Respect GVSS

Andreas

New member
Hey,

ik had gister en vandaag (23 en 24 januari 2008) de GVSS, helaas heb ik het niet gehaald. Ik blijf hier wel rondkijken op airwork.nl en ik wens de mensen die het wel hebben gehaald veel succes.

Ik zat met Emiel, Justin, Steven, Robert en Joost in de groep voor de GVSS.

Als jullie dit topic lezen, laat dan even horen hoe het met jullie is gegaan.

groeten,

Andreas
 
Jammer man! Helaas kun je niet zeggen volgende keer beter..

Zou je misschien ook een klein verslagje kunnen maken? Misschien interessant voor mensen (zoals mij) die de GVSS nog moeten maken! Ben wel benieuwd namelijk haha :p:.
 
Last edited:
Jammer man! Helaas kun je niet zeggen volgende keer beter..

Zou je misschien ook een klein verslagje kunnen maken? Misschien interessant voor mensen (zoals mij) die de GVSS nog moeten maken! Ben wel benieuwd namelijk haha :p:.

Yep, helaas.

Ik zal morgen, als ik terug ben uit school, een verslagje maken van hoe ik het heb beleefd. Ik heb nog wel de vluchtplannen van A, B en C. Verder heb ik helaas geen foto's of filmpjes gemaakt van de afgelopen twee dagen.

A fin, ik zal een verslagje maken.

Moet je binnekort de GVSS doen? Succes dan alvast, de theorie kennen is één ding, maar het corrigeren van fouten is een ander ding.

Ik kan al wel vast zeggen wat ze bij de nabespreking zeiden:

Ja, Andreas... Ik moet je helaas meedelen dat je niet door gaat. Je kende de theorie goed, je was geconcentreerd, je was gemotiveerd. Je kon goed verwoorden wat je fout deed. Helaas voor je was je niet snel genoeg of goed genoeg om de correcties op tijd uit te voeren.

Ik weet niet hoe oud je bent op het moment dat je GVSS gaat doen, maar reken er maar op dat je het als minderjarige (ik ben 17) vrij pittig krijgt.

Je hebt een testleider en een coach bij je vluchten. De testleider zit achter de computer alles in de gaten te houden, de coach begeleidt je door de familiearisatievlucht, vlucht A en vlucht B. Bij vlucht C geeft hij advies bij je eerste 90 graden ROT. Het zijn allemaal aardige mensen die echt het beste met je voorhebben.

Ze zullen en mogen tussen de fam-vlucht en vlucht D geen tussenstand vertellen, althans verbaal gezien niet. Non-verbaal en je gevoel geven je echter wel een goed beeld van je tussenstand, alsmede bouwvakkers die wat verhalen op de gang horen van de testleiders.

Als je rustig blijft, je vragen stelt bij de fam-vlucht, de adviezen en tips oppikt en opvolgt, moet het echt te doen zijn. Een beetje geluk en aanleg is mooi meegenomen.

Helaas doe ik mijn achternaam niet veel eer aan -> Vliegen <- is mijn achternaam :p.

Roger that :rt: ;),

Andreas
 
Ondanks dat het voor diegene die nog moeten een 'voordeel' kan opleveren, lijkt het mij ook niet dat dit openbaar gemaakt dient te worden. Immers is het ten behoeve dat iedereen een gelijke kans heeft c.q. krijgt!
 
je moet niet voor niks alles inleveren bij het einde van gvss... ik denk niet dat ze blij zijn als jij de vluchtplannen gaat verspreiden..
 
heeey, ik had vorig jaar april gvss, helaas na d-vlucht voor mij ook afgelopen. ben toen naar stella gegaan. hoefde alleen te laten zien in de sim wat ik kon. en toen aangenomen. piece of cake na gvss luchtmacht man. ga nu alleen toch maar bij epst kijken. in juni gezakt voor havo (dom dom dom) mja gaf me wel orientatie jaartje en om te beseffe ndat ik niet voor de makkelijkste weg (stella) moet gaan. onthoud dit wel
 
(en ik ontedkte paar dagen later dat ik nog de a en b vlucht van de gvss in mn tas had zitten) zat in apart vakje van de 1e dag. mja de rest ingeleverd wel gelijk de c en d vlucht erop gekalkt (achterkant) alleen de freqs etc kloppen niet. wil ze opzich wel scannen ofzo als mensen ze willen zien. denk alleen neit dat ze het zo 1 2 3 begrijpen. de uitleg en he tboekje zijn dan wel een vereiste. bericht me maar ofzo:p
 
PS vluchplannen etc zijn exact hetzelfde als die van de KLS , dat zeggen ze zelf ook. alleen ze beoordelen veeel en veel strenger ( ik was ook 17)
 
Die vluchtplannen kun je beter in je tas laten, en ik denk dat je problemen zult krijgen als je die zou delen.

Maarja, ik denk wel dat een klein verslag hier in de smaak valt. We hebben het natuurlijk wel over de beruchte en grote GVSS...
 
Last edited:
Ik heb alle vluchtplannen t/m F meegenomen naar huis om mijn ouders te laten zien wat ik 2 dagen lang heb gedaan. Helaas hielp dat niet echt:(
 
Last edited:
Ik heb nooit gezegd dat ik de vluchtplannen zou verspreiden ;), ik zei alleen dat ik ze nog had.

Anyway, ik orienteer me nu ook op de KLs, Stella etc. Hopen dat dat wel lukt.
 
Zal ik even duidelijk zijn voor iedereen: Mij is gezegd door de testleider dat het absoluut een misdrijf is wanneer je deze documenten vermenigvuldigd op welke andere wijze dan ook en dat ze er absoluut achter komen wie het gedaan heeft mocht het gebeuren. Je moest ze trouwens ook inleveren als je klaar bent met de selectie dus ook als je ontkoppelt bent.
Trouwens mocht je nog in de selectie zitten. Als ik psycholoog ben zou ik van jouw denken: Jij solliciteert naar een vertrouwensfunctie, maar je gedraagt je er niet echt naar (je wil documenten van de staat verspreiden)
 
Oke ten eerste no offence tegen iedereen:

ik heb nooit gezegt dat ik ze expres heb meegenomen. ik had trouw alles ingeleverd dacht ik. tot ik er thuis achter kwam dat het niet zo was. vond het uiteindelijk wel leuke herinnering. ik zeg ook niet dat ik ze ga verspreiden. ik heb gezegd dat als mensen info erover willen ze dat kunnen krijgen. 3 gasten bij mijn gvss selectie hadden ook alle vluchtplannen in hun mappen van de kls en 1 tje van zn selecties van een jaa reerder (toen vonden ze hem te jong). als niemand erom vraagt zal ik ze ook niet verspreiden. wat ik wel moet zeggn is dat die testleider (die oudere man die als enige in luchtmacht uniform loopt) wel behoorlijk op zn strepen staat als iedereen begrijpt wat ik bedoel:p zei ie in fam vlucht tegen jezelf praten helpt. vond t idd wel handig dus deed t krijg ik door headset je hoeft niet telkens tegen mij te praten roald van m te horen op chagrijnige toon:p geweldig haha wat heb ik met die gasten va mn selectie gelachen
 
Ja, ik snap jullie beiden wel. Ik heb ook wel de overige vluchtplannen en het GVSS-boekje ingeleverd. Net als Roald kwam ik er ook pas later achter.

"je wil documenten van de staat verspreiden"

Dat is dus niet zo ;). Bovendien wist ik dat ook al vantevoren, dat het Staatseigendom is en strafbaar is om te verspreiden.

Jij gaat binnekort PVS doen of niet, Cheff?
 
Hey,

ik had gister en vandaag (23 en 24 januari 2008) de GVSS, helaas heb ik het niet gehaald. Ik blijf hier wel rondkijken op airwork.nl en ik wens de mensen die het wel hebben gehaald veel succes.

Ik zat met Emiel, Justin, Steven, Robert en Joost in de groep voor de GVSS.

Als jullie dit topic lezen, laat dan even horen hoe het met jullie is gegaan.

groeten,

Andreas

Ah, echt slecht nieuws man! :( Het is altijd erg vervelend om te horen dat iemand een keuring als de GVSS met onvoldoende resultaat volgens de KLu heeft gehaald. Het is toch iets waar je veel van je energie in gooit en het laat je toch achter met een klotegevoel (excuse my French). Nouja, het is in ieder geval ALTIJD belangrijk in je achterhoofd te houden dat je er niet minder om bent dan personen die het wel halen. Het zijn gewoon specifieke kwaliteiten waar ze op selecteren. Sommige hebben die, anderen niet, die missen weer kwaliteiten die anderen wèl hebben.

Een kennis van mij zat echt in zak en as omdat hij niet door de GVSS was gekomen en dacht dat hij "niet zo goed" was als die anderen. Dit is natuurlijk onzin!

Wat ik van jou zie is dat je het in ieder geval heel volwassen neemt en het ziet als een geweldige ervaring die je rijker bent geworden in je leven. Jij hebt het in ieder geval geprobeert en kan dus meer zeggen dan veel mensen die rond hun dertigste toch bij zichzelf denken "had ik toen maar geprobeert piloot te worden".

Al enig idee wat je volgende stap gaat zijn? Leuk dat je trouwens blijft om te posten! Misschien zien we je binnenkort wel langskomen in het KLS forum?

Groeten en veel succes!

EDIT: Ook lijkt het mij verstandig om deze vluchtplannen te vernietigen. Het zijn leuke souvenirs aan je selectieperdiode, uiteraard, maar ik denk dat uit respect voor de KLu en toekomstige sollicitanten je deze het beste maar niet meer kan hebben. Voor zover ik weet was het absoluut niet de bedoeling dat je de plannen voor een langere periode dan de GVSS selectie op het CML in je bezit zou hebben. Ze worden ook expliciet vernietigd na het behalen/loskoppelen van de GVSS. Onbedoeld kan je veel mensen toch een zuur gevoel na de GVSS selectie geven als ze ervan weten dat een aantal mensen deze vluchtplannen thuis bezitten ("Had ik het misschien gehaald als ik deze van te voren had gehad?" of, "Hebben sommige mensen uit mijn GVSS-groepje het alleen maar gehaald omdat ze de plannen van te voren hebben gezien?")

Als ik jou was zou ik de uitnodigingen voor je keuringen in een mapje bewaren zodat je altijd kan zeggen, "kijk wat ik heb gedaan". Het is toch een leuke periode in je leven geweest (naar ik het aanneem!) en deze brieven zijn een stuk onschuldiger dan die GVSS-vluchtplannen. :)
 
@ Makaveli, wat een wijze woorden! Ik ben na de D-vlucht uit de GVSS gegooid en tja das toch wel ernstig balen!!

Ondanks een positieve benadering moet je toch wel ff verwerken dat je droom niet door zal gaan!

Maar na een tijdje bedenk je toch wel dat je zeker genoeg kwaliteiten hebt om een ander mooi beroep te kiezen!! En op het forum blijven lezen is zeker leuk! En natuurlijk tijdens de Open Dagen van de KLu weer een nekkramp oplopen door het hele dag naar boven staan gapen :)!!

En tot slot heb je dan ook wel weer meer respect voor de vliegers die uiteindelijk wel in een van de kisten van de KLu vliegen, want je weet dat je er serieus hard voor moet werken!!
 
Back
Top