Po-1 niet gehaald

Helaas Nickos kan ik je vertellen dat er nogal wat veranderd is de laatste weken. Ik heb gisteren mijn PO-1 voor de tweede keer gedaan, en vorige keer kwam ik alleen tekort op de intstrumenten interpretatietest. Toch moest ik dit keer ALLE tests weer overnieuw doen EN waren de normeisen behoorlijk aangescherpt, behalve voor de test die je niet gehaald had. Een vervelende mededeling die we vlak van tevoren pas te horen kregen en niet iedereen was hier dus op voorbereid. Maar ik mag niet klagen, ben erdoor met nog behoorlijk wat ruimte over. Yess!:grijns:

Ik kreeg helaas ook te horen dat mijn eerder behaalde uitslagen niet meetellen voor mijn tweede keer PO-1 omdat de normen werden aangepast. :bwah:

@ eslouisa: Enig idee hoeveel zwaarder de normen zijn voor bijv. selectieve luistertest?
 
Ik kreeg helaas ook te horen dat mijn eerder behaalde uitslagen niet meetellen voor mijn tweede keer PO-1 omdat de normen werden aangepast. :bwah:

@ eslouisa: Enig idee hoeveel zwaarder de normen zijn voor bijv. selectieve luistertest?
3D-test: voor de eerste poging moest je minimaal een 5 scoren voor linker- en rechterpedaal en joystick, bij de tweede poging moet je minimaal 7 scoren voor alle drie

Selectieve luistertest: verbeter me als ik het verkeerd had begrepen, maar waar je voor deze maximaal 5 reeksen fout mocht maken, mag je voor de tweede poging hoogstens 2 fouten maken (of was dat 3?). Best jammer dat ik voor de eerste poging één fout teveel had, maar toch... jammer

dit zijn de feiten, maar laat je niet afschrikken als je nog wilt herkansen. Ik wacht er nog even mee. ;)

Succes!
 
Maar klopt het wel dat je voor de test die je eerder niet had gehaald nog op het 'oude niveau' moet scoren?

Gelukkig is de selectieduur wel verkort, dan kun je uiteindelijk vaker herkansen...
 
Last edited:
Volgens mij moest je 3 zessen hebben, voor Instrumenten interpretatie een 6 en luistertest 2 fouten.
Ik had gehoord van onze testleider: 3 x een 7 voor de 3D-test, en 2 fouten voor de luistertest. Voor Instrumenten had ik geen problemen, ik had 58 goed van de 60 ;)

Als men lekker in de vel zit en niet te veel zorgen zit te maken, goed te doen! Althans, dat hoop ik ook voor mezelf bij poging nr. 2 :grijns: (al is dat over een paar jaartjes)

Maar klopt het wel dat je voor de test die je eerder niet had gehaald nog op het 'oude niveau' moet scoren?

nope, zoals gezegd, de marges worden kleiner, dus het is harder werken. Maar goed, je mag je voorbereiden (geestelijk). Ik zou de tijd nemen, mits de leeftijd het toelaat ;)
 
Last edited:
3D test

3D test

Ik ben Maurits uit Amsterdam en lees al een tijdje mee op dit forum.
Ik ben zelf ook bij de 3D-test op het rechter pedaal afgekeurd. Ik heb zelf het programmaatje van Tjeerd gedownload en 2 sets racestuurtjes gekocht. Je merkt als je het iets langer dan 5 minuten doet, dat het dan veel beter gaat als bij de keuring. Volgens mij is het voor een groot deel aanleg maar je kunt het echt wel trainen. Die test heeft nauwelijks tot niets met vliegen te maken, alleen maar hoe snel je informatie kunt inwinnen en gelijk kunt toepassen.

Ik ga het daarom over een paar maanden gewoon weer proberen. Ik denk dat als je er dichtbij zit je echt wel goede kansen hebt om er de volgende keer bij te zijn.

Mij is ook verteld dat de eisen voor de mensen die PO-1 al een keer gedaan hebben, aangescherpt zijn. Ergens snap ik de Luchtmacht niet. Ze zitten te springen om mensen en trekken de touwtjes harder aan. Tuurlijk zit je niet te wachten op bagger, maar volgens mij zijn er een hele hoop mensen door de keuring heen gekomen die louter de 2D-test hebben gedaan. Dat is natuurlijk eitje-preitje vergeleken met de 3D-test.


Ik ben zelf ook bij de 3D-test op het rechter pedaal afgekeurd. Ik heb zelf het programmaatje van Tjeerd gedownload en 2 sets racestuurtjes gekocht. Je merkt als je het iets langer dan 5 minuten doet, dat het dan veel beter gaat als bij de keuring. Volgens mij is het voor een groot deel aanleg maar je kunt het echt wel trainen. Die test heeft nauwelijks tot niets met vliegen te maken, alleen maar hoe snel je informatie kunt inwinnen en gelijk kunt toepassen.

Die test heeft niets tot met vliegen te maken, alleen maar hoe snel je informatie kunt inwinnen en gelijk toepassen...??

Dus wat jij hier bedoeld is dat de stand van die pedalen steeds worden veranderd en dan is de bedoeling dat je je daarop moet aanpassen..? toch??

Dus bijvoorbeeld heeft de linkerpedaal eerst als je met de bal van je voet drukt als werking RECHTS en met je hiel LINKS en dat wordt dus steeds veranderd
bijvoorbeeld als je de linkerpedaal met de bal van je voet drukt als werking ACHTER en met je hiel als werking VOOR....bedoelde je dat misschien met snel informatie kunnen toepassen??

Groet Falcon16
 
Die test heeft nauwelijks tot niets met vliegen te maken, alleen maar hoe snel je informatie kunt inwinnen en gelijk kunt toepassen.

Die test heeft niets tot met vliegen te maken, alleen maar hoe snel je informatie kunt inwinnen en gelijk toepassen...??

Die test heeft wel degelijk met vliegen te maken.
 
Hmm ik begrijp wel dat dat wat met vliegen te maken heb, maar er staat ook hoe snel je informatie kunt toepassen na een korte inlichting te hebben gehad over die pedalen, bijvoorbeeld linkspedaal is naar RECHTS gaan en naar LINKS, maar is het ook zo dat ze die stand verwisselen dus ipv dat linkerpedaal naar RECHTS en LINKS gaat verwisselen in linkerpedaal dat naar VOOR en ACHTER gaat ? ( dus rechter pedaal laat de taart naar links of rechts bewegen )

groet Falcon16
 
In ieder geval, Tomcat84 je oefentest van de instrument interpretatie test heeft wel geholpen. Ikzelf vond de test daar makkelijker dan die van jou. Dit komt vooral doordat de antwoorden bij de echte test ver van elkaar af liggen. Dus supers bedankt!

cool :)

jammer van de 3D test, succes volgende keer!
 
Hej,

Ik had me linker been ook net iets te weinig. Tegen mij zeiden ze dat je na 5 maanden idd weer kon bellen. Ik bel over 2 weken, weet iemand toevallig waar ik dan heen moet bellen? Ik weet alleen naar iemand in Amsterdam..

~Martin
 
wat zijn trouwens de scores die je moet halen voor PO-1? ik kreeg namelijk tijdens het eindgesprek de scores te zien, maar heb geen idee wat de norm is.
 
wat zijn trouwens de scores die je moet halen voor PO-1? ik kreeg namelijk tijdens het eindgesprek de scores te zien, maar heb geen idee wat de norm is.

Ruimtelijk inzicht 5 (?), coordinatie test op links, rechts en arm 5 elk, en voor de luistertest max 4 fout. Als je een test niet haalt is het voor coordinatie 7, en luistertest max 2 fout.

Maar dat kan zo veranderen ..
 
Back
Top