Solid Air

Heel leuk bedrijf!

Ben daar op selectie geweest - twee gesprekken met hele vriendelijke captains. Waarom SolidAir? Kan je goed omgaan met zakenmensen? Hoe stel je een zakenvlucht voor? Wat denk je over CRM?

maar ook: Weet je zeker dat je de 40k over hebt? Heb je goed nagedacht? Kom je er uit met geld na half jaar? etc...

40k voor Citation type rating is erg veel. Meet een beetje geluk Falcon of Dornier TR erbij. Maar zonder garantie. Redelijk snel (1.5 jaar) command op Citation Jet.

Zo erg is het allemaal dus niet.

Eerlijk gezegt snap ik niet waarom ze de 40k vragen, ik denk, ook eerlijk gezegt omdat ze geen zin in mensen hebben die naar 2 jaar doorstromen naar een airline op de kosten van Solid. Kan ik ergens begrijpen.

En eigenlijk werkt het: het is geen bedrijf om je vliegcarriere te jumpstarten. Maar als je echt buzjets wil vliegen - een heel erg leuk bedrijf.

Enige probleem natuurlijk dat zonder enige ervaring/idee hoe het is buz jet vliegen kan zwaar tegen valen.

OM

Outer Marker heeft, door er wat tijd voor uit te trekken en eens langs te gaan, een heel aardig beeld gekregen van dit bedrijf. Dat zouden meer mensen moeten doen, zodat ze zelf een oordeel kunnen vellen. Dit is dan niet is gebaseerd op meningen van mensen die de informatie niet (kunnen) hebben, maar op eigen ervaringen. Ook noemde iemand in deze thread om eens mensen te spreken die er werken.

Wellicht zijn dit aardige tips voor beginnende jonge en oude vliegers op zoek naar een voor HUN leuke en passende baan.

Succes!
 
Hoeveel uur vliegen ze bij solid per jaar? Want een command na 1.5 jaar lijkt me een beetje snel. Hoeveel uur heb je dan? 900?
 
Back
Top