Hourbuilding Florida

ojjo29

New member
Ik ga in december 10 dagen naar Orlando om wat uren te bouwen. Wie heeft er nog goede suggesties over velden waar ik nou toe zou kunnen, die ik gezien móet hebben, die leuk zijn, waar iets bijzonders te doen is in de buurt etc? Verder zijn alle suggesties met betrekking tot vliegtuigverhuur welkom.
Bij voorbaat dank.
 
Als je vertrouwen genoeg hebt om Class B binnen te vliegen:
Tampa International (Taxi naar the Jet Center vragen). Daar krijg je een gratis Mustang of Cadillac mee. Je mag zelf kiezen :).
Vond ik persoonlijk een fantastische luchthaven om naar toe te vliegen, prachtige approach.
Toffe stad om in rond te cruisen in je Mustang Convertible :)

Anders naar Miami (Executive of Opa Locka) vliegen en een wagen huren. Misschien dat je in Executive wel een FBO vindt die je een gratis crew car geeft. Moet je even rondbellen.

Southwest International (Fort Myers) vond ik ook altijd een mooie approach.

Daytona, West Palm beach, ...

Als je kleinere velden wil doen:

- Okeechobee (KOBE), non-towered field, heerlijke koekjes en popcorn :).
- Everglades (Kan je een Airboat tour doen en alligators spotten)


Aan het aantal smilies in één post te zien kan je afleiden dat ik daar een prachtige tijd heb gehad tijdens men timebuilding ;)
 
Verder is naples prima, mooie approach ook net als venice en voor de crosswindoefening La Belle, een fietspad waar je aarsjer of cessna net op past dus je moet het wel goed doen ;)
 
La Belle :), moet wel zeggen dat Everglades nog erger is. 50ft wide dacht ik.

Fort Lauderdale Intl nog vergeten, ook een mooie Approach. Naples ook het bezoeken waard, kan ik volledig mee akkoord zijn.

pfff zoveel mooie plaatsen daar! We zouden beter eens een toptien lijst met bestemmingen in FL maken.
 
-pilot country. een fly inn comunity iets ten noorden van tampa.taxien door de voortuin van gasten met harvard,P51 etc
-key west, lekker laag de weg naar het zuiden volgen
-st Pete international, aan de overkant van Tampa bay, taxien tussen de grote bakken.
-venice
-sarasota
-titusville, heeft leuk museum
-tampa north, small baantje

de meeste velden aan de kust zijn allemaal leuk om naar toe te vliegen, en durf je het aan, alle grote velden met veel verkeer.

dude er zijn zoveel velden daar, heb je zin om ergens te stoppen doe je dat gewoon!!
 
Orlando Country (KX04): Fietspad ten Noord Westen van Orlando.
Umatilla (KX23): Lekker kort baantje, ten noorden van Orlando Country.
Cross City (KCTY): Kan je even checken of dat varken nog leeft daar.
Whitted (KSPG): Historisch veld aan Tampa Bay.
Knight (KTPF): Vlakbij downtown Tampa, leuk veld.


Wat KLIKO al zei, genoeg andere velden die onder je door schuiven. Elk veld heeft wel iets en een mooi verhaal.
 
Gratis auto's? Leg uit....? :1855:

Bij veel flight handeling bedrijven in Amerika krijg je voor een uurtje een gratis auto mee als je daar bijv. je fuel haalt. Kun je lekker een uurtje rond toeren terwijl hun je kist aftanken. ;)
 
Rondje mid-Florida. Met time builders ging ik altijd ontbijten in Sebring (inclusief racecircuit).Vervolgens langs de oostkust naar het noorden een approach op de Nasa Landing Facility(sinds 9/11 niet meer mogelijk), dan door naar Cedar Key voor de lunch, hier kun je je helemaal te goed doen aan lobster dan weer rustig afzakken naar Venice voor een afsluitende cocktail at Sharky's. Afijn zoals hierboven al genoemd er zijn zoveel mogelijkheden teveel om op te noemen.
 
dat varken in Cross City, kreeg altijd de leftovers!! leeft ie nog.

Ik moest voor mn huidige baas snel 150 uur vliegen zodat ik de eerstvolgende command cusus mee mocht doen anders weer tijdje wachten ivm ureneis verhoging 747.

Florida Sectional chart gekocht en er wat lijnen tussen vliegvelden getrokken en een IFR "kladblok" met approach plates, bijna overal VORs en begonnen met raggen mn record 13.5 uur in een c152 op 1 dag!!
vergeet ook niet dat je VFR NIGHT mag vliegen. dan is van orlando-disney-tampa mooi, of gewoon de kust langs

Heb veel velden gezien in florida en er is altijd wel wat te zien. en je gaat timebuilden dus voordat je op elk veld stopt eerst 3 TG.

en raak je de weg kwijt, vlieg oost/west totdat je een kust ziet en take it from there

btw mn baas heeft voor deze uren betaald!!
 
Last edited:
gaines ville gnv- ocala ocf via greystone pvt

gaines ville gnv- ocala ocf via greystone pvt

hi ojjo je gaat dus toch weer.

super om daar te vliegen. heb hier nog oude vliegplannen liggen, die kun je wel krijgen, als inspiratie, waar je effe langs moet gaan is ceder key idd korte baantje app net over de bomen echt prachtig. verder savannah is een leuk oud stadje om effe door heen te slenteren en wat je eten op een van de balcony's met uitzicht over het water. wat ook een een leuk plekkie is st augustine een heel oud plekje met nog een beetje historie,

gaines ville moet je effe een hotdog halen staat vaak zo'n kar buiten, dan op de weg naar ocala effe afmelden na opgestegen te zijn gainsville bij flight following, beginnen ze daar al te lachen als je zegt dat je ocala al in zicht heb, om daarna effe over J travolta z'n huis te vliegen, ben zelf in zijn boeing geweest in ocala maar kan wezen dat zijn eigen baan al weer klaar is.

napels en orlando executive, zijn mooie pilotshops.

daytona is een mooi veld om je radio verkeer wat op te schroeven je moet daar ook voor vfr de clnc. del. oproepen.

en sharkey's on the pier in venice is leuk om te zitten op een avond genieten van de zo'n ondergang aan een corona met wat live muziek heb daar vaak gegeten maar was niet mijn favoriete tent qau eten, ga dan naar cockpit cafe ( ps julia werkt er niet meer) of honoluana.

he maar misschien tref ik je van het weekend nog anders volgend weekend.

groeten.
 
Zal ik in dit topic maar aansluiten?

Het is wat vroeg, maar ik ga in april/mei 2008 wat uurtjes boren in Florida.
Naast de BFR voor mijn FAA PPL, wil ik mijn JAA nightrating halen. De overige tijd worden wat uurtjes voor in het logboek.

Ik neem Naples als "uitvalsbasis". Dan kan ik bij NAC terecht voor mijn nightrating en voor de rest wil ik bij de buren EAA kijken.

Misschien dat er in die tijd wat 'Ollanders zitten in Florida?
 
Naast de BFR voor mijn FAA PPL, wil ik mijn JAA nightrating halen. De overige tijd worden wat uurtjes voor in het logboek.
Waarschijnlijk weet je dit al, maar hou er rekening mee dat je voor een NQ ook een Visa nodig hebt, en door de TSA mallemolen moet. Ook al is het zo'n weinig beetje vliegen.

Ik ben waarschijnlijk in Mei ook nog even in Naples trouwens.
 
Merrit island is ook erg goed, aan twee kanten water!, rondje orlando exec is ook goed, wel druk, verder is pahokee wel leuk (alligators langs de baan) en je kunt er ook naar wat grasstripjes waar je dan wat geld in de pot stopt en dan is het goed, weet zo ff niet meer hoe het heet maar ligt tussen kfpr,kphk, en f45 in.
 
Waarschijnlijk weet je dit al, maar hou er rekening mee dat je voor een NQ ook een Visa nodig hebt, en door de TSA mallemolen moet. Ook al is het zo'n weinig beetje vliegen.

Ik ben waarschijnlijk in Mei ook nog even in Naples trouwens.

Klopt, but thanks!!

Overigens valt de TSA molen toch wel mee? Naja, ik ben niet anders gewend dus misschien ligt het daaraan. ;)

Als we op hetzelfde moment in Naples zitten kunnen we misschien wel een :biertje: doen.
 
kijk dat is nog eens een handige site! Bedankt voor de info.

Hoe lang doe je er over met een C172 van Orlando naar Key West?
 
Back
Top