deelcertificaten goed??

Ik begrijp 1 ding niet, namelijk dit via de kls.nl:


Ik moet nog deelcertificaten natuurkunde en/of wiskunde halen. Kan ik niet eerst de selectie doorlopen en pas als ik zeker weet dat ik mag beginnen deze certificaten gaan halen?

Ja, dat is mogelijk. Wees er bij je aanmelding wel van bewust dat je, om tot de opleiding te worden toegelaten, nog een deelcertificaat moet halen.

Stel ik haal voor mijn examen 6 VWO nu wel mijn wiskunde en natuurkunde, maar bijvoorbeeld: biologie en scheikunde NIET, dat betekent dat ik geen vwo diploma heb, maar wel de ``juiste deelcertificaten``. Moet ik dan alsnog een jaartje de VAVO doen of iets dergelijks om of mijn biologie te halen of mijn scheikunde???

Ik hoor het wel :rt:
 
Zoals Strut het al zegt je moet je diploma hebben. Als je bent gezakt voor een vak kun je inderdaad een jaartje VAVO doen.
 
Ik ben nu ook bezig met mijn deelcertificaten te behalen, ( natuurkunde en wiskunde) heb al wel een havo diploma met profiel E&M, Mijn cijfers voor de certificaten zijn nog niet zo goed waar ik overigens wel goede redenen voor heb. Wordt dit je zwaar aangerekend tijdens de selectie of is het gewoon dat je dan wel toegelaten wordt maar je zal toch hoe dan ook je deelcertificaten moeten behalen dus op die cijfers letten ze niet zo.
 
Twee zesjes voor twee deelcertificaten HAVO staat natuurlijk niet geweldig. Maar er zal ook gekeken worden naar de cijfers op je HAVO-lijst.

Waarom ga je geen selectie doen voordat je de twee certificaten behaald hebt? Dan kun je met twee zesjes probleemloos aan de slag, aangezien die op het moment van aanname nog niet bekend zijn.
 
Ik ben dit jaar ook al begonnen met mijn deelcertificaten,, alleen tot nu toe zijn de cijfers nog niet zo goed. (Op mijn havo diploma staan geen onvoldoendes) Ik heb nog 2 herkansingen die ik beide aan natuurkunde ga besteden en het gaat nu gewoon goed. Dit zie je alleen niet terug in mijn cijfers. 3 maart heb ik namelijk al fase 1 van mijn toelatingstest en in april zijn de herkansingen. In mei de examens. Ik kan nu dus niks aan mijn cijfers veranderen
 
Ik zou je niet zo'n zorgen maken over je cijfers hoor. Probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen bij de selectie.

Ze zullen ongetwijfeld naar je cijfers kijken, maar uiteindelijk gaat het erom hoe jij het doet bij (en hoe jij je presenteert tijdens) de selectierondes.
 
Jongens, meisjes, ik wil jullie er even aan herinneren dat het erom gaat of je later bij een maatschappij kunt vliegen. NIET of je de selectie van je vliegschool haalt. Kijk even op de sites van maatschappijen en je zult al snel zien dat veel maatschappijen minimaal een HAVO met wis en natuurkunde eisen. Je gaat 100k Euro's investeren in je vliegschool, dat beïnvloedt iedere selectie.
 
Ik zou je niet zo'n zorgen maken over je cijfers hoor. Probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen bij de selectie.

Ze zullen ongetwijfeld naar je cijfers kijken, maar uiteindelijk gaat het erom hoe jij het doet bij (en hoe jij je presenteert tijdens) de selectierondes.

Ik hoop het, niet dat ze zo slecht zijn maar ook niet optimaal
 
Laat je niet gek maken door de KLS, als je het echt wilt bereiken dan kom je er wel. Met of zonder de KLS. Belangrijker is zoals, Koning Lucht dat zegt... zorg er maar eerst voor dat je de juiste diploma's hebt welke maatschappijen eisen.

Succes
 
bedankt, binnenkort een pak zien te regelen en mij cv aanpassen, (heb gesolliciteerd bij eindhoven airport in een restaurant:p) en dan ben ik er klaar voor
 
Hai,

Hier gaat het over deelcertificaten en ik vroeg me af of iemand een bepaald opleidingsinstituut kan aanraden voor het behalen van wiskunde B en natuurkunde op HAVO niveau. Ook weet ik niet of het verstandig is om beide vakken tegelijk te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kwam zelf op NHA uit.. (www.nha.nl)

Heb n.a.v. dit topic ook op VAVO gekeken:
http://www.rocleiden.nl/educatie/vavo.html

Ben benieuwd of jullie iets kunnen aanraden of vertellen hierover.

Groeten,
Tosca
 
Ik hoop het, niet dat ze zo slecht zijn maar ook niet optimaal

Mijn cijfers waren allesbehalve goed. Ik ben met twee 5'en geslaagd, en had daarnaast vooral zesjes en enkele zevens. Ik heb nu de hele KLS selectie gehad (alleen nog medische volgende week) en ze hebben me geen enkele keer op mijn cijfers aangesproken :)

Ik had PO1 dan wel vrij goed gemaakt, dat scheelt misschien wat.
 
Hai,

Hier gaat het over deelcertificaten en ik vroeg me af of iemand een bepaald opleidingsinstituut kan aanraden voor het behalen van wiskunde B en natuurkunde op HAVO niveau. Ook weet ik niet of het verstandig is om beide vakken tegelijk te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kwam zelf op NHA uit.. (www.nha.nl)

Heb n.a.v. dit topic ook op VAVO gekeken:
http://www.rocleiden.nl/educatie/vavo.html

Ben benieuwd of jullie iets kunnen aanraden of vertellen hierover.

Groeten,
Tosca

Probeer het james bosswell instituut. Ik volg nu wiskunde B, Natuurkunde en scheikunde op havo niveau aan het roc eindhoven dus het roc is wel een goede school. Ik had alleen veel problemen met de financiering en die heb ik uiteindelijk niet gekregen. Je moet minimaal 18 jaar zijn of gezakt zijn voor je havo-diploma anders heb je geen recht op studiefinanciering. Ik ben 17 en heb mijn havo-diploma al dus ik moest dit zelf betalen. Ook heb je hierbij geen recht op een ov-jaarkaart ook al ben je 18 dus het totaal plaatje wordt dan wel erg duur.
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.
:rt:
 
Probeer het james bosswell instituut. :rt:

Thanks, ik heb meteen even op de website gekeken. James Bosswell Instituut is alleen in Utrecht als ik het goed begrijp en dat is voor mij nogal ver weg, dus niet erg handig.

Wat voor lesmanier heb je gekozen bij ROC? Je kan een aantal lesuren per week kiezen toch? En hoe lang ben je daarmee bezig?
 
Ik heb op mijn psychorapport:

Systematisch denken: 8
Abstractievermogen: 8
Technisch inzicht: 7
Ruimtelijk inzicht: 8
Rekenvaardigheid: 8

In totaal een 39 :)

"Vrij goed" zegt ie dan :haha: Das toch top!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als het al tig jaar geleden is dat je je middelbare school hebt afgerond, dan denk ik dat ze daar sowieso al wat minder aandacht aan besteden..
 
Ik ben 20, dus 2 jaar geleden m'n VWO afgerond. Maar inderdaad, ik heb in de tussentijd 2 studies gedaan en ik ben bij beiden na het eerste jaar gestopt. De meeste aandacht ging daar naar uit.

Desondanks denk ik dat cijfers van ondergeschikt belang zijn, vooral als je je selectie gewoon netjes doorloopt. Als je matige cijfers hebt zou ik me echter wel voorbereiden op eventuele vragen!
 
Hai,

Hier gaat het over deelcertificaten en ik vroeg me af of iemand een bepaald opleidingsinstituut kan aanraden voor het behalen van wiskunde B en natuurkunde op HAVO niveau. Ook weet ik niet of het verstandig is om beide vakken tegelijk te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kwam zelf op NHA uit.. (www.nha.nl)

Heb n.a.v. dit topic ook op VAVO gekeken:
http://www.rocleiden.nl/educatie/vavo.html

Ben benieuwd of jullie iets kunnen aanraden of vertellen hierover.

Groeten,
Tosca

Ik heb natuurkunde gevlogd bij NHA in mijn examenjaar Havo. Vanwege prive redenen was ik gestopt. Lesboeken zijn duidelijk en ik stuurde elke week mijn huiswerk naar de docent.

Ik heb nog de lesboeken liggen mocht je bij NHA beginnen :grijns:
 
Back
Top