Theorie in de praktijk

Phuket Dragon

New member
Na een aantal weken hier op het forum de vragen en antwoorden gelezen van piloten in opleiding het volgende, theorie is pittig voor eigenlijk alle Brevetten distileer ik, wat gebruik je wel en niet de de praktijk ? Leer je te veel dus onnodig ? graag jullie ervaringen.
 
Alles vergeet je moment je de examenzaal uitloopt.

Carpe diem.

FD

PS: Enige nuance dan maar? Je gebruikt denk ik een kleine (gok) 15% / 20% van alle vakken in de praktijk. Dat weet je, rest vergeet je. Is in elk vak zo. Dokters and advocaten idem.

Je moet weten hoe je moet vliegen en weten waar je een antwoord kunt vinden indien je niet weet wat het antwoord is op iets.

JAA is een grote pot BS. 14 landen mochten elk een vak verzinnen in den beginne, elk land probeerde beter te zijn met als gevolg 14 BS vakken vol met crap wat je niet nodig hebt.

Als je een F/O bent is het simpel...... Weet je het antwoord niet? kijk je naar links....

Ben je een captain, kijk je naar links, zie je je eigen spiegelbeeld..... Welcome in the real world.

Ik weet dat ik niks weet, en zorg dus altijd dat ik weet waar ik een antwoord kan vinden indien ik een vraag heb.

En als iemand rechts van mij een vraag heeft, zorg ik dat ik een antwoord heb dat ergens op slaat.

Het laatste wat iemand die rechts zit wilt zien is iemand die niet weet wat te zeggen in de linkerstoel.
 
Last edited:
Mbt tot PPL zou ik willen beweren dat de examens soms bar weinig met de praktijk te maken hebben en dat is jammer. Wat praktischere vragen zouden een bijdrage kunnen leveren aan de veiligheid.
 
Het is wel grappig om te zien hoe sommige theoretische dingen in de praktijk tot leven komen, maar verder sluit ik me geheel aan bij FD.
Vliegen leer je in mijn ogen in de praktijk. Dingen die je wel gebruikt, zijn vooral op de praktijk gerichte dingen. Flightplan filen, fuel berekeningen, stukje navigatie en Meteo.
Het kunnen opzoeken lijkt me inderdaad belangrijker dan het persé allemaal willen/moeten weten.

Ik ben altijd van mening geweest dat de theorie een eerste selectie is. Zou je geen theorie of een makkelijke theorie hebben, dan zou iedereen piloot kunnen worden. En of je daar nou op zit te wachten... ;)
 
Back
Top