3D test PO1

Baardwasser

New member
hallo mensen,
onlangs heb ik mijn PO1 gedaan, en deze niet gehaald omdat mijn benen onvoldoende waren. Ik had wat moeite om kleine correcties te maken, en een evenwicht te houden tussen links/rechts en voren/achter met de pedalen. Wat ik me nu afvraag is of dit misschien kwam doordat, achteraf gezien, ik de pedalen te ver voor me uit had liggen waardoor ik met bijna gestrekte benen met die pedalen bezig was. In de bus terug naar het station sprak ik een aantal jongens die het wel gehaald hadden, zij zeiden dat ze de pedalen zo dicht mogelijk onder hun stoel hadden gezet en dat het op deze manier makkelijker was om evenwicht te houden en kleine aanpassingen te doen. Is dit zo..?

Is hier iemand die daar een antwoord op kan geven?

(Ik ben niet iemand met de motoriek van een waslijn dan weet je dat alvast)
 
Ik heb PO-1 ook niet gehaald op deze test. Volgens mij, als je dat ding ver van je uit zet krijg je een verschil in gevoeligheid van je hak en tenen. Tenminste mijn gevoel was, dat de gevoeligheid van de test steeds veranderde van soms ultra gevoelig tot heel star.
Als je dat ding dan heel ver zet, kan ik me indenken dat het corrigeren dan erg moeilijk is.
Ik denk dat als je je onderbenen 90 graden ten op zichte van je bovenbenen zet je een beter resultaat boekt. Je kunt het trouwens prima trainen met pedalen en het programmaatje van Tjeerd Schouten. Ook hier ergens te vinden op airwork.
 
Last edited:
Hehe, weet je zeker dat je niet de verkeerde pedalen had gepakt?
(hoorde laatst zo'n verhaal van iemand:D )

Heb de test zelf wel gehaald, denk dat het mede komt door 6 jaar lang drummen.. dus succes nog even:p
 
Hey mauritsams, wat voor pedalen wil je daarvoor gebruiken? gewone pedalen die je hebt bij een race stuur? Die kun je toch alleen indrukken? Of pedalen die echt geschikt zijn voor flightsims?
 
Een goede houding is wel zo makkelijk met de Sensomotorische test.
Ik vond persoonlijk als je benen in een hoek van 90 graden staan het fijnst zitten + je voeten staan in de neutrale stand wanneer je niks doet.
En wanneer iemand zijn pedalen verder weg zet zal je de pedalen automatisch iets met je hiel indrukken.
Ook is het belangrijk om niet al te veel kracht op de pedalen te zetten. Want dan glijd je bureaustoel naar achter en dan moet je jezelf aan het bureau vast houden. Dat is niet zo fijn;).
 
Ik heb van Logitech 2 stuurtjes van het type de "Formula™ Vibration Feedback Wheel" gekocht.
De 2 apparaten draai je een kwartslag zodat je voor elke voet 2 pedalen hebt. Je start het programmaatje van Tjeerd Schouten, stelt alles in en oefenen maar. Het mooie daarvan is dat je ook de moeilijkheid kan instellen net zoals bij PO-1.

Je kunt uiteraard niet de 3D-test nabootsen. Het is altijd een benadering. Het klinkt misschien stom maar als je je 2 voeten gebruikt en je krijgt het balletje aardig goed in het midden, dan moet je voor de lol is een joystick pakken of iets anders en een beweging maken met je hand (droog). Dan merk je al snel dat dat een extra dimensie geeft aan de test.

Ik probeer het gewoon nog een keer. Wie weet helpt. Ik heb er dan in ieder geval alles aan gedaan.
 
ik denk dat het komt omdat je té snel wilde corrigeren, ze zeiden uitdrukkelijk nog voor de test om rustig aan zegmaar druk te houden op je pedalen in de gewenste richting (* de tegenovergestelde richting in waar dat pilonnetje beweegt) als je dat goed in acht neemt, moet het geen probleem zijn.
 
ik denk dat het komt omdat je té snel wilde corrigeren

Nou dat is dan toch mooi?! hoe sneller je die pizza punt in de goede stand krijgt hoe beter...
Ik denk dat je juist zo snel mogelijk aanpassingen moet uitvoeren. En zodra je het pizza puntje in de goede stand houd zal de computer automatisch ervoor zorgen dat het pizza puntje weer een andere kant op duikt. Dat moet je dan met kleine correcties goed zien te houden. En ja als je te grote aanpassingen maakt krijg je een over reactie. dus rustig blijven is wel zo handig.
 
Bij het CML vertelde ze me trouwens dat als je nog een keer solliciteert, je PO-1 en de intake van de GVSS op één dag krijgt.
 
Bij het CML vertelde ze me trouwens dat als je nog een keer solliciteert, je PO-1 en de intake van de GVSS op één dag krijgt.

Moet je dan in 2 uur het blauwe boekje even snel in je kop stampen :dozey:?
Lijkt me niet dat ze die met de sollicitatie van PO1 al meesturen.
 
Nou dat zou dan betekenen, dat je het blauwe boekje krijgt bij de uitnodiging van PO-1.
Dat lijkt mij de meest logische optie.
 
dat klopt. vanaf volgende maand(ongeveer) gaat iedereen in 10 weken door de selectie heen. dan krijg je het boekje thuisgestuurd en heb je op een dag de po-1 en intake. week erop heb je gvss. week 3 heb je po-2 en VMO, enz.

(bron cml)
 
@ betrman

De gvvs intake is er niet meer, die word niet meer afgenomen. Zal je binnenkort wel een brief over thuis krijgen
 
Hee,
heb vandaag Po1 gehaald. Ik heb een tip voor mensen die dat nog moeten gaan doen:
Trek je schoenen uit! Dit heb ik in eerste instantie gedaan omdat die nike air zo'n
dikke zool hebben en bang was om het gevoel te verliezen. Met je sokken kun je heel goed de pedalen aanvoelen en met je tenen werken..

Op naar de gvss.
 
Moet je voor de selecties een pak aan met nette schoenen of kun je gewoon in je gewone kleren want nike airs lijken me geen nette schoenen.
 
Back
Top