Wat we niet missen uit de VS

flying mech

New member
Wat we niet missen.

Zoals ik als zei in de thread wat we wel missen, mis ik dus absoluut niet die lappen zeem die ze als steak betitelen. Wat een gore, ongelooflijk gore hompen oneetbare koeienreet.

Ik mis ook niet de nep-smiles die de bediening van Wendy's, Denny's en andere soortgelijke vreetschuren maar niet van hun snufferd weten te vegen.

Ik mis ook niet de in erbarmelijke staat verkerende kisten waarmee we de lucht in moeten.

Ik mis ook niet het typisch Amerikaanse authoritaire gedrag van vele examinatoren die jouw checkride moeten afnemen.

Ik mis ook niet de onmenselijke behandeling van de immigration officer op het vliegveld als die me vraagt wat ik wel niet denk te komen doen als ik het woord "aviation" laat vallen.

Ik mis ook niet het arrogante gedrag van de Amerikaanse overheid wat jij als eerlijke Europese burger moet doen om daar een uurtje te kunnen trainen, terwijl het andersom maar gewoon even mogelijk moet zijn.

Sh*t, ik wordt cynisch. Ik hou ermee op totdat ik weer met beide voetjes terug op aarde ben om rationele opmerkingen te maken. :mad:
 
Last edited:
- om 7 uur 's ochtends in de file staan voor de McDrive terwijl je alleen een kop koffie wilt.
- You can hardly tell it isn't butter-achtige producten, waarin ik echt wel kon zeggen dat het geen boter was.
- 9 dollar betalen voor een de enige bloemkool die te krijgen was in Greenville, maar helaas alsnog naar plastic smaakte.
- agenten die stomverbaasd naar mijn roze rijbewijs keken en vroegen of ik een gay drivers licence had.
- in een bomvolle kroeg op zaterdagavond om 12 uur horen "last call for alcohol"!
- constant met Amerikanen in discussie moeten gaan over waarom softdrugs een doodzonde is, maar gewoon een wapen in de supermarkt kopen, geen probleem...
- constant moeten uitleggen dat Holland niet de hoofdstad is van Denemarken

En zo kunnen we nog wel even doorgaan... maar oh boy... wat een leuke tijd heb ik daar gehad. ;)
 
Begin me steeds meer te realizeren wat een halve Amerikaan ik ben geworden.. Krijg je als je 6 jaar blijft plakken vanaf je 18e...


"resistance is futile, you will be assimilated" -- The Borg. (start trek NG)

3/4 van de punten hier kan ik me niet in vinden! Die last call for alcohol in some shit holes om 1:30 AM sucks indeed.... Maar ehhhh, roze rijbwijs is inderdaad aardig gay !! (sorry)

En flying mech,

Geloof me na een paar jaar kom je er achter dat het een stuk prettiger is als mensen vriendelijk tegen je doen ("nep wendy smile") ipv hollands ruw en kort door de bocht. En wat maakt het nep? het feit dat jij niet beter weet?

En de vragen van border patrol... Het is hun land.... En hun goed recht... Paar jaar terug zijn er hier wat vliegtuigen wat gebouwen in gevlogen (google het ff) en duizenden landgenoten omgekomen, dus ja mensen zijn sceptisch.

En waarom zou een amerikaan in NL willlen leren vliegen??? seen the latest gas prices in europe?

Wat ik diep triest vind aan de VS :

- social security
- no child left behind act (en wat er nogsteeds "left behind is")
- 401k's die geen bal meer waard zijn
- het in de schulden blijven steken elke dag
- het waarde verlies van de valuta
- basic education

Voor de rest, hoge bomen vangen veel wind.
FD
 
Helemaal mee eens... hoewel er een hoop aan te merken valt op de USA, vond ik het toch een erg fijn land om te "wonen". En dan neem je de "mindere" dingen voor lief.
Ik moet je eerlijk zeggen... toen ik de eerste dag terug kwam in Nederland en mijn Fiatje Uno daar vol stond te gooien voor 95 oerhollandse pieken, terwijl ik een paar dagen daarvoor nog mijn Ford Mercury vol gooide voor 10 dollar, voelde ik me flink genept. ;)
 
Het klote is, dat er wel degelijk heel heel snel dingen moeten gaan veranderen.... Met de waarde daling van de Dollar en all de turmoil in het midden oosten, kan het nog wel eens dicht tegen een behoorlijke slechte periode aan gaan zitten.

Beer,

Mooi voorbeeld.. FD was een jaar of 19, hardcore Dutch/European as it gets, en zat eens in een bar dacht in North of South Dakota naast een grote dikke red neck... Type John Deere petje up etc....


farmer: So, where is ur cute accent from boy?

me: Netherlands, Europe sir..

farmer: Netherlands where now ?

me: regardless, what was that thing about guns you where talking about? you gotta me kidding
me, why do you think it should stay legal?

farmer: Well son, once upon a time I heard my baby girl (5 years old at the time) screaming like crazy, I run outside and saw a mountain lion with his mouth wide open about 20 inches away from my daughter, so I grabbed my gun and shot his ass...

me: point taken.

En ik blijf er bij. In rural gebieden ben ik totaal niet tegen wapenbezit... In metropolitan areas en public areas weer wel.... Maargoed, dat gaat echt niet veranderen. Plus je moet je ook echt verdiepen in US history om te snappen hoe diep dat ligt.

Maar het mooiste aan de V.S. is dat als je er een hekel aan hebt, niemand je ooit zal dwingen er naar toe te komen.

Was het niet in Den Haag een paar jaar terug dat een gepensioneerde 60 plusser met een honkbal knuppel een inbreker, in zijn eigen huis, neersloeg en vervolgens voor moest komen????

of die Albert Heijn mederwerkers die de cel in moesten omdat ze een dief in de kraag grepen todat de politie op kwam dagen?? en vervolgens moetsen worden vrijgelaten nadat prins bernard (....) de borg betaalde !? (love that guy)

Nee, that makes sense...

FD
 
Last edited:
- 9 dollar betalen voor een de enige bloemkool die te krijgen was in Greenville, maar helaas alsnog naar plastic smaakte.;)

Jij moest perse bloemkool eten.....

agenten die stomverbaasd naar mijn roze rijbewijs keken en vroegen of ik een gay drivers licence had. ;)

Dat misschien de reden dat er nog ergens een grill op Laurens Road ligt...

in een bomvolle kroeg op zaterdagavond om 12 uur horen "last call for alcohol"!

Hhahahaa of in diezelfde tent door een neger van de bar geslingerd worden omdat je "under 21" bent.... Mijn dank is nog steeds groot dat je me de sportsbar ingekregen hebt hahahah
 
TV reclame elke 3 minuten, GEEN alcohol op zondag in massachussets, uitgaan met je paspoort in je broek (en die dan vervolgens in de wasmachine stoppen als je om 8 uur thuiskomt, resultaat: paspoort inclusief visum naar de klote), Limp Bizkit look* ***a like gasten die alle vrouwen inpikken.
 
Presidenten als Bush, de kortzichtigheid (zwart/wit) van sommige Amerikanen. Beïnvloedbaarheid van het volk. Het verschrikkelijke "God bless America geroep". Patriotisme dat het verstand ver te buiten gaat. De regering wat aan álle kanten lackt aan zelfkritiek en gezond verstand:grijns: (amerikanen die zichzelf en het land waarin ze wonen ózo geweldig vinden zonder zich ook maar ergens van bewust te zijn van de gebeurtenissen af en toe:grijns:) Maar verder is het een héérlijk land (niet sarcastisch)

Winds,

WvdB
 
Ik moet eerlijk zeggen nadat de Greencard in de pocket was de Immigration Officer een stuk aardiger was. Maar mijn persoonlijke mening is dat ze VOOR 9/11 ook al balzakken waren!
 
-65 mph

-you like anything for desert, no, well here is the bill.....

-koffie (of wat er voor door moest gaan)

-bible belt christelijke werkgevers met een hippie Jezus Bob Ross schilderij op hun kantoor

-Collega's die tijdens een jump met SWA vragen hoe je een echte Rolex kan onderscheiden van nep (en daarbij zijn echte als voorbeeld gebruikt)

-96% fat free (=4% pure fat)


Nee, ik wil die auto cash betalen, het hele bedrag gvd.,...
Nee, ik wil geen credit history opbouwen......
Dus als ik op krediet betaal ben ik voor de banken kredietwaardiger dan wanneer ik enkel koop wat ik me kan veroorloven.

Geen wonder dat de banken er nu zo diep in zitten.

-Het echtpaar King

-Yeah, it's like..... you know.... for real?...no way....get outta here!
 
En flying mech,

Geloof me na een paar jaar kom je er achter dat het een stuk prettiger is als mensen vriendelijk tegen je doen ("nep wendy smile") ipv hollands ruw en kort door de bocht. En wat maakt het nep? het feit dat jij niet beter weet?

En de vragen van border patrol... Het is hun land.... En hun goed recht... Paar jaar terug zijn er hier wat vliegtuigen wat gebouwen in gevlogen (google het ff) en duizenden landgenoten omgekomen, dus ja mensen zijn sceptisch.

En waarom zou een amerikaan in NL willlen leren vliegen??? seen the latest gas prices in europe?


FD

Sorry als ik je beledigd heb, hoor. Je doet net of ik het over je moeder hebt, man!

Effe voor de duidelijkheid, ben ook graag in de VS, ga er graag naartoe (even door de zure immigration appel bijten na aankomst, maar dat valt natuurlijk reuze mee). Ga na drie weken max ook altijd weer graag naar huis, en nee, heb nooit last van heimwee. Wordt alleen beetje moe van die nep smiles. Hou van echtheid, maar dan weet ik dus blijkbaar niet beter. Yeah, right!

Mensen daar zijn niet sceptisch, ze weten niet beter. Kunnen ze niks aan doen, als je in Amerika het nieuws wilt volgen moet je daar juist even googlen. Van CNN en dergelijke steek je echt geen moer op, en van hun kranten nog minder. Mensen zijn zich in Amerika over het algemeen zeer beperkt bewust van wat er zich in de rest van de wereld afspeelt. Ben je nu nog daar? Ga voor de grap eens vragen aan wat verschillende lui hoe het met Amerika zelf is gesteld op dit moment. Je lacht je ziek, ze hebben geen idee! Ja, het gaat wat slecht. Maar hoe slecht wordt toch enigzins verbloemd in de media gebracht. Mailde pas nog met een Amerikaanse collega, die beweerde dat het in Detroit nog steeds geweldig gaat met de autoindustrie, want Amerikaanse auto's zijn gewoon het beste wat je kan kopen (mileage-to-the-gallon vergeten we voor het gemak even).

Amerika is gewoon geweldig. Je krijgt het er van jongs af aan ingepeperd. Iedere dag op school fijn met het volkslied beginnen, en een onbeperkte nationale trots. Dat vind ik wel heel bewonderenswaardig, die trots, maar het zet tegelijkertijd oogkleppen op. Misschien bij jou ook al een beetje?
 
Mwa, vind het gewoon altijd heerlijk om olie op het vuur te gooien bij de Nederlandse anti Amerika afdeling en vind het heerlijk op Amerikaanse fora zo euro/links te zijn als het maar kan.

Kom je er aan het eind van de rit trouwens achter dat er in verhouding netto in elk land ongeveer een zelefde percentage mensen met kleppen voor de kop rond lopen.

Trouwens, en dat meen ik.. Valt wel mee met die 'nep' smilies Die smiles zijn niet nep, ze zijn beleefd. Beetje jammer dat NL zo ruw/ kort door de bocht met korte lontjes is geworden dat smiles en vragen hoe het met je gaat als nep overkomt op een Nederlander tegenwoordig.

Vind overigens Duitsers en Belgen ook een stuk prettiger als een hoop Nederlanders. Voeden hun kinderen ook beter op. Nederlanders voeden hun kind vaak op als "jij bent een engeltje en bent de beste", terwijl o.a. Duitsers en veel landen trouwens, hun kinderen opvoeden en leren dat ze respect voor andere kinderen hebben omdat ze niet altijd gelijk hebben.

En op de vraag of ik daar nog ben, jup... Ga mn 6e jaar in bijna, ben in ongeveer 44 staten geweest, waarvan ik er in 3 gewoond heb (en woon). Daarvoor 19 jaar in Nederland gewoond.

Het enige wat ik bij jou zie en bij veel Nederlanders met "amerika-ervaring-op-basis-van-of- vakanties-of-een-paar-maanden-op-een-nederlands-vliegkamp-te-hebben-gewoond" dat er door Nederlandse ogen naar gekeken word. Niks mis aan, maar heeft wel mijn ogen open gedaan om dat zelf dus niet te doen naar mensen van andere landen toe (met name richting het midden oosten moet ik mezelf hier vaak aan herineren).

Heeft een Nederlander gelijk ? nee. een Amerikaan? nee. Een Arabier? nee.

Aan het eind van de rit kom je er achter dat het allemaal net mensen zijn met goede en slechte kanten.

Ik kan je verzerkeren dat je hier in de V.S. veel vrijer kunt leven en van het leven kunt genieten. Mensen zijn (oprecht geloof het of niet!) beleefd en laten je in je waarde. Mijn Amerikaanse niet vlieg vrienden/vriendinnen zijn zeer hoog opgeleid, en zeer slimme mensen die geloof me weten hoe slecht het met hun land gaat.

Mn Amerikaanse vlieg vrienden zijn weer een stuk lager opgeleid, maar hebben een hoog EQ dus kunnen vrolijk meelullen ;).

Serieus, giet een paar biertjes in die jongens en ze gaan uit hun plaat over medicare, irak, daling valuta etc etc.

Genoeg van hen zouden liever in West Europa wonen als in de V.S. Gras is altijd groener bij de buren.

Ik ga ff afsluiten, moet ff het volkslied zingen en daarna 3 uur FOX nieuws kijken.
FD

Edit: wat ik hier aan wil toevoegen is dat het nu makkelijk praten is omdat ik me maar al te goed voor de geest kan halen hoe ik er in het begin over dacht (precies het zelefde als jij). Ze leken wel op mij, maar man het waren vreemde/andere mensen ver ver weg van huis. Man wat had ik een heimwee, deel van mn motivatie om veel uren te maken was ook dat ik asap weer terug kon naar NL daarna. Heeft ook een goede 1.5 jaar / 2 jaar wonen geduurd voordat je dingen vanuit een ander oogpunt kunt zien.
 
Last edited:
Vind overigens Duitsers en Belgen ook een stuk prettiger als een hoop Nederlanders. Voeden hun kinderen ook beter op. Nederlanders voeden hun kind vaak op als "jij bent een engeltje en bent de beste", terwijl o.a. Duitsers en veel landen trouwens, hun kinderen opvoeden en leren dat ze respect voor andere kinderen hebben omdat ze niet altijd gelijk hebben.
.

Wat dat betreft ben ik het volledig, maar dan ook voor de volle 110% met je eens. De rest, ok, zal toegeven dat jij er een betere kijk op zult hebben dan ik. Maar vergeef me dat ik niet zo snel en eenvoudig van m'n standpunt ben af te brengen. Maar wees niet getreurd, hoop dat je begrijpt dat een en ander wat aangedikt is bedoeld. Hou vooral van de Amerikaanse opstelling naar hun recht op mobiliteit, en dan luchtvaart in het bijzonder. Kan ik ook bewijzen. Tik maar "flying mech" in op de airmen afdeling van faa.gov, sta je nog te kijken wat ik allemaal wel niet heb gedaan om erbij te horen daar. Ben er vaker geweest dan enkel hier en daar een campus of vakantie.

Voor de rest, complimenten voor je laatste bericht. Een, zeker vergeleken met de soms onaangename toon op dit forum, keurige reactie met uiteenzetting van jouw standpunten, zonder met modder te smijten. Die kan ik nou nog eens waarderen, en dat mag ook gezegd worden. Zing ze;)
 
Last edited:
Mwa, vind het gewoon altijd heerlijk om olie op het vuur te gooien bij de Nederlandse anti Amerika afdeling en vind het heerlijk op Amerikaanse fora zo euro/links te zijn als het maar kan.

Kom je er aan het eind van de rit trouwens achter dat er in verhouding netto in elk land ongeveer een zelefde percentage mensen met kleppen voor de kop rond lopen.

Trouwens, en dat meen ik.. Valt wel mee met die 'nep' smilies Die smiles zijn niet nep, ze zijn beleefd. Beetje jammer dat NL zo ruw/ kort door de bocht met korte lontjes is geworden dat smiles en vragen hoe het met je gaat als nep overkomt op een Nederlander tegenwoordig.

Vind overigens Duitsers en Belgen ook een stuk prettiger als een hoop Nederlanders. Voeden hun kinderen ook beter op. Nederlanders voeden hun kind vaak op als "jij bent een engeltje en bent de beste", terwijl o.a. Duitsers en veel landen trouwens, hun kinderen opvoeden en leren dat ze respect voor andere kinderen hebben omdat ze niet altijd gelijk hebben.

En op de vraag of ik daar nog ben, jup... Ga mn 6e jaar in bijna, ben in ongeveer 44 staten geweest, waarvan ik er in 3 gewoond heb (en woon). Daarvoor 19 jaar in Nederland gewoond.

Het enige wat ik bij jou zie en bij veel Nederlanders met "amerika-ervaring-op-basis-van-of- vakanties-of-een-paar-maanden-op-een-nederlands-vliegkamp-te-hebben-gewoond" dat er door Nederlandse ogen naar gekeken word. Niks mis aan, maar heeft wel mijn ogen open gedaan om dat zelf dus niet te doen naar mensen van andere landen toe (met name richting het midden oosten moet ik mezelf hier vaak aan herineren).

Heeft een Nederlander gelijk ? nee. een Amerikaan? nee. Een Arabier? nee.

Aan het eind van de rit kom je er achter dat het allemaal net mensen zijn met goede en slechte kanten.

Ik kan je verzerkeren dat je hier in de V.S. veel vrijer kunt leven en van het leven kunt genieten. Mensen zijn (oprecht geloof het of niet!) beleefd en laten je in je waarde. Mijn Amerikaanse niet vlieg vrienden/vriendinnen zijn zeer hoog opgeleid, en zeer slimme mensen die geloof me weten hoe slecht het met hun land gaat.

Mn Amerikaanse vlieg vrienden zijn weer een stuk lager opgeleid, maar hebben een hoog EQ dus kunnen vrolijk meelullen ;).

Serieus, giet een paar biertjes in die jongens en ze gaan uit hun plaat over medicare, irak, daling valuta etc etc.

Genoeg van hen zouden liever in West Europa wonen als in de V.S. Gras is altijd groener bij de buren.

Ik ga ff afsluiten, moet ff het volkslied zingen en daarna 3 uur FOX nieuws kijken.
FD

Edit: wat ik hier aan wil toevoegen is dat het nu makkelijk praten is omdat ik me maar al te goed voor de geest kan halen hoe ik er in het begin over dacht (precies het zelefde als jij). Ze leken wel op mij, maar man het waren vreemde/andere mensen ver ver weg van huis. Man wat had ik een heimwee, deel van mn motivatie om veel uren te maken was ook dat ik asap weer terug kon naar NL daarna. Heeft ook een goede 1.5 jaar / 2 jaar wonen geduurd voordat je dingen vanuit een ander oogpunt kunt zien.

Sterke punten, zo eigenlijk nog niet bekeken van die kant:dozey:

Winds,

WvdB
 
Flying Mech,

Mwa, wist van te voren al dat we het volledig met elkaar eens zouden zijn. Terecht geef je aan (ik vergeef je :grijns: ) dat je niet zomaar van je standpunt bent af te brengen. Dat is nogal logisch. Gaan maanden/jaren overheen om de andere kant (letterlijk) te zien.

Bedankt voor je aanbieding, maar blijf liever uit de buurt van de FAA website en/of kantoren :grijns:

Ben eind 2007 voor het eerst sinds jaren 3 maanden lang in NL geweest om prive redenen. Had heel veel aan mn Nederlandse vrienden, die vrienden voor het leven blijven. Maar er zijn meerdere Amerikaanse vrienden van mij naar Nederland gevlogen om een paar dagen mij bij te staan met dingen waar ik op dat moment doorheen ging. Kun je Amerikanen amper meer "fake" vrienden noemen. Wist dat al ver voor 2007, maargoed om maar aan te geven.

Regardless, Heineken staat koud hier in VS. (blijf een chauvinist) Dus kom biertje doen als je hier bent. Geen zorgen, als ik in NL ben nodig ik mezelf wel bij je uit.

wvdb (stomme vraag maar waar staat je naam voor?),

Bedankt. Heeft mij jaren geduurd om te leren dat er meer is dan "the dutch view" op de wereld. Geeft ook gelijk een groot deel van de wereldproblematiek aan denk ik... (iedereen denken gelijk te hebben)

Nou ga ik echt afsluiten. Mn John Deere petje opzetten en Bud drinken.

get-r-done
FD
 
Dat biertje hou ik je aan.

En mijn naam, staat gewoon voor alle werkzaamheden waarmee ik mezelf altijd bezig houd in het vliegwereldje. Je kan het ook lezen als "soaring A&P"
 
Rush Limbaugh

Rush Limbaugh

Hey FD,

Vergeet niet op de radio en het internet je dagelijkse portie Rush Limbaugh te halen. Je weet wel, die man die John mc Cain nog te democratisch vind!

En daarna even de O Reilly factor kijken op FoxNews voor je portie "fair and balanced" news :)

En sterkte met de zaken die je aan het regelen bent!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Nah,

Enige reden voor mij om FOX te kijken is als dat kippetje (forgot her name) haar show heeft... Heerlijk grietje om naar te staren, maakt me geen bal uit wat ze te melden heeft. Bij HLN zit ook een bloedmooie nieuwe aanwinst trouwens. Maakt het nieuws allemaal wat nieuwswaardiger....

Nog wat gezien van de republican debate gister? vond opzich Mc Cain wel redelijk sterk. Mijn stem gaat naar hem. Voor de democraten gaat mn stem naar Obama, en hoop dat hij Mc Cain van de kaart weet af te vegen.

Super tuesday staat om de hoek. Binnenkort weten we meer.

Bedankt.. Gaat redelijk. Mijn glas zit halfvol.

FD
 
Back
Top