Extra klassen voor de KLS

Nee, die krijgt uiteraard geen andere theorie. Maar de KLS heeft al studenten in noodbouw zitten, omdat ze in eerste instantie niet genoeg kamers hadden. Ben gewoon benieuwd hoe ze dat nu op gaan lossen; noodbouw flatjes?
Daarnaast moeten ze die theorie ook wel kunnen verschaffen, vraag me af hoe ze de ruimte met de lessen gaan doen. Vond trouwens wel twee vacatures voor docenten op de KLS.
Ach, we zien het allemaal wel in maart...
 
In de Telegraaf van afgelopen zaterdag stond ook al een grote advertentie. Ik heb zelf even naar de KLS gebeld en ze wisten me te vertellen dat ze voldoende capaciteit hebben om die extra klassen te plaatsen... we zullen 't wel zien :).
 
Het moest gewoon haast wel gebeuren. Op de opleiding ap&m zitten ook al 12 toekomstige studenten die straks moeten beginnen op de kls...
 
Het stond vandaag ook al in de spits, dat de KLM tot 2017 11.000 nieuwe piloten nodig heeft (als ik de getalletjes goed onthouden heb :kerst:)

Waarschijnlijk speelt de KLS daar op in?
 
Het stond vandaag ook al in de spits, dat de KLM tot 2017 11.000 nieuwe piloten nodig heeft (als ik de getalletjes goed onthouden heb :kerst:)

Waarschijnlijk speelt de KLS daar op in?

11,000 / 10 = 1100 piloten per jaar...

Klinkt dat realistisch...

Gaan ze bij de KLM een Third Officer positie creëren?
- Requirements: CPL IR ME, minimum 1000u Heavy (positie open voor vrije markters, na het volgen van een KLM bridge course) :grijns:
 
Het stond vandaag ook al in de spits, dat de KLM tot 2017 11.000 nieuwe piloten nodig heeft (als ik de getalletjes goed onthouden heb :kerst:)

Waarschijnlijk speelt de KLS daar op in?

Nieuwe bril kopen:kerst:, er stond 1100 ;). Stond in een propaganda stukje van Stella.
 
Het stond vandaag ook al in de spits, dat de KLM tot 2017 11.000 nieuwe piloten nodig heeft (als ik de getalletjes goed onthouden heb :kerst:)

Waarschijnlijk speelt de KLS daar op in?

Klopt, 1100. Stond weer een mooi 'pilotentekort' verhaal in vandaag.
Waarschijnlijk hoef ik niet te vertellen welke school er centraal stond...:duh:

Edit: Je was me alweer voor Grob :D
 
Hahaha pilotentekort, wat een lol!
De markt is nu zeker goed, maar als je ziet hoeveel (f)atpl-ers er nog thuiszitten is het allemaal onzin. Er zijn zat mensen die hun brevet hebben en in de supermarkt (voorbeeld) werken. Hou toch eens met zn allen op over het "pilotentekort"
 
Het is inderdaad propaganda, maar denk dat die 1100 in 10 jaar wel een realistisch getal is, zeker als je ziet dat er de afgelopen 2 jaar 400 man zijn aangenomen en er voor de eerste helft van volgend jaar ook weer 120 opleidingen gepland zijn.
 
1100 in 10 jaar klinkt prima, maar het bericht hierboven zegt 11.000 in tien jaar :) is toch net even zo'n 10x meer (schat ik zo)
 
Heb ik de getalletjes toch niet zo goed onthouden :dozey:, zag net nog een oude spits van gister en idd het zijn er 1100. Excuus daarvoor.

Immortal
 
Hoeveel extra klassen staan er nu geplanned dan? Zoals ik in dit topic lees is dat er in ieder geval 1 dan, maar komen er nog meer?
 
Hoeveel extra klassen staan er nu geplanned dan? Zoals ik in dit topic lees is dat er in ieder geval 1 dan, maar komen er nog meer?

Citaat: De vraag naar verkeersvliegers neemt sterk toe. Dat geldt zeker voor de 'afnemers' van de KLM FlightAcademy: de toonaangevende Europese luchtvaartmaatschappijen waaronder uiteraard ons moederbedrijf de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. Om aan de vraag tegemoet te komen worden komend jaar drie extra klassen opgeleid.

Bron: Hier
 
Als het goed is staat er ook nog een extra klas in mei gepland. Augustus stond ook in het berichtje maar dat is volgens mij nog niet zeker.
 
In 2008 starten er iig twee extra klassen, en wel op de volgende data (aldus de KLS):
- 31 maart
- 26 mei

Ik hoorde ook nog iets over een extra klas eind augustus, maar dat weet ik niet zeker...

-edit-
Hmm ik moet sneller typen :p.
 
Back
Top