Stella -> Lufthansa

Ja klinkt als een leuke deal ja. Vanaf volgende week cursus duits op stella

Wat me wel beetje verbaasd is het cijfer van 500 vliegers per jaar opleiden :S
 
Dit betekent dus dat je de DLR doet voor of tijdens de opleiding bij Stella? Anders is het nog geen deal..
 
Is inderdaad goed nieuws, wel in het achteroofd houden dat het nog steeds lufthansa cityline is en geen lufthansa, welliswaar 100% dochter, wat tot nu toe niks brengt. Zit wel iets in de pijpleiding, maar nog steeds niet officieel.
Viel spass!
 
Krijg je een baangarantie van Stella bij Lufthansa Cityline, nee;

Wordt je bijgespijkerd voor de DLR-test door Stella, nee;

Kan je via andere vliegopleidingen bij CLH solliciteren, ja (zelfs direct bij LH).

Trap er ajb niet in, het is weer hetzelfde verhaal als een paar jaar terug van het IFTC.
 
Last edited:
Vijfhonderd vliegers per jaar... dat is geen vliegschool meer, maar een vliegers-fabriek. Hoop niet dat het ten koste gaat van de persoonlijke aandacht.

Vele vliegers komen al bij CLH terecht, ook zonder Stella, dus op zich vindt ik het niet zo bijzonder. Ik zie er namelijk niet van komen dat deze deal "exclusief" wordt.
 
Is het een baangarantie? neen...

Iedereen kan bij Cityline solliciteren.
Nice try marketeers ;)

Als stella 500 piloten per jaar gaat opleiden, nouja no comment...
Onbeschoft, misdadig winstbejag.

Geld verdienen... ja, maar massa's jongeren de schulden in jagen zonder oog op een job.
Dit soort bedrijven maakt gewoon de volledige opleidingssector kapot.
 
Moet je je voorstellen, die directeur van Stella...Het is allemaal ontzettend belachelijk natuurlijk, maar als er echt 500 man per jaar opgeleid gaan worden heb het zakelijk gezien wel prima voor elkaar volgens mij!
 
In het persbericht ontbreken de bijbehorende voorwaarden.... Hoe selecteerd men de leerlingen bijvoorbeeld? Is er een voorbereiding op de selectie van CLH en de DLR niet te vergeten. Je duits moet bovendien van niveau zijn.... etc. etc. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.... en 100 van de hoeveel vliegers voor CLH? Als CLH er 200 nodig heeft zijn er dus ook andere scholen die leveren.... Vind het nog geen duidelijk verhaal.
3/\ /\ /\
 
Stella heeft er sowieso een handje van om met enige regelmaat de grootste onzin uit te kramen in diverse media en dit dan later weer te laten rectificeren. Jammer voor het grote publiek is dat de rectificaties altijd in een klein hoekje komen te staan.

Enkele zeer recente voorbeeldjes uit de mond van "die directeur"

De Stentor (16-01-'08): "Volgens Hilgeman is Teuge de ideale luchthaven voor een vliegschool omdat zijn leerlingen er geen last hebben van verkeersvliegtuigen. ‘Het is een luchthaven met wat wij noemen langzaamaan vliegverkeer. Dat is ideaal voor een vliegschool.’'"

Maar ze leiden toch op voor verkeersvliegtuigen, dan heb je daar toch juist geen last van? Enne, kunnen die leerlingen dan alleen maar langzaam vliegen?:grijns:

Zelfde artikel: ‘Enkele leerlingen zijn bij Lufthansa terechtgekomen en daar waren ze onder de indruk van hun kwaliteit'

Die leerlingen stammen waarschijnlijk nog uit de tijd van Rob van de Sigtenhorste vliegschool, voordat de gebouwen uit begonnen te puilen van die 500 leerlingen...

Overigens jammer voor een ieder die naar Lufthansa wil, lees ik hier:

Duitse piloten naar vliegveld Teuge.
TEUGE - Luchvaartschool Stella Aviation, met onder meer een vestiging op vliegveld Teuge, gaat honderd Duitse piloten opleiden. Het bedrijf maakte dat donderdag bekend. De Duitse piloten gaan vliegen voor Lufthansa. Net als andere maatschappijen kampt Lufthanse met een tekort aan piloten. Directeur Hilgeman van Stella Aviation ziet het als een grote eer dat de Duitsers voor zijn school hebben gekozen. (Bron: www.omroepgelderland.nl)

Tsja, als de directeur het al niet weet, zegt dat waarschijnlijk al genoeg...

Om het verhaal af te maken een stukje van de VNV (Vereniging van Nederlande verkeersvliegers) site:

Baangarantie
In Nederland geeft geen enkele vliegopleiding een baangarantie. Wel hebben veel opleidingsinstituten contacten met luchtvaartmaatschappijen en wordt aangegeven bij welke luchtvaartmaatschappijen leerlingen terecht zijn gekomen. De KLM neemt in eerste instantie vliegers aan van de KLM Flight Academy. Dit betekent overigens niet dat alle vliegers van deze opleiding ook daadwerkelijk aangenomen worden. Bij KLM zal opnieuw een selectie plaatsvinden.
Ook de opleidingscapaciteit bij luchtvaartmaatschappijen kent zijn beperkingen. Dit kan betekenen dat u na aanname bij een luchtvaartmaatschappij niet direct aan het werk kunt. De lengte van de periode tussen aanname en de eerste werkdag is afhankelijk van vele dynamische factoren. Hierdoor wordt vaak geen toezegging door de maatschappij gedaan over de aanvangsdatum of, als dat wel is gedaan, kan deze datum alsnog verschoven worden. Afhankelijk van de financieringsvoorwaarden kan het gebeuren dat u wel rente over uw studieschuld moet blijven betalen. Bij een aantal opleidingsinstituten zijn er mogelijkheden om dit te ondervangen. (bron: http://www.vnv-dalpa.com/vnvinfo/verkeersvlieger.htm)

Tot zover mijn inbreng

Vliegze

Vliegplannetje
 
Moet je je voorstellen, die directeur van Stella...Het is allemaal ontzettend belachelijk natuurlijk, maar als er echt 500 man per jaar opgeleid gaan worden heb het zakelijk gezien wel prima voor elkaar volgens mij!

Ik noem het (haast) misdadig. Misbruik maken van een toekomstbeeld dat te rooskleurig wordt voorgesteld. Met deze aantallen kom je wat mij betreft gewoon richting een oplichter. Ben benieuwd naar de stella studenten die over een jaar of 2/3/4 afstuderen.
 
Inderdaad absoluut geen reden om naar stella te gaan! iedereen die door de DLR komt (en niet voor LH zelf of German Wings kiest) wordt bij CLH aangenomen, dus wat die vliegschool daar nou mee te maken heeft is mij echt een raadsel!

Tenzij er iets speciaals in dat programma van stella zit wat hier niet vermeld is, maar ik betwijfel het...


als je aan de eisen van CLH voldoet, ben je binnen. Of het nou stella is of welke school dan ook! Als je toch nog geen opleiding achter de rug hebt, kun je veel beter meteen die DLR proberen. Kom je er door heen, dan betaald Lufthansa het merendeel van je opleiding (geloof dat die jongens uiteindelijk een schuld hebben van 'maar' rond de 40K euro als ze beginnen te werken) en je zit meteen bij LH zelf ipv Cityline.
Mocht je de DLR onverhoopt niet halen VOOR je een pilotenopleiding hebt gedaan, kun je daarna (als de aanname situatie blijft zoals deze nu is) alsnog als ready entry solliciteren, lees DLR overdoen, maar dan met je papieren op zak!
 
Ik las in een Duits blad dat er iedere maand een klas van 14 man zou moeten starten maar dat dit NOG niet het geval is, volgens mij zitten ze in ieder geval nog lang niet aan de 500 leerlingen.
 
Het lijkt er sterk op dat Stella bewust geruchten op het internet (waaronder dit forum) en in de media verspreidt in de hoop dat er enkel nog leerlingen naar Stella zullen komen en men andere vliegscholen links laat liggen. Er wordt de indruk gewekt dat men naar Transavia kan maar alleen als men tot de "Stella Elite" behoort! Dit soort praktijken lijken er voor mij op dat men op een zeer a-sociale en leugenachtige manier de concurentie (lees andere vliegscholen) wil uitschakelen (lees failliet wil laten gaan )en min of meer een monopolie wil creeren! Ik hoop dan ook dat in de toekomst er ook vliegscholen in Nederland zullen zijn die hiertegen actie ondernemen. Na een leugen van Stella in de media verschijnt er een 1 a 2 regel rectificatie ergens maar dit is voor niemand duidelijk en onvindbaar en inmiddels is het enige dat blijft hangen de leugen! Ik hoop dat er hier nog genoeg mensen weten wat een aantal van het Stella bewind op hun kerfstok heeft gehad toendertijd bij IFTC en voor de onwetenden....dit was een ongeregeld zooitje waarmee zelfs Lufthansa Cityline toen het contract mee heeft ontbonden vanwege de malafide praktijken van IFTC, die sterk lijken op de praktijken van het huidige Stella!!! Toeval? Zelfde praktijken? Zelfde mensen?? Iedereen kan en mag zijn eigen mening over vormen....

Ik wens iedereen succes tijdens de opleiding maar ik hoop ook dat er hier (kindlief financierende) ouders mee lezen!

quote:"Ik las in een Duits blad dat er iedere maand een klas van 14 man zou moeten starten maar dat dit NOG niet het geval is, volgens mij zitten ze in ieder geval nog lang niet aan de 500 leerlingen."

Sterker nog..de maart klas is niet eens vol...waarschijnlijk zullen ze dus nog wel mensen bellen die "eigenlijk" niet mochten beginnen omdat ze de selektie niet hadden gehaald! Haha!

Cheers!
 
Back
Top