Het sturen van een vliegtuig Simulator (Keuring)

V

Verwijderd_+

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met het lezen van het boekje voor de N.A.S.S.
Ik ben het volgende probleem tegen gekomen:

Je stuurt het vliegtuig met de Ailerons (Het bewegen met de Control wheel links of rechts)

Maar met de rudder moet jeook het vliegtuig moet besturen (Movement about the vertical axis)

Dus is het dan zo dat als je naar links stuurt dat je dan ook de linker rudder in moet trappen om de pitch ook mee naar links te sturen? (zoals in een echt vliegtuig)
Of is het zo dat er net als met microsoft flight simulator spraken is van een auto-rudder?

Ik loop hier helemaal vast dus: Help me uit te brand:grijns:

M.v.g.
 
Last edited:
Om de bocht te initieren gebruik je je ailerons, een side effect daarvan is dat de neus de andere kant op wil gieren, om dat te voorkomen geef je dus rudder dezelfde kant op als dat je de bocht wilt maken.
Zoek anders eens op Google naar "adverse yaw", dan vind je de aerodynamische achtergrond hiervan.
 
Het gaat er om dat je de bocht gecoördineerd vliegt. Je gebruikt beide roeren om een goede bocht te kunnen maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geco%C3%B6rdineerde_bocht


Hoe weet je dat een bocht gecoördineerd is. Heel simpel daar is een instrument voor:
5.jpg

Als er gecoördineerd wordt gevlogen zit de zwarte stip in het midden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turn_Coordinator
 
Bedankt voor de goede uitleg allemaal:D

Dus als je bijvoorbeeld het balletje naar links verschuift moet je dat als het ware met de linker rudder corrigeren?:grijns:
 
Mijn simulatorinstructeur zei: "Als de bal links zit speel je hem met links, zit de bal rechts, dan speel je hem met rechts. T's net voetbal."
 
Voor het antwoord zie hier boven.
Maar ehhh, hoor je dat soort dingen niet al jaren te weten als je vlieger wilt worden? Je hebt toch al wel een aantal proeflessen etc gehad, er boeken over gelezen en de theorie vast eens bestudeert? Anders zou ik ook nog geen geld aan de NASS gaan verspillen.
Koop op z'n minst eerst eens een PPL theorie boek. Daar staat het allemaal in en dan ben je een stuk beter voorbereid op de selectie. Een beetje basiskennis voor je aan zo'n dure opleiding begint is echt belangrijk.
Ik wil niet negatief doen, maar het wordt steeds gekker hier.

Succes in elk geval. De NASS valt erg mee.
 
Sorry hoor Overload, maar ik heb mijn selecties gedaan (en gehaald) zonder enige voorkennis of voorstudie. Een proeflesje heb ik wel gedaan, en heb de termen en uitleg van instrumenten daar gevraagd/gekregen. Een PPL boek heb ik nooit gezien, noch wist ik het verschil tussen een A330 of A340. Van gieren, stampen, pitch of yaw had ik buiten de woorden zelf ook geen kaas gegeten. Ik ben van mening dat je de selecties ook kan halen als je je maar wel verdiept in de info die je krijgt. En vraagt wat je niet begrijpt :).

Ik zeg niet dat het niet verstandig is om je meer voor te bereiden, maar jouw post laat het een beetje lijken alsof Lil_Art hier raar of dom bezig is. Daar ben ik het niet mee eens.
 
Maar je gaat toch niet op een dag bedenken dat je piloot wil worden, zonder enige kennis van de luchtvaart wereld, hoe een vliegtuig werkt, wat het beroep indoud etc? Het gaat om heel veel geld. Je moet aardig zeker van jezelf zijn. Je hoeft ook nog niet te weten hoe een VOR werkt bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat je al wel weet wat een VOR is..... Dat soort dingen. Zeker nu er zoveel op internet te vinden is tegenwoordig. Ik moest nog oude KLS boeken gaan lenen bij de bibliotheek in Groningen toen ik op de middelbare school zat.
Overigens denk ik niet dat Lil dom bezig is en ik wens hem/haar veel succes. Ik ben echter erg verbaasd over de vraag. Ik vind het gewoon erg moeilijk voor te stellen dat iemand die naar een Luchtvaartschool wil en daar € 100.000 voor over heeft niet weet hoe het roer van een vliegtuig werkt.... Dat je de Aerodynamische berekeningen etc die daar bij horen niet kent ala.
Anyway.

Nogmaals veel succes.
 
Maar je gaat toch niet op een dag bedenken dat je piloot wil worden, zonder enige kennis van de luchtvaart wereld, hoe een vliegtuig werkt, wat het beroep indoud etc? Het gaat om heel veel geld. Je moet aardig zeker van jezelf zijn. Je hoeft ook nog niet te weten hoe een VOR werkt bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat je al wel weet wat een VOR is..... Dat soort dingen. Zeker nu er zoveel op internet te vinden is tegenwoordig. Ik moest nog oude KLS boeken gaan lenen bij de bibliotheek in Groningen toen ik op de middelbare school zat.
Overigens denk ik niet dat Lil dom bezig is en ik wens hem/haar veel succes. Ik ben echter erg verbaasd over de vraag. Ik vind het gewoon erg moeilijk voor te stellen dat iemand die naar een Luchtvaartschool wil en daar € 100.000 voor over heeft niet weet hoe het roer van een vliegtuig werkt.... Dat je de Aerodynamische berekeningen etc die daar bij horen niet kent ala.
Anyway.

Nogmaals veel succes.

Volkomen mee eens en heb er niets aan toe te voegen.

Winds,

WvdB
 
Maar je gaat toch niet op een dag bedenken dat je piloot wil worden, zonder enige kennis van de luchtvaart wereld, hoe een vliegtuig werkt, wat het beroep indoud etc? Het gaat om heel veel geld. Je moet aardig zeker van jezelf zijn. Je hoeft ook nog niet te weten hoe een VOR werkt bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat je al wel weet wat een VOR is..... Dat soort dingen. Zeker nu er zoveel op internet te vinden is tegenwoordig. Ik moest nog oude KLS boeken gaan lenen bij de bibliotheek in Groningen toen ik op de middelbare school zat.
Overigens denk ik niet dat Lil dom bezig is en ik wens hem/haar veel succes. Ik ben echter erg verbaasd over de vraag. Ik vind het gewoon erg moeilijk voor te stellen dat iemand die naar een Luchtvaartschool wil en daar € 100.000 voor over heeft niet weet hoe het roer van een vliegtuig werkt.... Dat je de Aerodynamische berekeningen etc die daar bij horen niet kent ala.
Anyway.

Nogmaals veel succes.

Ik weet wat het beroep inhoud, en ik wil dit al van jongs af aan.
Maar dat hoeft niet te betekenen dat er enkele thermen zijn die je nog een beetje moeilijk vind, ook omdat het allemaal in het engels is!

Ik ik wist al dat je sturen moet met rudder en stuur, maar blijkbaar heb je mijn vraag verkeerd begrepen want die was of je in een simulator ook beide elementen nodig heb, of dat er sprake is van een auto-rudder zoals met microsoft flight-simulator!;)

Maar maakt niet uit ik weet het nu!

(Voor de mensen die moeite hebben met enkele thermen moeten echt ff microsoft flight simulator gaan spelen want dat helpt echt, zeker als het gaat om de instrumenten)
 
Ik vind deze reacties enigszins overdreven, ik was echt wel geinteresseerd in luchtvaart, maar had nog nooit van een VOR gehoord, en terecht! En de werking daarvan ben ik nu alweer vergeten, maar kan prima zon naaldje afvliegen, daar gaat het om volgens mij. Wees blij dat lil-art de vraag hier stelt, dit geeft aan dat ie zich goed aan het voorbereiden is en dingen die ie niet weet durft te vragen, way to go!
 
Hey Lil_Art, zie dat je in mijdrecht woont, welke selectie doe je? wie ben je?

misschien kennen we elkaar wel?


succes alvast, wannee moet je?!

Mzl
 
Maar je gaat toch niet op een dag bedenken dat je piloot wil worden, zonder enige kennis van de luchtvaart wereld, hoe een vliegtuig werkt, wat het beroep indoud etc? Het gaat om heel veel geld. Je moet aardig zeker van jezelf zijn. Je hoeft ook nog niet te weten hoe een VOR werkt bijvoorbeeld, maar ik neem aan dat je al wel weet wat een VOR is..... Dat soort dingen. Zeker nu er zoveel op internet te vinden is tegenwoordig. Ik moest nog oude KLS boeken gaan lenen bij de bibliotheek in Groningen toen ik op de middelbare school zat.
Overigens denk ik niet dat Lil dom bezig is en ik wens hem/haar veel succes. Ik ben echter erg verbaasd over de vraag. Ik vind het gewoon erg moeilijk voor te stellen dat iemand die naar een Luchtvaartschool wil en daar € 100.000 voor over heeft niet weet hoe het roer van een vliegtuig werkt.... Dat je de Aerodynamische berekeningen etc die daar bij horen niet kent ala.Anyway.

Nogmaals veel succes.


Dit zijn onderwerpen die ter zake komen tijdens de opleiding. Velen die beginnen aan de selecties weten dit allemaal niet en dat hoeft ook niet. Tuurlijk ben ik het met je eens dat je toch enige kennis moet hebben van het 'luchtvaartwereldje', maar om nou bijv. alle aerodynamische berekeningen te kennen is een tikkeltje overdreven.

Groeten


LP :rt:
 
Is de simulator die gebruikt wordt voor de NASS test te vergelijken met de simulator die wordt gebruikt bij de grading van de GVSS (141)?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Back
Top