Martinair Vliegschool

Ik zie ook bij dat andere topic dat als je verkeersvlieger wil worden je niet bij martinair vliegschool moet gaan. Dit soort reacties heb ik dus niks aan:p.


Als je verkeersvlieger wil worden moet je naar Martinair-vliegschool gaan.
Volgens mij heb je aan deze reactie net zo min iets.
Ik ben soms stom verbaasd hoe mensen die later in een cockpit leiding willen gaan geven zo naar bevestiging zoeken en blind zijn voor de commerciele kanten van scholen.
 
Je moet je gewoon simpelweg afvragen en onderzoeken, waar de baankansen liggen na je studie! wat zijn die van de martinair luchtvaartschool? waar komen die jongens terecht? Iig niet bij martinair..dus waar dan?! als je je daarin kunt vinden moet je t zeker doen. Moet je jewel afvragen of de kansen bij bijv. EPST niet hoger liggen?! of bij stella of bij NLS of bij lufthansa flight academy etc etc.

Door de selectie komen van een luchtvaartschool is 1, een baan krijgen na de school is het grootste probleem.. weet waar je aan begint.

gr flying
 
Over baankansen gesproken: waar komen de studenten van Martiniar Vliegschool WEL terecht? Laatst waren er toch ook een paar die naar de KLM mochten als ik me goed herriner?
 
Martinair Vliegschool = Prefered supplier voor KLM!
Dat betekent dus dat KLM de kwaliteit van MVVL erkent, ook goed om te weten dat een (aantal) klas(sen) hun cpl bij MVVL hebben laten halen door overbezetting.

Lees even dit draadje, erg interessant mbt je vraag:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5641

Ik sprak met iemand vandaag bij m'n medical die 14 jaar geleden bij MVVL is begonnen en heeft moeten ploeteren om te komen waar hij uiteindelijk terecht wilde komen. Tja, ik denk dat tijden veranderen en heb goede hoop momenteel met de gang van zaken.
 
Martinair Vliegschool = Prefered supplier voor KLM!
Dat betekent dus dat KLM de kwaliteit van MVVL erkent, ook goed om te weten dat een (aantal) klas(sen) hun cpl bij MVVL hebben laten halen door overbezetting.

Lees even dit draadje, erg interessant mbt je vraag:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5641

Ik sprak met iemand vandaag bij m'n medical die 14 jaar geleden bij MVVL is begonnen en heeft moeten ploeteren om te komen waar hij uiteindelijk terecht wilde komen. Tja, ik denk dat tijden veranderen en heb goede hoop momenteel met de gang van zaken.

das gek, ik altijd maar denken dat de KLS preferred supplier was van de KLM.
Hoeveel mensen van MVVL ken jij die zijn aangenomen bij de KLM dan?
gr flying
 
Redelijk off topic, maargoed...

Martinair beweert: "De Vliegschool is de oudste in Nederland"
NLS beweert: "...the oldest flight school in Europe"

Nou, wie wint er?

Primair
 
Redelijk off topic, maargoed...

Martinair beweert: "De Vliegschool is de oudste in Nederland"
NLS beweert: "...the oldest flight school in Europe"

Nou, wie wint er?

Primair

wellicht de oudste opererende onder zijn naam....iedereen weet dat RLS eerder bestond dan de Martinair vliegschool..RLS werd in 89 meen ik KLS en KLS werd toen vanwege JAR/FCL regelementen KLM Flight Academy. Dat van de NLS klopt op zich, maar ook hier weer de oudste opererende onder deze naam. Evengoed dat de KLM de oudtste maatschappij is, opererend onder deze naam... etc.etc. ;)

één ding begrijp ik niet en kan ik ook niet direct vinden op google, hoe kan NLS oudste in europa zijn als martinair de oudste van nederland beweert te zijn... vreemd verhaal! Nu snap ik sowieso niet wat de martinair vliegschool nou precies doet, ken in mijn vliegclub kring en vriendenkring geen mensen die naar MVVL zijn gegaan. En waar de vliegers terechtkomen. wellicht een leuk topic?

gr flying
 
Martinair Vliegschool = Prefered supplier voor KLM!

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Op dit moment is het vanwege de grote vraag naar vliegers van de KLM mogelijk om daar te soliciteren met een andere vooropleiding dan KLS. Maar zodra die vraag weer kleiner wordt, zal de KLM waarschijnlijk ook weer veel minder snel geneigd zijn om vliegers van buiten de KLS te halen.
Bovendien: wil je als MVVL'er bij KLM soliciteren, dan moet je eerst die bridge course bij KLS gaan volgen. Daar komt ook weer niet iedereen in volgens mij (althans, er zitten voorwaarden aan vast) en daarnaast kost het je weer zo'n 15.000 euro.
 
Ze beweren helemaal niet de oudste vliegschool van Nederland te zijn, de tekst op site de oudste school die zijn opleiding nog geheel in Nederland doet en dat kan wel kloppen want de KLS & NLS zitten al jaren in het buitenland voor de praktische opleiding
 
De afgelopen tijd hebben volgensmij 12 mensen de bridgecourse bij de KLS gedaan, waarvan 11 succesvol waren en waren aangenomen bij de KLM.

Daarnaast hoor ik absoluut géén negatieve verhalen betreft de 'baangarantie' die de school biedt. Ik ken diverse studenten van MVVL en geen is er slecht over te spreken.

Ik zelf ben nu bezig met de selectie voor MVVL.
 
Ik heb trouwens nergens kunnen vinden op de website van martinair dat zij beweren dat zij de oudste vliegschool van Nederland te zijn.... Hmm. Pff elk moment telefoontje of ik ben aangenomen.... Overigens hoef je niet een volledige bridgecourse te doen maar een halve bij de KLS om te mogen gaan solliciteren bij de KLM.

Martinair is de afgelopen paar jaar echt enorm op vooruit gegaan. De koninklijke marine traint bij MVVL, KLS-studenten hebben daar praktijk gedaan, afgestudeerde studenten van de MVVL komen óók bij de KLM terecht.
 
Mogen we je feliciteren?

wist niet dat de marine omscholing moest doen voor burgerluchtvaart?! als ik t zo lees gaat het inderdaad erg goed met mvvl.dit in tegenstelling tot 5 jaar geleden!

gr flying
 
10 jaar geleden zaten er al geregeld Orion vliegers bij MVVL als die in de tussentijd weg zijn geweest heeft dat mischien een andere reden gehad. Kan niet zien hoe dit MVVL een betere vliegschool maakt dan 10 jaar geleden, toen werd er ook al gezegd dat de beste mensen bij MPH zouden worden aangenomen op een Brasilia die MPH als crew feeder vloog in de caribbean.

En MVVL prefered supplier KLM geldt waarschijnlijk enkel voor specifieke klassen (die nog moeten beginnen?) omdat dan de kwaliteit dan goed kan beoordeeld worden o.i.d.
 
Ik heb trouwens nergens kunnen vinden op de website van martinair dat zij beweren dat zij de oudste vliegschool van Nederland te zijn.... Hmm. Pff elk moment telefoontje of ik ben aangenomen.... Overigens hoef je niet een volledige bridgecourse te doen maar een halve bij de KLS om te mogen gaan solliciteren bij de KLM.

Martinair is de afgelopen paar jaar echt enorm op vooruit gegaan. De koninklijke marine traint bij MVVL, KLS-studenten hebben daar praktijk gedaan, afgestudeerde studenten van de MVVL komen óók bij de KLM terecht.


Hallo

Allereerst zal ik me voorstellen. Ik ben dus Slash, en heb al een tijdje op dit forum mee zitten lezen zonder account te hebben. Ik heb al heel veel informatie van deze site af kunnen halen en hoop nu dan ook wat informatie terug te geven. Ik heb selectie gedaan bij de Martinair vliegschool, en hoorde vandaag dan ook dat ik ben aangenomen. Dus cvanwijngaarden, ben je aangenomen en wanneer sta je ingepland? Ik zelf zal beginnen in maart 2009.

Gr. Slash
 
Daarnaast hoor ik absoluut géén negatieve verhalen betreft de 'baangarantie' die de school biedt. Ik ken diverse studenten van MVVL en geen is er slecht over te spreken.

Welke baan garantie bieden ze dan???

Ik heb MVVL gedaan en heb nooit iets aan ze gehad na de opleiding!

Kan je nu 1 persoon op je lijstje zetten die iets minder te spreken is over de nazorg van MVVL!

Grtz Mike5
 
HAHAHAHAHAHA!!!!!

Mag er dan even een lijst met namen gepubliceerd worden!!

Dit is absoluut een kei harde leugen!!

Heb niets aan te merken op de opleiding bij MVVL, maar ze moeten geen onzin gaan verkopen over de nazorg. Want die is er gewoon NIET!!!

Grtz Mike5
 
Back
Top