flying mech
New member
Goh, Naudjuh, wat weet jij toch altijd een hoop troep naar binnen te kolken! :yeehaa:
Maar goed, ik ben het wel met Naudjuh eens. 15 Duizend is nog steeds een hoop geld. Tenzij je het nodige kleingeld in grotere hoeveeldheden in je spaarvarkentje heb zitten, moet je toch nog eens achter je oren krabben. Wat nou als je heel trots met een A320 rating staat te zwaaien? Ga je dan alleen operators met dat type aanschrijven? Waarschijnlijk niet. Maar wat nou als je op gesprek kan komen bij bijvoorbeeld Ryan? Ga je daar nee tegen zeggen? Of misschien kun je een groot deel van de centen van ze terug krijgen, omdat je aan die rating niet zoveel hebt op het moment dat je de cockpit van een 737 binnen stapt. Weet zeker dat ze daar bij Ryanair geen enkel probleem mee hebben, alleen al omdat ze het zo lullig voor je vinden dat je die pegels voor jan-met-de-korte-achternaam over de balk hebt gesmeten. Nee, nog beter. Ik denk dat ze dan om die reden een A320 zullen aanschaffen, anders heb je niets aan je papieren .
Ja, het staat goed op je cv om een rating te hebben op het moment van solliciteren, da's waar. En een type rating voor 15K is relatief goedkoop, da's ook waar. Maar denk er goed over na wat je kansen zijn om bij een tent te worden aangenomen die ook daadwerkelijk met dat type vliegtuig door het zwerk jaagt. Zo'n bedrag investeren is vooral erg zuur als je niet op zo'n kist terecht komt.
Als laatste, ik heb bij ons in de loop der jaren velen zien komen en gaan (naar maatschappijen dus), en daarvan had er bij mijn weten geen enkele een rating op het moment van aanname. En geloof me, al deze jongens en meiden kwamen van allerlei verschillende opleidingen en hebben niet lang bij ons rondgehangen (rondvluchten ed). Wordt je bij wie dan ook aangenomen, en het is daar een voorwaarde, kun je altijd nog betalen voor een typerating, hoe waardeloos dat laatste dan ook mag klinken.
Maar goed, ik ben het wel met Naudjuh eens. 15 Duizend is nog steeds een hoop geld. Tenzij je het nodige kleingeld in grotere hoeveeldheden in je spaarvarkentje heb zitten, moet je toch nog eens achter je oren krabben. Wat nou als je heel trots met een A320 rating staat te zwaaien? Ga je dan alleen operators met dat type aanschrijven? Waarschijnlijk niet. Maar wat nou als je op gesprek kan komen bij bijvoorbeeld Ryan? Ga je daar nee tegen zeggen? Of misschien kun je een groot deel van de centen van ze terug krijgen, omdat je aan die rating niet zoveel hebt op het moment dat je de cockpit van een 737 binnen stapt. Weet zeker dat ze daar bij Ryanair geen enkel probleem mee hebben, alleen al omdat ze het zo lullig voor je vinden dat je die pegels voor jan-met-de-korte-achternaam over de balk hebt gesmeten. Nee, nog beter. Ik denk dat ze dan om die reden een A320 zullen aanschaffen, anders heb je niets aan je papieren .
Ja, het staat goed op je cv om een rating te hebben op het moment van solliciteren, da's waar. En een type rating voor 15K is relatief goedkoop, da's ook waar. Maar denk er goed over na wat je kansen zijn om bij een tent te worden aangenomen die ook daadwerkelijk met dat type vliegtuig door het zwerk jaagt. Zo'n bedrag investeren is vooral erg zuur als je niet op zo'n kist terecht komt.
Als laatste, ik heb bij ons in de loop der jaren velen zien komen en gaan (naar maatschappijen dus), en daarvan had er bij mijn weten geen enkele een rating op het moment van aanname. En geloof me, al deze jongens en meiden kwamen van allerlei verschillende opleidingen en hebben niet lang bij ons rondgehangen (rondvluchten ed). Wordt je bij wie dan ook aangenomen, en het is daar een voorwaarde, kun je altijd nog betalen voor een typerating, hoe waardeloos dat laatste dan ook mag klinken.