TV-serie over vliegers-in-opleiding

Voor de eindoefening is het waarschijnlijk zo dat ze de feb. 2007 lichting gaan volgen, want die zijn nog bezig of net terug van hun eindoefening.

Niemand gezien.

Als ze doorgaan zoals met augustus en oktober dan zijn wij toch de laatsten die deze oefening hebben gehad.
 
Onze klas is deze week op Sheppard aangekomen en we zijn al de hele week bezig met dingen regelen, auto's kopen, telefoons e.d. We worden ook constant gevolgd door een camera voor de serie.
Eind 2008 / begin 2009 zullen jullie het wel zien zodra het wordt uitgezonden op de KRO.
Ik weet zeker dat er mooie beelden tussen zitten. Zien dus.


GJ
 
Auto's kopen? Telefoons kopen? Shopalicous! :grijns:

Is de stof op Sheppard moeilijk? Of is het zoals ze zeggen op de luchtmacht dvd.
 
We hebben al wel de boeken opgehaald maar nog niets erin gelezen. Volgende week vrijdag beginnen we pas met les dus tot die tijd kunnen we nog kopen kopen kopen en alvast wat vooruit werken.
Ik verwacht dat de stof niet veel moeilijker is dan op de EMVO, wel meer...

GJ

PS: Wij zijn de laatste klas op de Tweet :)
 
De T-6 is het toestel wat de amerikaanse luchtmacht gebruikt voor hun JPPT (joint primary pilot training). Vlieger die na hun JPPT te horen krijgen dat ze jets gaan vliegen gaan naar de ENJJPT (European Nato Joint Jet Pilot Training), Hier gaan nederlandse vliegers bedoeld voor de F-16 ook heen. .

Het mij verbazen als de T-6 de T-38 gaat vervangen. Voor amerikaanse vliegers zou dit betekenen dat ze de JPPT en een gedeelte van de ENJJPT op de zelfde kist zouden doen! dat zou betekenen dat de nederlanders na T-37 de T-6 gaan vliegen .. De amerikanen hebben notabene voor de T-37 de T-6 al eens gevlogen!?!? Buiten dat is de T-6 geen vergelijking met de T-38.

Ben erg benieuwd hoe het nu daadwerkelijk zit!

P.S kijk eens naar de Specifications... het is wel een vette kist!

Voor meer info... http://www.af.mil/factsheets/factsheet.asp?fsID=124
 
Nee je snapt het nu even fout.
De Tweet gaat eruit, en dat is de T-37.

De T-6 zal dus de T-37 vervangen, en niet de T-38.
 
Ik heb gehoord van selectiekandidaat, dat zij 8 & 9 februari GVSS heeft en dat hierbij de filmploeg aanwezig is.
 
Ik heb hier nog steeds wel interesse in (voor bovenstaande redenen).

Ik begin 21 april op de KMA, zijn hier nog mensen voor nodig?

Groeten!
 
Ik heb een paar dagen terug in ieder geval een berichtje naar dat e-mail addres gestuurd, maar krijg maar niets terug. Ben bang dat dit dus "nee" gaat betekenen. ;)

Vliegers ten overvloedde lijkt het wel! :) In ieder geval bedankt, Redskull!

Groeten!
 
UPDATE DOCUMENTAIRE VLIEGERS

hoi allemaal! We hebben de reacties gelezen op onze oproep destijds, dus het wordt weer eens tijd voor een update! Als er gereageerd is op onze oproep, maar je hebt geen berichtje terug gekregen, onze excuses hiervoor! Waarschijnlijk is er iets mis gegaan. Mocht je nog aan de PO1 moeten beginnen, en het leuk vinden om gevolgd te worden, mail dan naar terryderoode@procamjo.nl

Verder zijn we al een aantal maanden druk aan het filmen. We hebben het opleidingstraject in 4 groepen opgedeeld, om binnen een jaar de hele opleiding tot F16-vlieger te kunnen laten zien. Dit betekent concreet dat we:
* een groet groep mensen volgen op het CML (zoals jullie weten is het aantal afvallers hier nogal groot). Deze groep mensen hopen we te volgen tot begin van de KMA
* een groepje vliegers dat nu op EMVO zit. We volgen ze vanaf de eindoefening van de KMA
* 5 jongens die in januari naar Sheppard vertrokken zijn. We zijn inmiddels 2 x langs geweest en er staan weer nieuwe opnamen gepland binnenkort
* 4 jongens die gegradueerd zijn op Sheppard en binnenkort naar Springfield gaan voor de laatste loodjes van de opleiding.

De serie wordt begin 2009 uitgezonden bij de KRO, allemaal kijken dus!!!!
 
Back
Top