1: introductie, uitleg over en krijgen van training files.
2/3: CRM, MCC theory review, human errors etc, video's en een group assessment.
4/5/6: Zwembad, fire training en slide jumping etc. Dangerous goods examen en SEP (Safety and Emergency Procedures).
Ik geloof dat het Irish Airlaw examen er uit is agv Jar-OPS
Ik wacht op mensen die bij een ander bedrijf werken maar een kennis hebben die een keer iemand van Ryanair in de kroeg heeft gesproken, die nu gaat vertellen dat het bovenstaande niet klopt.
De SEP manual is 800 pagina's en als je die al ergens te pakken kan krijgen en eens een keer doorleest, kan dat geen kwaad.
De cabin crew moet overigens elke dag, voor de vlucht, in de crewroom, een klein SEP examen afleggen om te bewijzen dat ze perfect op de hoogte zijn, net als de vliegers die in de cockpit voor de eerste vlucht van elke vlieger (dus twee keer per dag) de aborted takeoff en de engine failure at V1 procedure oefenen. Doet men dat bij andere bedrijven ook?