Alles wird gut.....

The Flyer

New member
Lufthansa stopt samenwerking NetJets ondanks succes zakenjetservice

07-12-2007

FRANKFURT - Twee jaar na de start van Lufthansa Private Jet (LPJ), waarbij passagiers van Lufthansa met een zakenjet van NetJets naar talloze Europese luchthavens kunnen vliegen, staakt Lufthansa haar samenwerking met de zakenjetoperator. De Duitse luchtvaartmaatschappij wil zelf zakenjets aanschaffen om de vluchten mee uit te voeren.

Volgens Lufthansa is de LPJ-service een doorslaand succes. Vanaf de lente van 2008 verwacht de maatschappij over een vloot luxe zakenjets te beschikken om haar passagiers in stijl te vervoeren. Door zélf garant te staan voor de vluchtuitvoering meent Lufthansa een beter product te kunnen bieden, doordat de Lufthansa-service kan doorwerken in de zakenjets.

In januari dit jaar maakte Lufthansa nog bekend het contract met NetJets met vijf jaar te verlengen, maar daar is nu van afgezien.
BRON: luchtvaartnieuws.nl


Jongens en Meisjes van CLH, dit zijn kisten met minder dan 70 stoeltjes
ALLES WIRD GUT
:kiss:
 
Perfect! We ruilen onze vloot van ouwe CRJ100200700900 in voor een gloednieuwe vloot Challengers made in Canada by Bombardier himself!!!

We sparen TR-kosten, de simulatoren kunnen ook nog wel een tijdje mee, alleen ff nieuwe software!

En, uit het oogpunt van Commonality, laten we Bombardier ook nog 's onze ouwe displays overzetten, zodat we geen (want dure) nieuwe LCD-schermpjes hoeven in te bouwen!
Geniaal!

Wahnsinn, zou ik bijna uit willen roepen!
 
:rt:

Waarschijnlijk gaat Cirrus/Daimler of hoe ze nu heten het overnemen. LH was minder dan 1% van de NJ business en daarmee geen core-business. Vandaar dat NJ heeft besloten het contract met LH op te zeggen en er meer resources in de eigen core gestoken kunnen worden.

Achtergrond is dat de originele afspraak over to/from hub ging en er meer en meer mensen een behoefte hadden om point-to-point te vliegen. En dat kan natuurlijk nog steeds :grijns:. Even een Rockspas bij NJ kopen en knallen met die bak.

Greetings from Disneyland

S.

PS: Wel jammer dat het beetje stijl wat LH had nu weer weg is :grijns:
 
Last edited:
Wat een losers :

"Ehm , even kijken of dat wat is met die bizjets"....
"Holy monkey , dat loopt goed!Dat gaan we zelf doen."

Te laat , suckers.Net als Germanwings een noodgreep was.
Dit concern loopt achter de feiten an , gewoon teveel chefs kopieerpapier en adjunct-directeuren paperclips die zich tegen alles aan willen en moeten bemoeien...
 
Denk het niet...

Ze denken gewoon, waarom gaan we dat geld wat we aan NJ overmken niet in eigen zak steken. Legitiem, lijkt me...

Maar verder denk ik dat LH die jets aan gaat kopen en ergens door een suboperator laat vliegen. Hebben toch geen personeel voor en is ook voor LH geen core-business.
 
Dat wil ik zien dat ze gaan kopen, bij Dassault en Gulfstream ben je in 2012 respectievelijk 2013 aan de beurt voor delivery. Guess who is first to serve :kerst:

S.
 
Dassault? Gulfstream??

Bombardier, daar hebben we al contacten. En beeldschermen. En het telefoonnummer van de Emergency Technische Dienst voor Klapbandjes en CB-trekkertjes.
 
Canadairs ? Als die niet schimmelen , vallen de motoren wel van de pylons of scheuren de vleugelwortels.
Maar we dwalen af...
 
Zou wel zinvol zijn...

Heb je al een TD en opgeleide technici.
Kun je alles kopen t/m de Global Express.
Dus we zullen zien...
 
Denk eerder dat het citations of learjets worden, volgens mij is het aleen de bedoeling om mensen na een ica vlucht richting een regionaal vliegveld te brengen, heb je geen gulfstream of bombardier voor nodig schat ik zo.
 
Laten ze die leerlingen van LFT doen, die hun vervolgopleiding in die Citations krijgen die ze besteld hebben...
 
Ja dat is GENIAAL bedacht!!!Laat die studentjes vast hun opleiding terugverdienen hahahah manohman.

Ik krijg steeds meer vraagtekens bij die Mayrhuber...
 
....ask not what Mayrhoepert can doe for yoe, but what yoe can doe for your Mayrhoepert...

en dan vallen veel puzzelstukken in eens op hun plek.

:biertje:
 
Hoorde vandaag, dat bij Contac Air iets volledig nieuws op komst zou zijn...

Misschien dit????

En hoorde ook dat weer iemand overweegt om terug te komen bij CLH...... ;)
 
Mis ik wat? Lui die gewisseld zijn of zo? Wie/wat/waar/waarom.??

Beetje nieuwsgierig maar...
 
idd Jaap.

Zodra er een TV WeFö zou zijn staan er zelfs een aantal meteen weer op de stoep.
Ze wilden bij passage alleen maar het perspektief, maar als je die hier ook kunt hebben is CLH hun eerste keus....
 
Veel gasten die nu bij CFG/CiB/GWI hun bammetjes bij elkander moeten fladderen valt het schijnbaar toch nogal tegen.
Werkdruk is daar ook niet minder en je hoort vaak dat de "Beklopptenquote" in het concern toch wat hoger ligt dan bij een Sjittielain , qua snorren-en pettengehalte.
 
Last edited:
Back
Top