Intake GVSS Vragen voorbeeld

Alles, behalve de hoofdstukken met INFORMATIEF erboven, dan moet je begrijpen :D
 
Hier nog een vraagje.. Kan iemand me uitleggen waarom je bij de crosschecks voor de klimvlucht alleen de slipkogel hoeft te controleren en bij de crosschecks voor de daalvlucht de bochtaanwijzer EN slipkogel?

Zelf heb ik al een soort van verklaring in mijn hoofd maar ik vind het nog steeds een vreemde zaak. Iemand??
 
Het komt op mij erg onlogisch over en het ziet er meer uit als een onvolledigheid in het boekje. De situatie lijkt mij niet anders dan wanneer je nog meer de bochtaanwijzer/slipkogel moet controleren.
Ik denk ook dat ze iedere keer het hele instrument bedoelen, de bochtaanwijzer/slipkogel moet je dan waarschijnlijk als één instrument zien.

Ik kijk vanavond nog ff of iemand antwoord heeft, want ik moet morgen de intake doen!

Groetjes, Ottie
 
Last edited:
Hier nog een vraagje.. Kan iemand me uitleggen waarom je bij de crosschecks voor de klimvlucht alleen de slipkogel hoeft te controleren en bij de crosschecks voor de daalvlucht de bochtaanwijzer EN slipkogel?

Zelf heb ik al een soort van verklaring in mijn hoofd maar ik vind het nog steeds een vreemde zaak. Iemand??

Ik heb zowiezo (afgezien van tijdens bochten) alleen naar de slipkogel gekeken, en niet naar de bochtenaanwijzer. Als je koers goed blijft, maak je geen bocht, dus hoef je dat (leek mij) niet nog eens te controleren. Ik heb hem eigenlijk alleen tijdens bochten gebruikt, om exact die ROT te draaien :airforce:

Bedenk voor jezelf WAAROM je ergens naar kijkt, en HOE de wijzer moet staan. In dit geval kijk je er dus naar om te weten of je een bocht maakt of niet, en dat zie je ook al aan je koers.

Waarom het zo in het boekje staat, weet ik niet.
 
Precies, het gaat erom dat je in het vluchtpad blijft en op tijd afwijkingen kan corrigeren, maar ik vroeg me af of het voor de toets zou uitmaken.

Verder gaan we het morgenochtend gewoon zien, wie moet er nog meer voor de intake GVSS?
 
Precies, het gaat erom dat je in het vluchtpad blijft en op tijd afwijkingen kan corrigeren, maar ik vroeg me af of het voor de toets zou uitmaken.

Verder gaan we het morgenochtend gewoon zien, wie moet er nog meer voor de intake GVSS?

Ik kreeg er geen vraag over. Maar er zijn verschillende versies, dus ik zou het voor de zekerheid maar leren. Je kunt vantevoren ook nog vragen stellen, vooral doen!

Succes morgen! Go get em!
 
Succes morgen! Go get em!

We got em ;) , De hele groep trouwens (stuk of 15 man).
We hebben de vraag nog gesteld en het bleek inderdaad een onvolledigheid in het boekje te zijn.

Wat wel nieuw is:

Na afloop moesten we niet alleen een afspraak voor de GVSS maken, maar voor een blok waarin alle volgende keuringen vallen. Alle data staan in dat blok vast (met een uitwijkdatum voor elke keuring zodat je van de kant van keuring en selectie anders kan worden ingeroosterd). We konden kiezen uit 3 (eigenlijk 6) verschillende blokken met allen als opkomstdatum 3 November. Alle tussenliggende data waren wel verschillend.

Nu ff flink doorleren voor de GVSS en volgende maand geef ik het my best shot.

ciao, Ottie :)
 
en hoe zit het met de GVSS. na welke vlucht kan je afvallen, en welke vluchten zijn op welke dagen? (a,b,c,d,f)
 
na de D vlucht en na de F vlucht.
dag1: FAM, A,B
dag2: C,D,(F)

deze info krijg je ook na je intake-GVSS als het goed is.
 
Last edited:
Back
Top