Stella heeft er sowieso een handje van om met enige regelmaat de grootste onzin uit te kramen in diverse media en dit dan later weer te laten rectificeren. Jammer voor het grote publiek is dat de rectificaties altijd in een klein hoekje komen te staan.
Enkele zeer recente voorbeeldjes uit de mond van "die directeur"
De Stentor (16-01-'08): "Volgens Hilgeman is Teuge de ideale luchthaven voor een vliegschool omdat zijn leerlingen er
geen last hebben van verkeersvliegtuigen. ‘Het is een luchthaven met wat wij noemen langzaamaan vliegverkeer.
Dat is ideaal voor een vliegschool.’'"
Maar ze leiden toch op voor verkeersvliegtuigen, dan heb je daar toch juist geen last van? Enne, kunnen die leerlingen dan alleen maar langzaam vliegen?:grijns:
Zelfde artikel: ‘Enkele leerlingen zijn bij Lufthansa terechtgekomen en daar waren ze onder de indruk van hun kwaliteit'
Die leerlingen stammen waarschijnlijk nog uit de tijd van Rob van de Sigtenhorste vliegschool, voordat de gebouwen uit begonnen te puilen van die 500 leerlingen...
Overigens jammer voor een ieder die naar Lufthansa wil, lees ik hier:
Duitse piloten naar vliegveld Teuge.
TEUGE - Luchvaartschool Stella Aviation, met onder meer een vestiging op vliegveld Teuge, gaat honderd
Duitse piloten opleiden. Het bedrijf maakte dat donderdag bekend. De Duitse piloten gaan vliegen voor Lufthansa. Net als andere maatschappijen kampt Lufthanse met een tekort aan piloten. Directeur Hilgeman van Stella Aviation ziet het als een grote eer dat de Duitsers voor zijn school hebben gekozen. (Bron:
www.omroepgelderland.nl)
Tsja, als de directeur het al niet weet, zegt dat waarschijnlijk al genoeg...
Om het verhaal af te maken een stukje van de VNV (Vereniging van Nederlande verkeersvliegers) site:
Baangarantie
In Nederland geeft geen enkele vliegopleiding een baangarantie. Wel hebben veel opleidingsinstituten
contacten met luchtvaartmaatschappijen en wordt aangegeven bij welke luchtvaartmaatschappijen leerlingen terecht zijn gekomen. De KLM neemt in eerste instantie vliegers aan van de KLM Flight Academy.
Dit betekent overigens niet dat alle vliegers van deze opleiding ook daadwerkelijk aangenomen worden. Bij KLM zal opnieuw een selectie plaatsvinden.
Ook de opleidingscapaciteit bij luchtvaartmaatschappijen kent zijn beperkingen. Dit kan betekenen dat u na aanname bij een luchtvaartmaatschappij niet direct aan het werk kunt. De lengte van de periode tussen aanname en de eerste werkdag is afhankelijk van vele dynamische factoren. Hierdoor wordt vaak geen toezegging door de maatschappij gedaan over de aanvangsdatum of, als dat wel is gedaan, kan deze datum alsnog verschoven worden. Afhankelijk van de financieringsvoorwaarden kan het gebeuren dat u wel rente over uw studieschuld moet blijven betalen. Bij een aantal opleidingsinstituten zijn er mogelijkheden om dit te ondervangen. (bron:
http://www.vnv-dalpa.com/vnvinfo/verkeersvlieger.htm)
Tot zover mijn inbreng
Vliegze
Vliegplannetje