5x heen en weer rijden vanuit zuidholland en ook nog naar portugal,

in me brief stond vermeld dat me PVS al 13 april is en idd in portugal plaatsvind.
vrij snel achter elkaar allemaal.
:grijns:
 
Hehehe....nou ja, belasting in de zin van tijd, ik ben op het moment van keuring bezig met afstuderen en mijn professor zal het niet heel goed begrijpen als ik veel weg ben. Ik weet zelf wel waar ik liever mee bezig ben....afstuderen of keuren voor vlieger :rt:

Keuringen lopen niet weg, papiertje wel als je niet goed oppast. Plus dat je nog een goede backup hebt mocht de KLu niet lukken;)

Winds,

WvdB
 
Relaxed man inverted, succes ermee!

,
als ik alles haal moet ik in 1 maand iets van 5x heen en weer rijden vanuit zuidholland en ook nog naar portugal,

Dat bedoel ik met tijdsbelasting. Maar boeiend, dan ga ik maar iets meer `s avonds studeren :)
 
Shit, VMO en FAM tegelijk? Dan moet ik ff snel aan mijn conditie werken:bwah:
Is het zo dat je een week na je PO-2 het VMO moet doen?

nou, ik moet 2 dagen na me po2 al vmo1 en fam :p volgens de planning dan.
want ik moet eerst natuurlijk me test nog halen heh;)
en alle datums van alle testen staan al het formulier dat ik dus toegetuurd heb gekregen.
 
Last edited:
Ik heb onlangs mijn solicitatie formulier opgestuurd, en op jullie forum stond dat het ongeveer 3/4 weken zou duren.

maar na nog geen 5 dagen kreeg ik al een dik pakket thuisgestuurd.
hierin stonden de data van de selecties en
een brief met de mededeling dat ze de selectieprocedures gaan verkorten ( vandaar dat ik zosnel andwoord kreeg)
ik krijg namelijk op dezelfde dag van mijn po1 me intake gvss( kreeg er een boekje bij om te leren)
dit gaan ze dus vanaf nu doen, ook de fysieke test gaan ze samen doen met de medisch keuring (vmo1) :eek:

Groeten Inverted :grijns:
(Mike)

Heb jij ook op 19-03 je PO-1?
 
beetje vreemd idd dat de mensen verderop in het selectietraject nog nix-weinig weten over evt. data en de mensen aan het begin v.h. selectietraject alles al weten.....
 
Back
Top