kwaliteit en toekomst opleidingen

BravoGolf

New member
Hallo iedereen,

Ben naar de KLS en NLS geweest tijdens de open dagen en heb deze site al redelijk uitgepluist over welke opleidingen er nog meer zijn. ik ben er bij mijzelf zo ongeveer wel uit over wat ik als eerste wil gaan proberen. daarom hieronder een top 3 of meer waarvan ik denk die die het meeste potientieel bied bij toekomstige werkgevers. En dan het liefst KLM, Martinair(alhoewel die alleen maar vliegers ontslaan op het moment) en transavia.

1. KLS
2. martinair flight school
3. NLS
4. evt Stella of EPST.

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden en wat jullie bijvoorbeeld het best is bevallen. Nogmaals, ik heb totaal geen ervaring met de opleidingen en de kwaliteit ervan, dus alle input is erg gewaardeerd.

Alvast een goed nieuwjaar,

Frank
 
Last edited:
Here we go again!...

Sorry maar denk dat dergelijke topics al redelijk uitgemolken zijn..
Gebruik de search optie en lees aandachtig alle topics..
Om voor ieder nieuw lid een zelfde topic te starten lijkt me een beetje overdreven..

Succes en welcome to airwork btw.

Groeten en goede jaarwisseling.
 
Als altimiter zegt, er staat al veel info op deze site. Het hangt ook af van je eigen financiele plaatje, zo heeft KLS de beste financieringsmogelijkheid en het beste garantiefonds. Ook kom je op dit moment met enkel een KLS diploma bij de KLM te werken.

Stella zou ik nooit heen gaan, als je de ervaringen op dit forum leest en ook ervaringen van anderen hoort (niet specifiek de school zelf maar vooral de toekomstmogelijkheden).

Verder zou ik eens rond gaan lezen, dit topic is denk al 10 keer eerder geplaatst in bijna dezelfde vorm.
 
Dat je van je ouders naar andere opleidingen mag kijken.... ;)

jaja;),

kijk het ging mij erom over wat jullie op de eerste plaats zouden aanraden. en tuurlijk staat er op deze site van alles en nog wat over welke opleiding goed is en welke niet. maar ik probeerde gewoon een soort overzichtje te creeren. als je de site van elke opleiding mag geloven dan hebben ze bijna allemaal dezelfde voordelen, dus wilde ik graag iets van jullie horen. Ook al hoor ik van de meeste mensen dat de KLS het meest geprefereerd word en dat dit een hele goeie opleiding is, valt hier ook het meeste af. Dus leek het mij handig om te weten wat na de KLS toch een goeie degelijke opleiding zou zijn. niets meer en niets minder. dus nogmaals als je wil reageren en ervaringen wilt delen dan GRAAG. en zoniet, dan niet. Ik probeer gewoon een goeie keuze te maken in dit doolhof van opleidingen. Nogmaals, bedankt voor alle input!
 
Klopt, ik dacht ook ooit even door de selectie van de RLS (ja ik ben oud) te komen maar het werd toch iets anders. (Amerika IAC, lang verhaal)

Altijd een plan B hebben, een teken van een goed piloot :rt:

Ikzelf zou op dit moment gaan sparen om mijn kids naar de selectie van Lufthansa ,KLS, EPST of Stella. Maar dat is pas over 15 jaar godenzijdank.

Ook de open dagen afgaan en een beetje op je gevoel vertrouwen. En durf kritische vragen te stellen. Als er een PJ Balkenende antwoord word gegeven krijg je maar 10% van de waarheid in een mooi jasje. Beter vooraf dingen ontdekken dan achteraf zei het clichémannetje.
 
Hey Frank2,


Always expect the unexpected... hou dat héél goed in je achterhoofd.

Je kunt plannen wat je wilt, het loopt toch nooit precies zoals je gepland had.

Suces,
Naud
 
Frank2,

Ik kan je situatie wel een beetje inschatten omdat ik precies hetzelfde heb met de ouders. Ik heb mijzelf dan ook vooral eerst duidelijk gemaakt dat ik piloot wilde worden (liever piloot dan KLM-er dus), waarbij ik al een lijstje heb gemaakt met KLS, NLS en EPST om de selectie te gaan doen.

Als je als voorkeur de KLM noemt, pas dan op dat de psycholoog niet het idee krijgt dat dat je motivatie is. Ik heb het wel als 'voorkeur' genoemd tijdens mijn sollicitatie (je solliciteert immers bij de KLS), maar dan wel duidelijk uitgelegd dat er meer is dan alleen de KLM.

Noem anders tijdens de selectie dat je voor een 'mainline' maatschappij wilt werken (KLM, BA, Lufthansa) omdat je daar interessante carrieremogelijkheden ziet waar je jezelf kunt ontplooien en diverse routes vliegt.
 
Ik zou voor KLS of EPST gaan.
1/2. KLS: Zo kom je nou eenmaal het makkelijkst bij de KLM.
1/2. EPST: Goede kansen bij BA (omdat de opleiding bij OAT plaats vind) en ook bij de KLM en verder goede kansen bij alle andere airlines in de UK of NL.
3. NLS: Hebben even in een dip gezeten, maar volgens mij weer goed bezig en goede baan kansen.
4. Stella kan goed zijn, maar als je zoveel geld investeerd zou ik toch wachten tot er duidelijkheid is over de studenten die ze afleveren en waar ze terecht komen. Op dit moment heb ik geen vetrouwen in Stella. Vooral door de lage selectie eisen en ze groeien te snel naar mijn mening.
 
Back
Top