Mass & Balance voor beginners?

Fish

New member
Zag laatst de volgende foto van een Piper Saratoga:
PiperSaratoga.jpg


Nu heb ik nog nooit met een Piper Saratoga gevlogen maar dit lijkt me toch wel een gevalletje van verkeerd beladen. Echter volgens de fotograaf (http://traxxnstamp.deviantart.com/) steeg deze kist zonder problemen op. :1855:
 
Vind je t gek dat ie opsteeg, t neuswiel komt haast al van de grond! Ziet er echt niet gezond uit dit.
 
Klein beetje nose up bij roteren en je hebt een tail strike te pakken :D Zo zie je maar weer dat de W&B limieten altijd lekker ruim zijn in de praktijk...
 
Haha had liever een foto gezien tijdens het afvangen haha, als dat geen tail strike is geweest, is het misschien toch nog een goede vlieger ;)
 
Haha had liever een foto gezien tijdens het afvangen haha, als dat geen tail strike is geweest, is het misschien toch nog een goede vlieger ;)
Of een neuslanding, wat in deze situatie misschien minder schade zal opleveren dan een mooi afgevangen landing :D
 
aim for the three point landing!

sjee daar heb je idd niet veel speling...

Het lijkt idd wel normaal als je al die foto's bekijkt. Wel raar dat ze dan niet de vleugels wat verder naar achteren hebben.
 
Ik heb enkele uren mogen scoren op zo'n Cherokee six (PH-GVN). Daar lag standaard een kilootje of 20 stoeptegels in het bagagecompartiment in de neus.
 
Back
Top