Mega order

The Flyer

New member
Ja, er worden wel vaker mega orders geplaatst, maar dit is inmiddels al de 100.000ste mega order.....

Emirates bestelt 93 vliegtuigen bij Airbus en Boeing

11-11-2007

DUBAI - Luchtvaartmaatschappij Emirates heeft op de Dubai Air Show meteen alle ogen op haar weten te richten door een megabestelling te plaatsen bij zowel Airbus als Boeing. De maatschappij bestelde maar liefst zeventig A350XWB’s bij Airbus, met een optie voor nog eens vijftig toestellen.

Ook werd een definitief contract getekend voor acht A380’s waarvoor tijdens de Paris Air Show al een intentieverklaring was getekend. Daarnaast bestelde Emirates nog eens drie extra A380’s.

Ook Boeing mocht meedoen aan het feestje. De Amerikaanse vliegtuigbouwer kreeg van Emirates een order voor twaalf 777-300ER’s. Met de nieuwe toestellen wil Emirates met name haar netwerk in Azië flink uitbreiden.




Hoe gaat Emirates al deze kisten voorzien van personeel???
 
Ja dat vroeg ik me ook gelijk af toen ik dit bericht las. Misschien een idee om over een jaar of twee te gaan cashen in de Emiraten. Het is er alleen wel 50 graden warmer dan hier! Toen ik laatst dat stukje van Jan Cocheret las in P&V heb ik me ook afgevraagd of dat wel zo´n lekker leventje daar is. Alles goed geregeld maar die temperatuur...
 
Hoe gaat Emirates al deze kisten voorzien van personeel???

Zal een probleem zijn als er opeens 93 kisten op je stoep staan.:eek!:

Uitfaseren oudere bakjes, langzame expansie bestaande vlootdelen. Gaat allemaal geleidelijk. Was er laatst niet iemand die meldde dat Emirates een holdpool aan het creëeren was met lowtimers (<4000u)? Zal daar wel iets mee te maken hebben....
 
Zal een probleem zijn als er opeens 93 kisten op je stoep staan.:eek!:
Tuut Tuut, u had wat besteld? Waar kan ik het kwijt?.... :grijns:

Maar goed, die krengen moeten ook gemaakt worden, dus het duurt wel even voordat ze allemaal in de hangar staan...
 
ze hebben een expansie van 1 kist per maand. Dat is nog te overzien.
Momenteel hebben ze nog genoeg sollicitaties, maar of dat zo blijft in de toekomst?

Emirates heeft, als ze alle bestellingen van de 777 hebben, bijna 100 B777. Ze zijn goed bezig daar in de woestijn.
 
Hoe gaat Emirates al deze kisten voorzien van personeel???

Da's een interessante vraag. Ik denk niet dat Emirates gerund wordt door een stelletje idioten maar volgens mij kon dit nog wel eens een klein probleempje worden. Het is duidelijk dat er aan geld geen gebrek is. Vliegtuigen kan je kopen ... en (tot op zekere hoogte) piloten ook. Als er maar betaald wordt.

Het probleem lijkt mij dat Emirates niet de enige maatschappij die zo af en toe eens een leuke order plaatst. En dat gebeurd in de tijd dat er zo links en rechts al maatschappijen zijn die wat vliegtuigen op de grond hebben staan vanwege crew problemen.

Het resultaat van de tekorten aan crew en heeeeeeel veel vliegtuigen is een stroom van vliegers van de ene naar de andere maatschappij. Welke kant op? Waar meer centen betaald worden.

Tussen het slapen door heb ik nog wel eens een keertje iets gehoord van die economie lessen. Volgens mij noemen ze dit schaarste. Natuurlijk staan die vliegtuigen niet van de ene op de andere dag op de stoep. Maar ik denk sneller dan dat er qualified en suitable crew beschikbaar voor al die vliegtuigen.

Dus ... hoera! Plaats ze maar die orders! Hoe meer hoe beter. Wellicht kan Diana dan in de toekomst een paar onderdelen van het bulletin board schrappen. Het onderdeel voor wannabees is leeg; zijn druk aan de studie en druk met de sollicitaties. En zij vragen zich af welke van de zoveel aanbiedingen echt interessant is?

Wellicht een beetje overdreven maar het kan nog wel eens een interessante tijd worden .....
 
Delivery slots

Delivery slots

Just because x aircraft have been ordered doesn't mean x aircraft will be delivered.

Trading in production slots can be very lucrative - I believe a number of Airlines do this.
 
Back
Top