Leuke tripjes.

Wie kent een manier om toestemming te krijgen om hier neer te strijken ???

Inschrijven als warbird en aankomen in een SR20/22 ;)

Sorry, warbird was ff stuk :p:
 
Iemand wel eens naar het meer van Geneve gevlogen?
Zo ja, welk veld en hoe was de vlucht + verblijf?

Grazie, a domani!
 
Geneve en Lausanne liggen aan het meer van Geneve. De eerste lijkt me een dure optie en is vanuit Nederland ook verder weg. Lausanne lijkt me een aardig veld maar ik ben er nooit geweest.

http://webcams.rcv.ch/lausanne-webcam1/lausanne-webcam1.html

ICAO Code: LSGL
Airport Name: Lausanne - La Blecherette
Location: Lausanne
Country: CH
Latitude: 46.33N | 46.5500000000
Longitude: 6.37E | 6.6166666667
Time Zone: GMT+1 DST+2
Time Zone ID: Europe/Zurich
 
Geneve en Lausanne liggen aan het meer van Geneve. De eerste lijkt me een dure optie en is vanuit Nederland ook verder weg. Lausanne lijkt me een aardig veld maar ik ben er nooit geweest.

http://webcams.rcv.ch/lausanne-webcam1/lausanne-webcam1.html

ICAO Code: LSGL
Airport Name: Lausanne - La Blecherette
Location: Lausanne
Country: CH
Latitude: 46.33N | 46.5500000000
Longitude: 6.37E | 6.6166666667
Time Zone: GMT+1 DST+2
Time Zone ID: Europe/Zurich

Hey Flush,

Bedankt voor je reactie, denk dat Lausanne inderdaad de beste optie is. Iemand enig idee wat je aan watersport kunt doen op het meer van geneve in Juni :p:?

Ciao,

Naud
 
Degene die (nog) op zoek is naar een vliegende aviatores :p: dan is DIT (28 Juli - 3 Augustus) the place to be ;)
 
Hey Flush,

Bedankt voor je reactie, denk dat Lausanne inderdaad de beste optie is. Iemand enig idee wat je aan watersport kunt doen op het meer van geneve in Juni :p:?

Ciao,

Naud

Hee Naudjuh,

Op de kaart staat nog een veld, LSGP; La Cote, ik heb alleen zo snel niet de baanlengtes kunnen vinden. Dit zou ook nog op een optie kunnen zijn. Misschien effe "bottlangen", dan weet je meer.
Advies is wel "stay away from the major Swiss Airports", duur, duur en vooral ook prijzig !

See Ya !
Flush
 
Ik heb alleen zo snel niet de baanlengtes kunnen vinden.

City: La Côte, Switzerland
Name: Prangins
ICAO: LSGP

Details
Type: Airport (Aerodrome, Airfield)
Latitude: 46°24'47"N (46.413056)
Longitude: 6°15'31"E (6.258611)
Elevation: 1350 ft (411 m)
Runways: unknown number (GRASS)
Longest: 1800 ft (549 m)

RMK / Zie PictAero ;)
 
Hee Naudjuh,

Op de kaart staat nog een veld, LSGP; La Cote, ik heb alleen zo snel niet de baanlengtes kunnen vinden. Dit zou ook nog op een optie kunnen zijn. Misschien effe "bottlangen", dan weet je meer.
Advies is wel "stay away from the major Swiss Airports", duur, duur en vooral ook prijzig !

See Ya !
Flush

Ej Flush,

La Cote had ik inderdaad nog gezien op de kaart maar het is 490M unpaved en dat ga ik toch niet wagen :p:!
Heb ondertussen al een maand niet meer gevlogen, kijken of ik komend weekend nog even een stukje ga, ben dan namelijk weer in MST! Zul je zien dat het dan het hele weekend regent....

Bedankt en tot snel,

Naud
 
Zo, dit weekend in Maastricht wel eens lekker een stukje kunnen vliegen.
Samenvatting: Maastricht - Calais (gevlogen door iemand anders, 2 x zo ver komen dus voor zelfde urenverbruik, kan niet beter!)
Lekker 2 uurtjes in de zon op het strand gelegen.
Vervolgens DCT DVR, uitgelachen worden door London Info omdat ze het raar vond dat we van Frankrijk naar Nederland vlogen via Engeland, ik zie het rare niet :).
Daarna via Zeeland en brabant weer lekker richting Maastricht gevlogen.

Foto's en langer verslagje komt nog wel, ge nu eerst even lekker aan het Nederlands bier!

Naud
 
Aanrader is zwartberg (belgie) ebzw. Ebos is ook aangenaam. Vorig jaar was er in ebos een speciale actie voor de GA dat maar de helft van de taxen moest betalen. Actie liep van juli t/m sept. Misschien dat dit jaar ook het geval is. Uitkijken dus.

Calais is ook een leuk veldje, alleen ik geloof dat de bar daar gesloten is.

Have fun!
 
hey naudjuh,
dat calais is zeker voor herhaling vatbaar!!
heerlijk een frans frikandelletje op het strand van calais...en niet te vergeten... in de zwembroek natuurlijk

die bij londen info snapte natuurlijk niet dat het voor ons een hele ervaring was de engelse kust een keertje te zien haha

adios
 
Zo, dit weekend in Maastricht wel eens lekker een stukje kunnen vliegen.
Samenvatting: Maastricht - Calais (gevlogen door iemand anders, 2 x zo ver komen dus voor zelfde urenverbruik, kan niet beter!)
Lekker 2 uurtjes in de zon op het strand gelegen.
Vervolgens DCT DVR, uitgelachen worden door London Info omdat ze het raar vond dat we van Frankrijk naar Nederland vlogen via Engeland, ik zie het rare niet :).
Daarna via Zeeland en brabant weer lekker richting Maastricht gevlogen.

Foto's en langer verslagje komt nog wel, ge nu eerst even lekker aan het Nederlands bier!

Naud

Ahhhh, was jij dat!

Ik vernam dat de koffer met papieren flink ontdaan moest worden van zand. Zelf de dag er na met de zelfde kist retourtje Bitburg gedaan. Erg cool, die racende Subaru's op de taxibanen nabij de kop van de baan. Slechts een paar pionnetjes scheiden het racecircuit van de landingsbaan. Daarna kwamen de race-auto's in colonne tussen de geparkeerde toestellen door rijden, op weg naar de andere kop van de baan. Ook daar een racecircuit op de taxibaan. Erg bijzonder.

Goede vlucht gehad trouwens, met onderweg uitzicht op een of andere race (formule 3?) op Francorchamps, en op de terugweg een heeeel lange file vanaf het circuit tot ver op de autoweg.

Berry
 
Hey Alpha,

Bittburg is leuk he ;)? Vond ik zelf ook. Verder ook nog wat leuke vooruitzichten?
Eh BCM, is die kaart al aangekomen die we gestuurd hadden eigenlijk?

Ciao,

Naud
 
Ik denk dat Trier de volgende trip gaat worden.
Oostende in de zomer lijkt me ook wel leuk.

:biertje: Berry

Goedemorgen Berry,

Ik begrijp dat Oostende je heel leuk lijkt, maar als je toch eenmaal daarbent zou ik ook even doorvliegen naar Calais. Je bent net eventjes meer weg, en de landing is maar 10 euro. Let wel op: de taxi naar het strand is 25€, en terug ook weer. Al met al is het natuurlijk wel erg leuk, gewoon vroeg vertrekken en in de avond weer rustig terug kachelen. Erg aan te raden tripje~

:) Naud
 
Back
Top