Het is zowieso een storm in een glas water IMHO. Boeing heeft heel bewust gekozen voor één netwerk (dat is NIET hetzelfde als één PC systeem overigens). Eén netwerk betekent niet dat overal tweewegverkeer beschikbaar is. Er zit zowieso een firewall tussen (1e defense), een router die slechts verkeer van avionics naar pax toelaat (voor flightinfo, 2e defense), vervolgens zullen de pax en avionics op een ander VLAN-achtig iets zitten (3e defense), en daarnaast is de toe te laten communicatie bekend, dus componenten van de avionics kunnen zo ingesteld worden dat alleen netwerkcommunicatie van approved onderdelen (MAC en IP) binnenkomen of op het avionics VLAN kunnen (4e defense). Waarschijnlijk hebben de avionics ook nog eens een eigen protocol/besturingssysteem (5e defense).
Dat is een lijstje wat ik als intermediate ITer zo al kan bedenken en er is nog veeeel meer als je er even over brainstormt.
Eén netwerk betekent NIET dat je zomaar van de één naar de ander kan. Hacken is dan in theorie nog mogelijk (moet in alle defenses een security loophole zitten die ook nog eens met elkaar compatible zijn), maar de hardware is niet zomaar thuis te koop en tijdens de vlucht gaat dat echt niet lukken.