TheSquawkCode
New member
En als je je theater conversie doet heb je je opleiding dus al gehaald en lijkt het me sterk dat ze je dan nog kwijt willen. Dan moet je het wel heel bond maken.
En hoe kun je afvallen bij het Squadron, aangezien je ervan uit kunt gaan dat als je eenmaal geplaatst bent dat het wel een goed keuze is geweest, lijkt me.
Iets met kijken en neus: theatre conversion volg je niet bij een operationeel squadron maar bij een trainingssquadron.
En als je je theater conversie doet heb je je opleiding dus al gehaald en lijkt het me sterk dat ze je dan nog kwijt willen. Dan moet je het wel heel bond maken.
Ja maar beste WvdB, dan telt de EMVO precies hetzelfde want ook daar zit je bij een squadron.
Dus dat is gewoon onzin, het ging erom of je klaar was met de opleiding of niet. Als je op de EMVO op een squadron zit ben je ook niet opeens klaar met de opleiding, zelfde geld voor de ENJJPT etc.
Je bent nooit klaar.
Beste Winds,
Om het nu even heel duidelijk te zeggen:
Als jij aan je theater conversie begint heb je je opleiding al gehaald, lees/vraag je voorlichtings papieren/instructeur (oid) er maar op na.
Als jij naar Afghanistan moet doe je daar ook een conversie. Als jij naar Afrika, zuid Amerika etc. ofzo gaat dan ook.
Die conversie is er namelijk voor bedoeld om je te laten wennen aan het "gedrag" van de lucht bij hoge of lage druk, warme temperaturen of juist koud in ieder geval dat soort dingen.
Ik zal wel niet gaan denken dat jij (Winds) denkt dat de Conversie bij de selectie hoort ofzo, alhoewel jij ook een medisch element erbij haalt, terwijl dat al lang, heel lang van te voren al is getest en beproefd.
En je kan wel zeggen dat wanneer je je houten jas aan hebt dat dat ook een "medische" afvaller is, maar het kan je net zo goed gebeuren dat je een hartaanval krijgt tijdens de selectie.
,..zucht wat zijn we toch weer eigenwijs.
Na de 2005 BRAC van Springfield-Beckley kreeg de ANG lucht van de zaak dat de KLu op zoek was naar een nieuwe trainingslocatie. Zo werd er een NDSO (Netherlands Detachment Springfield Ohio) opgezet onder de vleugels van het 178th FW, onder leiding van luitenant-kolonel Marco 'Yapper' van Praat. De vliegende eenheid is overigens het 162nd. Er is een overeenkomst getekend tot 1 oktober 2010. Met de komst van de KLu heeft er zich een uitbreiding plaatsgevonden naar 105 formatieplaatsen. De Maintenance Group van het 178th had echter alleen ervaring met block30 dus stuurde de KLu een FOAS (Flight Ops and Support) team van 18 man om de maintenance group bij te scholen naar MLU. Op dit moment zijn er 14 MLU's (8A/6B) onder logistiek beheer van de US, maar nog steeds NL reg. Op Springfield wordt er de TQT, (M)IQT en de NVG gedaan. De opleiding duurt zeven maanden en als dit afgerond is gaat de vlieger direct naar een operationeel squadron in NL. De eerste klas kwam op 11 april aan.
Winds,
WvdB
Tijdens de Initial Qualification Training (IQT) komen de vliegers voor het eerst in aanraking met de Lockeed Martin F-16 Fighting Falcon. Deze training vindt plaats in Tucson, Arizona bij de 162nd Figher Group van de Air National Guard.
Op vliegbasis Volkel vindt de Theater Qualification Training (TQT) plaats, waarmee de vliegers verder worden voorbereid op hun taak in een Europese omgeving. Hierna volgt plaatsing bij een F-16 squadron, waar tot slot de Initial Mission Qualification Training (IMQT) wordt gegeven.
Opleidingstaak 306 Squadron op Volkel ten einde
Den Haag, 18 Apr 2007
De opleidingstaak van het 306 Tactical Training and Fighter Squadron (TTFS) op Vliegbasis Volkel is ten einde. De taak van de voortgezette vliegeropleiding op het type F-16 MLU wordt vanaf medio april verzorgd op de Amerikaanse Vliegbasis Spingfield in Ohio. Hiermee is invulling gegeven aan het besluit van de Commandant Luchtstrijdkrachten om, na overplaatsing van het Twentse 313 Squadron naar Vliegbasis Volkel, deze opleidingstaak van Volkel weg te nemen.
In eerdere berichtgeving had kolonel A. Schnitger, commandant van Vliegbasis Volkel, aangegeven dat de geluidsruimte op Volkel mogelijk onder druk zou komen als het 313 Squadron eenmaal op Volkel was neergestreken. Logisch gevolg was het overhevelen van de opleidingstaak van 306 naar het buitenland. Overplaatsing naar de Verenigde Staten lag voor de hand, maar was niet zomaar geregeld. Na maandenlang onderhandelen is de keuze van de luchtmacht op de Vliegbasis Springfield, Ohio, in het noorden van de VS gevallen. Deze basis van de Air National Guard is best gelukkig met de komst van deze taak. Omdat slechts een beperkt aantal luchtmachtmilitairen (vliegerinstructeurs en ondersteuning) wordt overgeplaatst wordt het onderhoud en de gereedstelling van de veertien Nederlandse F-16’s (negen éénzitters ‘F-16A’ en vijf tweezitters ‘F-16B’) door Amerikaanse collega’s uitgevoerd.
Ondanks het verplaatsen van de voortgezette vliegeropleidingen naar Springfield, blijven F-16’s van Vliegbasis Volkel toch op gezette tijden in het buitenland actief. Door (avond)missies in het buitenland uit te voeren, zoals later dit jaar vanaf Vliegbasis Nellis in Nevada (VS), wordt naast het bereiken van een hoge trainingswaarde ook geluid geëxporteerd naar het buitenland. Dat laatste is voor de omwonenden alleen maar prettig en ligt in de lijn die kolonel Schnitger vooraf heeft uitgezet.
Herstel van het eerdere bericht...
Feit blijft wel dat F-16 vliegers die net uit de States komen moeten trainen op de Europese weeersomstandigheden. Dit werd eerst in de TQT gedaan, maar hoe daar nu op getraind wordt weet ik niet.
Groeten
Herstel van het eerdere bericht...
Feit blijft wel dat F-16 vliegers die net uit de States komen moeten trainen op de Europese weeersomstandigheden. Dit werd eerst in de TQT gedaan, maar hoe daar nu op getraind wordt weet ik niet.