Hoe ziet de KLM selectie eruit?

Status
Not open for further replies.
Ik zou zelf wel lid worden van zo'n vereniging, maar ik vind het belagelijk om mensen die er voor te kiezen om dit niet te doen sociaal achtergesteld of een suffe lul of wat dan ook te noemen. Het zou ook een grote fout zijn voor maatschapijen om kandidaten hierop af te wijzen, als je bedenkt dat deze mensen misschien wel geen lid zijn geworden om meer tijd te hebben om te studeren (en zo betere vliegers zouden kunnen zijn?). Zoiets is je eigen keus, en ik zou niet bij een maatschapij willen werken die je hierop afkeurt, en ik weet ook niet of ik lid wil zijn van een vereniging waarvan de leden zo'n beeld hebben tegenover niet-leden (Wat voor sfeer creëert dat nou in de school?).

edit: Opvallend dat sommige personen die nog nieteens aan hun opleiding begonnen zijn (en er dus ook helemaal geen ervaring mee hebben?) het zo zitten aanmoedigen en vertellen dat dit een voordeel is voor je cariere (en je een suffe lul bent als je geen lid bent etc), terwijl de beroeps piloten die er (lijkt mij) meer verstand van hebben vertellen dat dit onzin is.
 
Last edited:
Bij de KLM hebben ze meer hekel aan die arrogante gastjes die net van de vliegschool komen en denken dat ze het vliegen hebben uitgevonden. Volgens mij is Sven B. aardig op weg om zo'n gastje te worden...
 
Leuk al dat commentaar over een vereniging waar de meeste van jullie nooit een voet over de drempel hebben gezet. Beetje jammer, oordelen zonder kennis van zaken.


Ik heb nergens een waarde-oordeel over 'de vereniging' gegeven....maar als dit soort minder slimme, op het naïve af opmerkingen worden gemaakt dan bevestigd dat wel een aantal van mijn vooroordelen:haha:

Deels terecht; het getuigt toch wel van enig vermogen tot het aangaan van sociale contacten.

En:

hij geeft ook aan dat hij andere mensen niet 'schuwt'.
 
Noch heb ik iemand sociaal achtergesteld genoemd, noch heb ik gezegd dat alleen lid worden een bewijs is van sociale activiteit. Het is alleen een direct, duidelijk bewijs. Natuurlijk hebben jullie een goede tijd met je vrienden, dit staat alleen niet op je c.v. wat de maatschappij (in dit geval de KLM) bereikt.

Vergelijk het met een 10 voor wiskunde op je diploma, dit bewijst dat je goed bent in wiskunde, mee eens? Een 6 bewijst dit niet direct, ook mee eens? Maarrr, dit betekent niet dat je slecht bent in wiskunde.

Het is omslachtig, maar ik hoop dat jullie nu snappen wat ik bedoelde. Probeer echter niet de eigen interpretatie van het geschrevene de drijfveer te laten worden achter een onzinnige tekenwisseling.
 
Ik snap wat je bedoelt, alleen blijf ik het vreemd vinden om te moeten bewijzen tegenover een toekomstige werkgever dat je sociaal bent, daar heb je volgens mij ook een interview voor.

En het blijft voor mij een beetje apart dat je lidmaatschap van een vereniging moet bewijzen dat je blijkbaar makkelijk sociale contacten legt. Op de universiteit was de grap altijd dat de mensen die normaal geen contact konden leggen maar naar een studentenvereniging gingen...:dozey:

Maar doe natuurlijk wat jij denkt wat nodig is om je baan te krijgen....
 
Op de universiteit was de grap altijd dat de mensen die normaal geen contact konden leggen maar naar een studentenvereniging gingen...:dozey:

wat praat jij nou weer?!
oh ja dat waren de jaloerse knorretjes, die ook wel "gezellig" kunnen zijn zonder biertje in de hand. Want ja, kruidenthee is ook erg verfrissend.
 
Vergelijk het met een 10 voor wiskunde op je diploma, dit bewijst dat je goed bent in wiskunde, mee eens? Een 6 bewijst dit niet direct, ook mee eens? Maarrr, dit betekent niet dat je slecht bent in wiskunde.

Een cijfer voor een examen of iets dergelijks is een direct bewijs van een prestatie die je geleverd hebt. Het feit dat iemand bij een studenten vereniging heeft gezeten is alleen bewijs dat hij of zij zich daarvoor heeft opgegeven. Het zegt niks over de sociale vaardigheden.
En dat is nou juist wat ik bedoel...
 
Ik zou sowieso geen lid worden van een studenten vereniging om dit op mijn c.v. te zetten. Ik weet nieteens of het er op thuis hoort.
 
wat praat jij nou weer?!
oh ja dat waren de jaloerse knorretjes, die ook wel "gezellig" kunnen zijn zonder biertje in de hand. Want ja, kruidenthee is ook erg verfrissend.



Nevermind.....
 
Last edited:
@Ursus en Niels

Volgens mij zei ik net echt nadrukkelijk dat het een voorbeeld was en dat het geschrevene je geen aanleiding zou moeten geven tot weer een antwoord.
 
Misschien is het inderdaad beter om het hier bij te laten, de discussie over verenigingen heeft weinig te maken met de vraag waarmee dit topic is gestart.
 
Want buiten de vereniging schenken ze natuurlijk geen bier......:dozey:

Door heren zoals jij beginnen bij mij gedachten voor een selectiever alcoholverbod weer te leven, ga jij vooral biertjes kopen jongen, en geniet ervan, en natuurlijk met mate, want het moet niet te gek worden. En blijf vooral SP stemmen.
 
Toch knap dat je me aan die paar posts zo goed kunt analyseren....:dozey: (Kun je 't sarcasme al proeven?)

Anyways, one-way-trip naar mijn ignore-list....:kiss:
 
Last edited:
Wat een gelul allemaal. Mensen van een studentenvereniging zijn meestal provincialen die zich, zodra ze lid zijn, anders gaan kleden en hun haar laten groeien.

Trouwens dat hele ATPL is maar een cursusje, waarom heb je daar een studievereniging bij nodig. Neem liever een bijbaan en doe wat nuttigs zodat je je opleiding, 747-400 schaalmodellen en posters kan afbetalen. Oh ik vergeet nog dat CAVV jasje waarmee je op het panorama terras op Schiphol kan lopen met je ray-bans (slechte smaak) op.

Groetjes
 
edit: Opvallend dat sommige personen die nog nieteens aan hun opleiding begonnen zijn (en er dus ook helemaal geen ervaring mee hebben?) het zo zitten aanmoedigen en vertellen dat dit een voordeel is voor je cariere (en je een suffe lul bent als je geen lid bent etc), terwijl de beroeps piloten die er (lijkt mij) meer verstand van hebben vertellen dat dit onzin is.[/SIZE]

Jij snapt het. Grappig is dat de meeste mensen hier Beer met meneer zouden (horen te) aanspreken en lief aan hem zouden vragen of ze in de cockpit een kijkje mogen nemen als ze hem zien.

Och, voor de rest studentenvereniging is prima. Leuk om mensen te leren kennen, kansloos over vliegen te lullen om 02:30 op een vrijdag nacht, als je weet vanjezelf dat je niet op dat zelefde moment een meisje in bed kunt lullen in de stad.

Maar om nou te zeggen dat niet lid een "6" is een een lid een "10" is? och, we praten over een paar jaar daar wel nog eens keertje over. Sluit me verder bij Sandertje en Beer aan.

FD
 
Niet onbelangrijk . Als Cavv -lid heb je toegang tot het luxueuze openlucht zwembad "de Vijver" alwaar reeds menig eendje nuchter is geworden .
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top