Regels ter Discussie...

S

Sdg+1

Guest
Hebben jullie nu ook van die regels waarvan je zegt; wat steekt dat toch dom in elkaar of dat slaat mijn inziens nergens op ?
Ik heb dat bijvoorbeeld met de regel dat als je 3 maanden niet gevlogen hebt, je eerst 3 starts/landingen moet maken voordat je weer met pax mag vliegen.
Zal het logischer vinden dat je dan helemaal niet meer mag vliegen, tenzij met instrukteur. Dus eerst met instrukteur de lucht in en dan ben je weer volledig ok.
Nu lijkt het erop dat de vlieger die 3 maanden niet gevlogen heeft wel alleen mag neerstorten, maar niet met pax en dat komt op mij krom over.
Maar misschien zie ik hierbij iets over het hoofd en dan hoor ik dat graag.
Zo ook over reglementen waarbij jezelf denkt van......


Met groet,
 
Ja die nieuwe JAR regel waarbij je een aantekening Engels taalvaardigheid moet hebben....moet je een examen voor afleggen....Heb verder helemaal niets te doen, gelukkig maar anders zou ik me vervelen
Is namelijk helemaal stompzinnig als je al 4 jaar in dat apenland woont, al je JAR-examens in het Engels hebt afgelegd....moet gewoon standaard zijn....dat heet toch R/T?????
 
Er zijn in NL twee beperkingen die ik niet begrijp:
1. vfr-on top
2. night-vfr.

Temeer dat het in ons omringende landen wel kan.

Vanavond een mislukte poging gedaan om als laatste vlucht van 2007 op EHLE binnen te komen; we waren 1 na laatste. Vlogen dus tegen het donker aan en het is toch wel een grappig gezicht om al die vuurpijltjes te zien. Zou er wel wat voor over hebben om op 31-12-2008 om 24:00 eens vfr boven een stad in ons landje te cirkelen.
 
Zou er wel wat voor over hebben om op 31-12-2008 om 24:00 eens vfr boven een stad in ons landje te cirkelen.

IFR dan...
Is inderdaad raar dat het overal kan behalve hier... beetje raar landje af en toe. Maar misschien ook wel raar dat het overal wel kan. Het laatst IFR wat nachtgevlogen, knap hoor omdat VFR te doen en je veld te vinden...

Wat lullig is als ik hier op EHBK om 22:55 vertrek kan ik pas om 0600 weer binnenkomen,,, gaat em niet worden dus met oudjaar...
 
Night VFR zat bij ons nog in de opleiding in de UK. Zo moeilijk is het eigenlijk niet om je veldje te vinden hoor! Wel is het idioot en ben ik blij dat het nooit meer hoeft :D.
 
Waarom moet je eerst een praktijk-examen afleggen als je op TMG / MLA / VLA etc. wil vliegen als je een SEP(single engine piston) bevoegdheid hebt?
 
Dat als je je C+E rijbewijs hebt (of D+E) je niet eens gratis je B+E krijgt! Je mag dus wel met een vrachtwagen of bus + dikke aanhanger rijden, maar niet een auto + caravan...

Die goeie oude tijd waarin je nog B+E gratis op je rijbewijs kreeg...
 
Dat als je je C+E rijbewijs hebt (of D+E) je niet eens gratis je B+E krijgt! Je mag dus wel met een vrachtwagen of bus + dikke aanhanger rijden, maar niet een auto + caravan...

Die goeie oude tijd waarin je nog B+E gratis op je rijbewijs kreeg...

Dit klopt niet, ik had alleen B en heb dit jaar C en daarna E achter C gedaan, en kreeg daar 'gratis' ook E achter B en E achter D bij.
 
Ik heb vorige week gemailt met het CBR. Die vertelden mij dat ik ze allemaal appart moet halen. Ik zal nog wel eens gaan mailen dan...

Maar je hebt geen D, hoe kan je dan E achter D krijgen? Of is het meer in de zin van dat als je ooit D haalt je automatisch E achter D krijgt?
 
Back
Top