Veranderen van FTO ?

tripak

New member
Hey,

Zou er iemand mij kunnen zeggen of het toegelaten is om les-vlieguren te vliegen bij een andere FTO dan diegene bij wie je theorielessen gevolgde of nog steeds volgt. Er is een FTO die de prijs van zijn les-vlieguren in 2 maanden tijd met 40€/h heeft opgetrokken. Ik weet wel dat de brandstof in prijs is gestegen maar dit lijkt me wel overdreven.
Als dit niet mogelijk is hebben ze de leerlingen goed in hun greep, eerst kandidaten lokken met aantrekkelijk prijzen en dan deze optrekken.

heeft er iemand al ervaring met het veranderen van FTO ?

grtz
Tripak
 
Is bij mijn weten geen enkel probleem om te switchen. Maar je gaat mij toch niet vertellen dat je met een vliegopleiding bezig bent en de school jou intussen 40 dure duiten per uur meer kan gaan berekenen? Da's tijdens het spel de regels veranderen. Als mij dat verteld zou worden zou ik, nadat de buikpijn van het lachen weer was weggetrokken, gewoon weer vrolijk verder gaan. Je hebt toch zeker wel een contract, een vooraf aan jou uitgereikt kostenplaatje, en ga zo maar door. Ik ben een fixed-wing knakker, maar ik kan me toch niet indenken dat het in het helikopter wereldje heel anders is. Klinkt alsof je in de zeik wordt genomen.
 
Hey,

Zou er iemand mij kunnen zeggen of het toegelaten is om les-vlieguren te vliegen bij een andere FTO dan diegene bij wie je theorielessen gevolgde of nog steeds volgt. Er is een FTO die de prijs van zijn les-vlieguren in 2 maanden tijd met 40€/h heeft opgetrokken. Ik weet wel dat de brandstof in prijs is gestegen maar dit lijkt me wel overdreven.
Als dit niet mogelijk is hebben ze de leerlingen goed in hun greep, eerst kandidaten lokken met aantrekkelijk prijzen en dan deze optrekken.

heeft er iemand al ervaring met het veranderen van FTO ?

grtz
Tripak


Mogen we weten welke FTO het betreft?

Greetz,
PH-FLY
 
Er is in België maar één FTO erkend voor helicopters, dus zo moeilijk kan dat niet zijn, waarschijnlijk Crown helicopters dus ;-)

Wat de overgang betreft naar een andere school (RF), als je je theorie al hebt afgehandeld kan dit via een verzoek naar de FOD luchtvaart.

Vraagje, wat is de prijs momenteel die men per vlieguur vraagt? Op welk toestel?

Grtz
 
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het gaat inderdaad over crown, hun prijs was 320€/h voor een R22. Dit staat nog steeds op hun website trouwens ook. En de nieuwe prijs is 360€/h.

De instructeurs waren er ook niet mee gediend. Maar konden er weinig aan doen. Het was aan ons, (7) de studenten, om de directie onder druk te zetten.

grtz
 
Jullie aktie heeft blijkbaar toch iets geholpen, ik zie nu een prijs van 340 Euro op de website (20 i.p.v. 40 Euro opslag dus), is dit inclusief instructeur?
Veronderstel trouwens dat je toch ook recht hebt op een korting als je meerdere uren afneemt?

Grtz
 
Dus als ik het goed begrepen ben je als leerling niet verplicht om je vlieguren bij dezelfde FTO te vliegen.

grtz,

Tripak
 
Back
Top