wat mij stoort aan vliegtuigen....

de stoelen van de piloten!!!!! Ik vind dit een heel grappig iets: de stoelen zijn zooooo lelijk en niet goed afgewerkt. Bijvoorbeeld bij de A380, wat een mooi en kostbaar ding en wat een lelijke stoelen!! Doen ze dit express ofwat?? Die stoelen vallen me steeds vaker op bij verkeersvliegtuigen :dozey:
 
Is mij ook al eens opgevallen toen ik in de cockpit van een B777 was. De stoelen zijn bedekt met met wat schapenwol o.i.d.

Tegenwoordig vallen mij ook stoelen in de cabine tegen. Ze zijn hard en bij sommige luchtvaartmaatschappijen lijkt het wel alsof men denkt dat mensen geen benen meer hebben tegenwoordig ivm beenruimte.
 
Tegenwoordig vallen mij ook stoelen in de cabine tegen. Ze zijn hard en bij sommige luchtvaartmaatschappijen lijkt het wel alsof men denkt dat mensen geen benen meer hebben tegenwoordig ivm beenruimte.


Hoeveel wou je ook alweer betalen voor een ticket?:p:
 
De stoelen worden door een speciaal bedrijf zodanig ontworpen dat ze altijd slecht zitten en vaak ook nog stinken. Dat moet van de ARBO. Wel is het zo dat je in de schapevacht bijna altijd wel iets te eten vindt.
 
Die schapenwollen vachten zijn wat dat betreft net als baarden... je kan er inderdaad altijd nog wel wat te eten in terug vinden. Vaak stukjes smakeloze sandwich met hier en daar een druppeltje koffie.

Verder zijn ze ook handig voor een ander menselijk medisch fenomeen: Naarmate de cabinedruk afneemt zetten de gassen in je lichaam uit. Dit kan leiden tot een vaak onprettig gevoel in de onderbuik dat na het lozen van die gassen zal verdwijnen.
Om er voor te zorgen dat deze gassen niet tot overlast zijn van de collega is dit schapenvachtje gekozen; het meeste gas wordt in de vacht opgenomen en zal onopgemerkt blijven. Het overtollige gas zal in dermate geringe hoeveelheden overblijven dat men in ieder geval op zijn plaats in de cockpit kan blijven en de vliegveiligheid niet in gevaar zal komen.
 
De reden achter die beroerde voorin stoelen is natuurlijk eenvoudig te verklaren:

Wat levert geld op --> passagiers
Dus hoe bouw je een vliegtuig --> door zoveel mogelijk stoeltjes in een kleine ruimte te zetten, bij voorkeur cilindervormig wegens compressie mogelijkheden. Vleugeltjes eraan en voila --> Vliegtuig .... oeps, moest nog iemand sturen ... timmer ... zaag ... knutsel ... plak en voila: een hokje voorin, niet al te ergonomisch voor die piloten. Stoeltje erin voor de kapitein, stoeltje voor de tweede en een plankje erbij voor een eventuele reserve. :rt:
 
OK laten we het eens omdraaien!

Wat zou jij dan liever op je stoeltje aantreffen?

Dat schapevachtje is altijd ranzig, stinkt en ziet er niet uit.
Een leren bekleding lijkt mooi, maar is ook niet alles. Als ik daar even op mn blote reet op ga zitten terwijl ik een van de ca's .... laat ook maar. Iig is dat dus ook niets.

Echt veel andere opties zijn er niet denk ik....
 
100% genuine sheepskin

100% genuine sheepskin

OK laten we het eens omdraaien!

Wat zou jij dan liever op je stoeltje aantreffen?

Dat schapevachtje is altijd ranzig, stinkt en ziet er niet uit.
Een leren bekleding lijkt mooi, maar is ook niet alles. Als ik daar even op mn blote reet op ga zitten terwijl ik een van de ca's .... laat ook maar. Iig is dat dus ook niets.

Echt veel andere opties zijn er niet denk ik....

The magic of 100% genuine sheepskin is simply that it will keep you cool in summer & warm in winter. No other natur- al or man-made fiber possesses the qualities of sheep- skin. Whatever the temperature in your cockpit, sheepskin covers remain almost the same temperature. Additionally, each hollow fiber absorbs up to 30% of its own weight in moisture. Keeps you dry, & never feels wet itself. You avoid the heat and clamminess of vinyl, or even leather, becauseof the free flow of air between you and seat.
 
Last edited:
Ik heb in allerlei verschillende leren stoelen gezeten warm/koud, maar ik krijg er nog steeds de zweetballen van:grijns:

En nu ontopic: Wat mij nu zo stoort aan vliegtuigen: Óf de typeratings/brevetten zijn té duur, of mijn portomonnee is té klein.
 
Heb al lange tijd geen tranen meer gelachen, maar dit topic met deze posts is geweldig.
Hij is gebookmarked voor als ik nog eens klotebui heb en absoluut wil lachen.

Wat mij betreft kan deze thread in zijn geheel in de "quotes of the month" thread
 
Back
Top