FAA N-reg en gelijkstellingen

X

XDgb14

Guest
Zonder de moraalridder te willen spelen/uithangen, wil ik iedereen erop wijzen dat conform Internationaal luchtvaartrecht, het inschrijvingskenmerk bepalend is voor de van toepassing zijnde wet- en regelgeving

Oftewel, zodra je in een N-reg stapt, is/zijn de Amerikaanse Federal Aviation Regulations (FAR's) onverwijld van toepassing, met inbegrip van Foreign Aircraft Operations and Operations of U.S. Registered Civil Aircraft Outside of the United States; and Rules Governing Persons on Board Such Aircraft (naleving lokale wet- en regelgeving zoals bijvoorbeeld: IFR requirements van o.a. DME/ADF e.d.).

Ter verheldering FAA licenses and Gelijkstellingen (artikel AOPA NL).

Ook m.b.t. luchtwaardigheid (N-reg) heb je als Pilot in Command (PIC) een NIET te onderschatten eigen verantwoordelijkheid.

"The Pilot in Command (PIC) is according FAR 91.7 responsible to determine the airworthiness of the aircraft"

In een worstcase scenario (voorbeeld), kan je als Pilot in Command (PIC) ingeval van een non Airworthiness Directive (AD) compliance, zelfs AANSPRAKELIJK geacht worden.

RMK: non Airworthiness Directive (AD) compliance means NOT airworthy and the maintenance logs are the only place you can know of AD compliance.

Have Fun, Fly Safe and study the Federal Aviation Regulations (FAR's)
 
Last edited:
Is FD al wakker?

Met respect, nu kunnen we er (weer) een afzeik topic van maken, maar de kern van m'n boodschap is leer of raadpleeg de Federal Aviation Regulations (FAR's).
 
Grote ballen van vuur,
niet zo snel op je ballen getrapt hoor. Was een onschuldig grapje van onweerswolk.
Je hebt helemaal gelijk.
Zoals je al aangaf: als je in een N-kist stapt en in Nederlands luchtruim vliegt ben je gehouden aan de meest restrictieve regelgeving.
Om even een ander duidelijk zwart-wit voorbeeld te geven: volgens de FAA mag je VFR nachtvliegen. Volgens de IVW/DL nog steeds niet (correct me if I'm wrong, ik zit er niet helemaal meer bovenop), dus ondanks de N-registratie, ben je in sommige gevallen nog steeds gehouden aan de Nederlandse regelgeving.'
Misschien een open deur, maar kan interessante voorbeelden opleveren.
Verder goede en informatieve post. Was er iets gebeurd waardoor je de post maakte?

Groeten
Odol.
 
Was er iets gebeurd waardoor je de post maakte?

Spijtig genoeg verneem ik keer op keer dat er velen niet op de hoogte zijn m.b.t. de van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

Bijgevolg, verzekeraars komen na een incident/accident (terecht) niet (meer) over de brug.
 
Om even een ander duidelijk zwart-wit voorbeeld te geven: volgens de FAA mag je VFR nachtvliegen. Volgens de IVW/DL nog steeds niet (correct me if I'm wrong, ik zit er niet helemaal meer bovenop)
Odol.

Het is niet IVW die night VFR tegenhoud in Nederland, maar luchtverkeersleiding Nederland.:huilt:
 
Back
Top