Hoeveel komen door de selectie?

Tja.... Weet niet precies waar je op doelt, maar ik zal het dan proberen.

Doe gewoon een pak aan bij de selectie. Heel simpel. Zorg ook dat het goed zit en je overhemd gestreken is. Niemand is ooit afgewezen omdat hij te netjes gekleed was. (Hoewel je smoking aandoen ook overdreven is ;) )

Wat de rest betreft, probeer gewoon een beetje normaal over te komen. Beleefd zijn, volwassen overkomen, gezellig proberen te zijn. Ze moeten je natuurlijk ook een beetje 'mogen'. En vertel alsjeblieft niets over een eventuele hobby van vuurwerkbommen makenk, je vrijetijdsbesteding als hooligan of andere onzin.

vR
 
Het gaat er niet om hoe je bent in je vrije tijd, maar hoe je bent in werksfeer. De mensen die dus niet in pak komen zijn (over het algemeen) de mensen die het allemaal wat minder serieus nemen.
 
Je zou toch denken dat, als de kls zou selecteren op basis van hoe je bent, er vanzelfsprekend niet gepraat wordt over hoe je je kleed toch?
Ik weet wel dat ze het niet van je eisen, en dat het meer een ervarings principe is van mensen die naat de selectie geweest zijn, maar als ze je willen selecteren op hoe je bent, dan moet je eigenlijk gewoon in normale kleren komen denk ik? Hoe jij je altijd kleedt.
Want inderdaad. Als iedereen maar in pak gaat lopen, dan is het moeilijk te zien.:boring: Tenzij je je vreselijk aankleedt in zo'n pak ja ;)

Een pak dragen straalt formaliteit en representativiteit uit. Je weten te kleden naar de situatie. Dit zegt wel degelijk iets over hoe je zelf bent.....
Gemotiveerde kandidaten willen over het algemeen niet het risico lopen om daar op afgekeurd te worden. Mensen die niet in pak aankomen, wekken de indruk bij selecteurs dat zij het geheel minder serieus nemen. Daarom: Pak aan!
 
Last edited:
Niet dat ik het dragen van een pak ga afraden, (droeg er zelf immers ook een bij m'n solicitatie bij de company) maar het is geen vereiste.

Bij de selectie van mijn opleiding droeg ik geen pak... Gewoon in spijkerbroek, overhemd en een paar (nette) leren schoenen. Puur aangenomen op personlijkheid en kunnen, niet op uiterlijk.

Maar ga in gods naam niet in een 'Hup Holland Hup' shirt lopen met een paar sportschoenen!!!

En ik heb het gezien hoor...:bwah::eek!:
 
Ik ga zelf in een mooie jurk met een koltruitje en hakkenschoenen er onder. Heel netjes, maar geen pak. Ik vind persoonlijk een pak niet echt bij me passen, maar de jurk die ik heb wel weer. Het is ook erg netjes overigens.

Voor jongens zou ik dit overigens afraden. ;)
 
Ik was anders wel in een jurk naar me po2,
en ze vonden het eigenlijk wel positief en het toonden dat ik lef had om dat als jongen te doen.
 
Ik was anders wel in een jurk naar me po2,
en ze vonden het eigenlijk wel positief en het toonden dat ik lef had om dat als jongen te doen.

:haha::haha::haha:

Goh, wat zou ik dat toch graag willen zien, zo'n gozer die gewoon vol lef en sch*t aan alles bij ons zou binnen lopen in z'n galajurk om te vertellen dat ie aan een vliegopleiding wil beginnen. Zou wat mij betreft gelijk aangenomen zijn, laat die testjes maar zitten :grijns:.
 
Ik ben zelfs ook buitenlander...ben net maar 2.5 jaar in nl:cool:

zit nu in vwo2 dus nog 4 jaar dan ga ik solliciteren...of moet ik eerder doen:dozey:

Zijn er veel buitenlanders in de luchtmacht ?:p:

PS...mijn eerste berichtje xD
 
Denk dat je die vraag even bij het forum "defensie" moet plaatsen. Ik neem wel aan dat je een Nederlands paspoort moet hebben voordat je bij de KLu kan gaan vliegen.
 
Ik was anders wel in een jurk naar me po2,
en ze vonden het eigenlijk wel positief en het toonden dat ik lef had om dat als jongen te doen.

Haha, dat meen je niet :grijns: Cova doe je '''normaal'' lijkt me?
Zou me niets verbazen dat ze je alsnog afwijzen omdat je niet volwassen genoeg bent.
 
ja ik was de eerste keuring bij de kls gwoon in een blousje gegaan en spijkerbroek, alleen ze zeiden tog wel dat het verstandig was om de volgende keuring in pak te komen.
 
Hebben ze mij ook aangeraden. Hoewel ik er vandaag zakelijk en netjes uit zag, viel ik een beetje uit de toon. Pak voor mij dus tijdens de cova. :) Maar eerst mijn vliegaanleg halen ;)
 
Hebben ze mij ook aangeraden. Hoewel ik er vandaag zakelijk en netjes uit zag, viel ik een beetje uit de toon. Pak voor mij dus tijdens de cova. :) Maar eerst mijn vliegaanleg halen ;)

Gefeliciteerd. Weer een bewijs dat een pak tijdens de selectie als het ware een vereiste is.
 
Dag Kiara,

Ik kan je alvast vertellen dat je weer 4 dagen buiten de toon zal vallen als je het GVSS zonder pak doet. Of het je nou wel of niet staat, je zal 't tijdens je opleiding op de KLS en je beroep altijd moeten dragen.

Veel succes met je GVSS. Wanneer moet je?

C-C F
 
Bij de selectie van mijn opleiding droeg ik geen pak... Gewoon in spijkerbroek, overhemd en een paar (nette) leren schoenen. Puur aangenomen op personlijkheid en kunnen, niet op uiterlijk.

Het spijt me, maar ik vindt dit echt bijzonder slecht advies. Ik denk dat je mazzel hebt gehad. Het belangrijkste tijdens selecties, interviews, sollicitaties is de eerste indruk. De eerste klap is een daalder waard zeggen ze.

Gouden regel... als mensen je gaan beoordelen, altijd in pak komen.
 
Exact! Daarom begrijp ik de discussie ook niet. Overal en altijd is het advies: in pak komen. Staat ook in de Kennisbank. Wat maakt het uit om een pak aan te doen en een stropdas om te doen? Zie het probleem niet. Het laat zien dat je de selectie serieus neemt en toont respect.

Selecties/sollicitatiegesprekken hangen al van zoveel factoren af waar je geen invloed op kunt uitoefenen, dat je er alles aan moet doen om de dingen die je wel kunt beinvloeden, correct te doen. Anders kun je het later alleen maar jezelf verwijten. En het is niet alsof je zoveel kansen hebt om het opnieuw te doen.
 
Overal behalve bij ezy. Daar is de kans groot dat degene tegenover je in een voetbalshirtje zit waar nog wat borsthaar uithangt.:grijns: Echt waar!

Bij ezy komen veel mensen in pak, veel ook niet. Maar bijna nooit stropdassen! Je zult de grote baas ook niet vaak met een stropdas om zijn nek zien.
 
Back
Top