Hijackers - Wat zou jij doen

Vliegenier737

New member
Ik weet dat ik door deze topic te openen het deksel op mijn neus te krijgen en bakken kritiek maar dit is toch wel een serieus thema :1855:

wat zou jij doen moesten er passagiers aanboord zijn jouw vliegtuigen proberen te kapen?

aub ipv me dood te schelden, antwoord er geen normaal op zonder bakken kritiek, het is een tafereel dat kan voorkomen
 
Heel simpel: zorgen dat de cockpit deur absoluut niet open gaat. Gaat welliswaar misschien ten koste van de mensen in de cabine, maar voorkomt nog erger leed.
 
Bij de meeste maatschappijen zijn de procedures voor dit soort zaken "confidential" dus denk dat je weinig reacties zal krijgen
 
Wat mijn zeer geliefde collega hier boven al zegt.

Van beroepspiloten zul je hier weinig over horen. Daar zijn nieuwe procedures voor en elke zoveel maanden krijgen we daar (in ons geval met geheimhoudingsplicht) weer nieuwe briefings voor. Incl training met ingehuurde acteurs etc.

Maar zul je alla publiek uiteraard weinig over horen. Dus geen zorgen, je krijg geen bakken kritiek, je krijgt gewoon geen antwoord.

Plus dat zo'n 30% van de (amerikaanse) collega's tegenwoordig een gun voorin hebben, dus als we een passieger hebben, uit het midden-oosten, die ons ongevraagd en op 'vriendelijke' doch dringende wijze, terwijl hij de cockpit deur plat loopt, probeerd te overtuigen van zijn godsdienst tijdens de vlucht, is de kans groot dat hij een stuk eerder z'n beloofde 72 maagden te zien krijgt als ons. Niet slecht voor de 84 dollar kostende enkele reis Des Moines, Iowa die hij geboekt had online de dag daarvoor. Er zijn gebieden op deze wereld waar je een stuk meer moet betalen voor 72 maagden.

"we do appreciate our customers"


Daar bovenop heb ik mn eigen theorien over hoe, wat en wanneer.. Maar ook die krijg je niet te horen.

En als het echt allemaal mis gaat, heb ik altijd een goede fles Jack Daniels bij me waar ik naar kan grijpen.

FD
 
Last edited:
Bij elke 3e CRJ krijgen wij een M16 voor de captain en een 9MM voor de F/O. Verschil moet er zijn, seniority is a bitch.

FD.
 
lol @ fd

@vliegenier737....wel heeeele duidelijke zinnen die je formuleert....
 
Last edited:
Waarom denk je dat ik in dit vak zit? nou niet bepaald omdat mn IQ ver boven het percentage alcohol komt van mn hierboven genoemde fles Jack Daniels.

FD
 
lol dit doet me denken aan die PA over de guns :grijns:

Iedere maatschappij heeft wel zo ongeveer de zelfde standaard denk ik.
Dit zijn idd onderwerpen waarover je niet op een publiek forum over gaat praten. Kun je beter direct de code van de cockpitdeur vragen...

@FD

Wij gaan voor dual guns.. Capt krijgt 1x 9mm en de FO (omdat deze toch sneller is dan die oude knarren) 2x een HK MP5 sub machine gun. Aan elke kant van de stoel is er 1 bevestigt.
Oh ja.. naast onze crash axe hebben we ook nog een crossbow hangen.

You know it! Safety first!!


het is trouwens wel altijd extra opletten met de pre-flight check van die dingen, helemaal als je al zo verschrikkelijk vroeg bent opgestaan.
 
:haha:
Ach, na het zien van dit filmpje heb ik nog niet zo'n angst voor mensen uit het midden oosten met guns[YOUTUBE]ged4lz_Fw2Y[/YOUTUBE]
 
Heel simpel: zorgen dat de cockpit deur absoluut niet open gaat. Gaat welliswaar misschien ten koste van de mensen in de cabine, maar voorkomt nog erger leed.

of ze ontsteken de bom omdat jij de deur niet open deed :biertje:
 
Ik weet dat ik door deze topic te openen het deksel op mijn neus te krijgen en bakken kritiek maar dit is toch wel een serieus thema :1855:

wat zou jij doen moesten er passagiers aanboord zijn jouw vliegtuigen proberen te kapen?

aub ipv me dood te schelden, antwoord er geen normaal op zonder bakken kritiek, het is een tafereel dat kan voorkomen

outflow valve full open, emergency descend and severe pilot induced turbulence... voordat ze iets kunnen eisen.
 
@outerM.

outflow valve open, emergency descend<- gaat dat niet tegen elkaar in!
 
Eigenlijk zouden ze dus gewoon een soort slaapgas voor in de cabine moeten hebben. Dan hoef je alleen maar op een knopje te drukken. Ook ideaal voor rellende toeristen. *droomt verder*
 
outflow valve full open, emergency descend and severe pilot induced turbulence... voordat ze iets kunnen eisen.

Dus als ik een paar rondvliegende stessen en passagiers wil zien tijdens een vlucht, moet ik gewoon de cockpitdeur plattrappen? :grijns:
 
Back
Top