A340 Ground Accident

Hier wat foto's van het ongeluk:

msn856accident.jpg


msn856accident2.jpg


msn856accident3hires.jpg
 
Gevalletje: Parking Brake "NOT set"... during an engine test. While testbay slippery?

Eeuh even Apeldoorn bellen..! Ziet er inderdaad dramatisch uit.
 
Airbus: Hello Mr purchaser from Etihad, we have a little problem with your order.
Etihad: oooh is there a delay??
Airbus: well, sort of.... we totalled your airplane.
Etihad: Quiet



Hopelijk komen de gewonden er snel weer bovenop!
Gr
Eelco
 
Airbus: Hello Mr purchaser from Etihad, we have a little problem with your order.
Etihad: oooh is there a delay??
Airbus: well, sort of.... we totalled your airplane.
Etihad: Quiet
Eelco

Volgens mij was de crew gedeeltelijk van Etihad. Meer iets van eigen schuld, dikke bult...

Zeven van de negen inzittenden waren personeelsleden van Etihad Airways, een luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten. De twee anderen waren werknemers van Airbus. Een van de zwaargewonden bevond zich op de luchthaven. Het toestel zou normaal gezien binnen de week aan Etihad Airways geleverd worden, aldus Jacques Rocca, woordvoerder van Airbus Frankrijk. De oorzaak van het ongeval is nog onduidelijk. (belga/dm)
 
Die opmerking is wel heel erg kort door de bocht.

Denk je nu echt dat Airbus werknemers van Etihad een engine test run laat doen terwijl de kist nog op naam van Airbus staat? Er is altijd nog zoiets als aansprakelijkheid.

Zolang de kist nog niet overgedragen is zal een Airbus werknemer altijd de eindverantwoordelijkheid dragen. Dat is verzekeringstechnisch helemaal ingedekt.

Zelfs bij de acceptatievlucht (waarbij de kist nog op naam van de fabrikant staat) zit er op de rechterstoel iemand van de fabrikant die officieel als PIC optreed.
 
Er was niemand van Etihad aan boord van deze A340. Er waren twee Airbus en zeven Abu Dhabi Aircraft Technologies medewerkers aan boord. Vijf personen hebben verwondingen opgelopen tijdens het incident. Van deze vijf personen liggen er nog drie in het ziekenhuis, twee Airbus medewerkers en 1 ADAT medewerker.

Volgens de ongevals telex van Airbus gebeurde het ongeval tijdens het verlaten van de proefdraaiplaats.
 
Die opmerking is wel heel erg kort door de bocht.

Ok, ik doelde eigenlijk op de post ervoor, dat airbus niet hoeft te bellen naar Etihad om te zeggen dat er een probleem met het vliegtuig was, aangezien er personeel uit Abu Dhabi aanwezig was (blijkbaar niet Etihad zelf).
Dan vond ik persoonlijk jou opmerking nog korter door de bocht, ik haalde alleen mijn info uit een kranteartikel en heb, sorry, nog niet zoveel ervaring als jij met leveringen van nieuwe toestellen.
 
Vroeger werd een engine run altijd gedaan met de ACHTERKANT van het vliegtuig naar een 5 meter hoge betonnen muur. :wegkwijt:
 
Back
Top