Tattoeages

Ach kom nou, op een solliciatie ? Piloten C tem Z en niét A of B.

En daar is waar het hier over gaat: verhogen of verlagen van kansen bij een sollicitatie. Als je al 10 jaar werkt bij een airline/bedrijf, en dan zet je een tattoo, of begin je je wat slordiger te kleden, dan zullen ze je daarvoor niet ontslaan omdat de drempel te hoog is. Maar bij een sollicitatie waar er ontelbaar veel kandidaten zijn die er wel "perfect" uitzien ?

Hallo digits,
Het topic gaat oorspronkelijk over sollicitatie en tattoo's. Heb je gelijk in. Maar ik reageer op de inbreng later waar het gaat over imagoschade voor de maatschappij ... het hebben van een tattoo door enkele captains schaadt die niet.

En net zoals jezelf zegt, zeker als de tattoo wordt gezet met een verder smetteloos staat van dienst, moet het kunnen. Het gaat er immers om of een piloot z'n vak verstaat en goed uitvoert.

Dat geldt ook bij de keuze bij sollicitaties. Daar heb je inderdaad de keuze uit meer dan A of B. Waar ik met mijn keuze op wilde aansturen is dat je appels met peren moet gaan vergelijken. Want ook perfect uitziende kandidaten zijn verschillend perfect. Het wel niet hebben van een tattoo zou veel minder doorslaggevend belang moeten zijn dan hiervoor wordt gesuggereerd.
Stel mijn piloot A heeft een tweelingbroer die geen tattoo heeft, maar de beste man stottert jammergenoeg heel erg. Of piloot A maakt deel uit van een groep van 25 en hij behoort tot de drie die wel leiderschap toont tijdens het rollenspel. Als er vier kandidaten nodig zijn, valt A dan af op z'n tattoo?
En ja, als het aankomt op negatieve selectie ... d.w.z. als geen van de 25 kandidaten als piloot eigenlijk goed genoeg is of alle kandidaten even goed, dan misschien kan het uiteindelijk aankomen op willekeur, emotionele factoren ... het hebben van een tattoo.
Maar waar het om moet gaan is of het een piloot wordt die z'n vak verstaat en naar behoren uitvoert, en dat kan ook door een piloot met een plaatje.
 
Last edited:
@ Putty.
één captain met een tattooage maakt niets uit maar een airline stelt regels voor AL zijn vliegers omdat ze wil dat al haar vliegers representatief zijn.
dus stelt zij voor al haar vliegers geen zichtbare tattoeage.

Jij kunt wel vinden wat je wilt van branding en marketing, sinds dat de klm haar eisen wat betreft PR van vliegers heeft bijgesteld is de waardering van de klant omhoog gegaan,. en dat is belangrijk want dan komt de klant eerder terug.
je kunt er van denken wat je wil, maar dit komt uit onderzoek terug.

Et maakt trouwens helemaal niet uit wat je er van denkt. als vlieger met of zonder tattoo gaat het er om wat de maatschappij er van vind. en de meeste maatschappijen willen géén tattoeages. punt.
dus heb je die dingen wel, doe lange mouwen aan en dan ziet niemand ze.
 
Jij kunt wel vinden wat je wilt van branding en marketing, sinds dat de klm haar eisen wat betreft PR van vliegers heeft bijgesteld is de waardering van de klant omhoog gegaan,. en dat is belangrijk want dan komt de klant eerder terug.
je kunt er van denken wat je wil, maar dit komt uit onderzoek terug.

Et maakt trouwens helemaal niet uit wat je er van denkt. als vlieger met of zonder tattoo gaat het er om wat de maatschappij er van vind. en de meeste maatschappijen willen géén tattoeages. punt.
dus heb je die dingen wel, doe lange mouwen aan en dan ziet niemand ze.

Ik vind wat ik er van vind en dat maakt voor mij wel uit. En ik ben eigenwijs genoeg om te denken dat ook maatschappijen niet volmaakt zijn, sterker dat vinden ze zelf ook, anders zouden ze zelf niet willen en kunnen veranderen. En onderzoeken ... ze zijn nodig en nuttig, ze leveren elke keer nieuwe inzichten ... dus wie weet moet je over tien jaar juist een tattoo hebben:haha:

En zoals gezegd ik hoef niet en zal niet solliciteren bij KLM. Punt.

P.s. Het maakt ook uit wat jij denkt als je ergens gaat werken ... ook personeelsleden zijn een bron voor vernieuwing. En ja, daar moet je handig en soms voorzichtig mee omgaan ... maar gepast macho zijn is een piloot toch niet vreemd, of heb ik nu een ongepast vooroordeel?
 
Last edited:
t ging hier niet perse om mijn of jouw mening maar hoe iemand met een tattoo aangenomen wordt.

vanuit jouw zienswijze heb je een goedpunt, edoch,.. die maatschappijen ook.
et heeft alleen niet zo veel nut als je een niet-aan-de-maatschappij-waar-je-wil-werken-confermerende-mening hebt tegen dat standpunt ten strijde te gaan. dan kom je namelijk nooit binnen die maatschappij op de plek om wat voor policy dan ook te veranderen.
 
Wat heeft solliciteren bij de KLM er nou weer mee te maken? Er wordt alleen een onderzoek bijgehaald dat toevallig door de KLM is gedaan. Dat eeuwige gekontklem dat mensen absoluuuuuut niet bij de KLM willen solliciteren is ook onbegrijpelijk. Vooral als het niet aan de orde is.

Als je door een agent wordt aangehouden die onder de plakplaatjes en neusringen zit, ga je er dan hetzelfde mee om als iemand die er onberispelijk uitziet met z'n haar in een scheiding? Het gaat er niet om of het gegrond is, maar als er maar genoeg mensen zijn met het vooroordeel dat tatoages bad news zijn, dan branden maatschappijen zich er niet aan om het met hun klanten te gaan testen.
 
Putty, één woord: uniformvoorschriften.

Als in de uniformvoorschriften staat dat je geen zichtbare tattoo mag hebben, dan mag je voor jezelf (niet persoonlijk bedoeld) alvast een sluitende verklaring verzinnen over hoe je die tattoo weg gaat laten halen danwel gaat afdekken tijdens je werk. Anders nemen ze je gewoon niet aan.

Iemand die een prachtige grote tattoo op z'n rug heeft van een vlammende adelaar die in de nek doorloopt wordt dus niet aangenomen als die tattoo boven de kraag uitkomt, zelfs niet als je als beste van het jaar van een vliegschool komt.

Daarbij worden neusringen, oorbellen bij mannen, wang- en wenkbrauwpiercings ook niet geaccepteerd tijdens het vliegen, maar die zijn wat makkelijker uit te doen. Ik kan je ook niet aanraden om met dergelijke attributen op je sollicitatiegesprek te verschijnen.
 
lizardman.jpg

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
 
Die kerel hierboven zou wel de koning zijn als hij een piloten uniform had laten tattoeren :grijns:
 
Back
Top