Extra klassen voor de KLS

Ah, thanks. Ik hem even snel 'doorgekeken', maar dat niet gezien. Maar de klas in mei is toch al een 'normale' klas? Ben benieuwd of er dan een 2e klas in mei van start gaat (lijkt mij geen goede ontwikkeling).
 
Ah, thanks. Ik hem even snel 'doorgekeken', maar dat niet gezien. Maar de klas in mei is toch al een 'normale' klas? Ben benieuwd of er dan een 2e klas in mei van start gaat (lijkt mij geen goede ontwikkeling).

Wordt druk dan in het ziekenhuis :grijns::grijns:
 
In het ziekenhuis? is dat een bijnaam voor 1 van de gebouwen? Ik ken alleen 'de camping' en dan alpha, bravo, charlie...
 
Mei én augustus is standaard. De KLS heeft tot nu toe als plan 180 leerlingen in 2008 te laten beginnen, wat met zes klassen van dertig leerlingen gedaan zou moeten worden. Een plan wat overigens nog niet goedgekeurd is.
 
1100 in 10 jaar. Standaard studeren 120 mensen per jaar af op de KLS. Zijn er dus 1200 in 10 jaar. Ga uit van 90% aanname bij de KLM, et voilá. Waarom extra klassen?
 
ahh, ok :p:

maar is die 1100 dan alleen gebaseerd op uitbreiding of ook op mensen die met pensioen gaan/ander maatschappij kiezen?
 
Interessante vondst, ben inderdaad benieuwd hoe ze dat allemaal gaan aanpakken. Zoveel KLS studenten die al enorme vertraging oplopen in de USA, dus hoe ze dat daar dan weer gaan aanpakken...
Nou goed, only time will tell.
 
Andere maatschappij kiezen gebeurt niet zoveel hoor, van daar dat je bij KLM ook geen bonds hebt, al hoewel ik hoorde dat er tegenwoordig wel wat mensen naar RYR gaan omdat dat zo goed betaald! Hoorde zelfs dat er klc vliegers bij ryanair in de cabine gingen staan omdat dat al beter betaalt!
 
Heb jij gezien wat voor posters ze bij Ryanair hebben... Genoeg reden voor mij 3 type ratings voor te betalen.
 
Hahaha pilotentekort, wat een lol!
De markt is nu zeker goed, maar als je ziet hoeveel (f)atpl-ers er nog thuiszitten is het allemaal onzin. Er zijn zat mensen die hun brevet hebben en in de supermarkt (voorbeeld) werken. Hou toch eens met zn allen op over het "pilotentekort"

Die pensioengolf lijkt me inderdaad ook een broodje aap verhaal. Aan de andere kant, is dat ook niet het geval voor het verhaal van de (f)atpl-ers die thuis zitten?
Nergens zijn er cijfers beschikbaar. En ik ben een nieuwe airworker, maar heb zo gauw weinig zien staan van werkeloze atpl-ers... :1855:

Greetz!
 
Nergens zijn er cijfers beschikbaar. En ik ben een nieuwe airworker, maar heb zo gauw weinig zien staan van werkeloze atpl-ers... :1855:

Ik zou zeggen, kijk even goed op dit forum rond. Hier lopen er namelijk genoeg rond. Het zou leuk zijn als iedereen opeens "zomaar" een baan kon krijgen, maar dat is nou eenmaal niet zo.

Voor vliegers met een rating/flinke ervaring is er inderdaad een hoop werk. Voor mensen met minder dan 400 uur is het nog steeds zo lastig om aan een baan te komen.
 
Back
Top