caa IMC rating vs Instrument rating

JulietWiskey

New member
Hai,

heeft iemandd op het board misschien een CAA IMC rating gehaald, bijvoorbeeld bij een UK vliegschool in de Verenigde Staten? En wat is een voordeel hiervan, ten opzichte van een (zwaardere!?) Instrument rating?

Verder vraagje; wie heeft ervaring met het in de USA halen van je CPL praktijk, met ME? Ben benieuwd met mensen die OFT ervaring hebben.

JulietWiskey
 
Je was me eigenlijk net voor, wilde het deze week hier ook gaan neerzetten.
Ben wel eens benieuwd naar de verschillen.
 
Ik heb mensen les gegeven voor dit geval (IMC) en zou dit nooooit aanraden, levensgevaarlijk als je het mij vraagt. Je krijgt (lees: hebt minimaal nodig) 15 uur training, en uiteindelijk mag je bijna hetzelfde doen als met een Instrument Rating*

Het is een CAA national rating en alleen bij te schrijven op een CAA issued license, een UK R/T license verplicht. (Zie ook LASORS E3)

De IMC rating kan inderdaad bij enkele CAA approved schools in Florida gedaan worden, al zijn de examinatoren die dit examen mogen af nemen redelijk schaars op dit moment als ik het goed heb.

* Deze rating is alleen te gebruiken binnen de UK. Je mag daarbij in IMC vliegen, maar er zitten onder andere verhogende factoren aan de normale minima. Zo moet je bijvoorbeeld de Decision Height met een factor X vermenigvuldigen. Ik zie er niets positiefs in. Wil je ooit iets commercieels gaan doen, heb je als nog een Instrument Rating nodig.


JW: Ik neem aan dat je het hebt over het halen van een JAA CPL/ME license? Volgens mij is er wel het een en ander gepost in dit forum, kijk anders ook even op pprune.org
Het is in ieder geval mogelijk om een CAA/JAA CPL/ME te halen in de VS. Dit gebeurt alleen maar onder de CAA wetgeving op dit moment.
 
@-IB-;
quote;
Het is in ieder geval mogelijk om een CAA/JAA CPL/ME te halen in de VS. Dit gebeurt alleen maar onder de CAA wetgeving op dit moment.

Maar dat betekent toch, als je een caa/jaa PPL hebt, en voldoet aan de JAR uren-eis, dat dit gewoon in Europa gebruikt kan worden als zijnde jaa-CPL-ME?? Ik begrijp wel dat je je instrument rating moet halen in het land waar je woonachtig bent (Nederland dus).

JW
 
JW,

Je kan de de VS bijna alles halen: PPL, CPL, ME bij door de CAA goedgekeurde scholen. Dan krijg je een Engels brevet en daarmee mag je ook in NL vliegen op PH-kisten.
IR is een ander verhaal, als je in de VS een IR! (is niet het zelfde als IMC rating) haalt moet je alsnog in Engeland een 15 uur conversie volgen en opnieuw examen doen.

Groeten
Ditched
 
En hoe zit dat met de ME-rating alleen dan? Kan dat gewoon op je NL JAR-brevet geschreven worden of alleen op een engelse? Dan kom ik zo bij mijn volgende vraag: Kan ik mijn NL brevet dan omzetten naar CAA-brevet?

grtz,
 
JW kijk eens naar http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6824
Ik ben onlangs (oktober) bij OFT geweest voor mijn ME CPL en ben ervoor geslaagd. Ik heb er vorige jaar ook al eens geweest om uren te bouwen. Houd er wel rekening mee dat de dingen die ze beloven niet helemaal zo zullen verlopen als gedacht. Heb ik meer dan eens meegemaakt. Je moet ook nog eens een Engelse RT halen en ook een theorie examen doen voor de multi (Cabair policy / Syllabus). Voor een berg papierwerk moet je ook niet schuw zijn als je deze weg gaat bewandelen.........het weer is er wel vaak goed en de dollar staat laag. Het examen geld van de CAA is 795 engelse pond en niet misselijk, dat is ruim 1000 euries........succes.
 
OFT/AAA/Naples ME CPL

OFT/AAA/Naples ME CPL

Hmmmm,

heb je post gezezen... OFT was interessant omdat ze JAA CPL-ME aanbieden, heb zelf wat uren gemaakt bij AAA in San Diego, je kan daar ook je ME halen,maar niet in combi met je JAA-CPL.

En dat is jammer, want ze hebben een prima onderhouden BE76 Duchess, die veel en goed beschikbaar is... En om nu alleen je ME te halen in de US, is ondanks lage koers niet optimaal.

Is Naples alweer opgekrabbelt uit dal, na alle negatieve feedback gelezen te hebben op PRUNE en hier op airwork?

JW
 
Ik heb een paar maanden geleden nog bij NAC gevlogen (ME renewal). Maar twee vluchtjes gemaakt geloof ik, maar de JAA instructeurs daar zijn prima. Ze hebben op dit moment problemen met krijgen/houden van de wat meer ervaren FAA instructeurs, zoals zo veel scholen daar in de buurt. Ze hebben wat nieuw spul single engine. De twin die ze hebben is een oude Seminole, maar vliegt op zich prima. Ik denk dat ze op dit moment niet slechter zijn dan anderen.

Als je specifieke informatie wil, PM me even.
 
het examen geld van de CAA is 795 engelse pond en niet misselijk, dat is ruim 1000 euries........succes.[/QUOTE]

Dat betaal je dus bij OFT? Voor elk CAA examen?
 
JulietWiskey

Aan een CAA U.K. IMC Rating heb je 3x niks.

Omdat er in NL genoeg IFR N-kisten te huur zijn, is het m.i. verstandiger om een volwaardig FAA PPL + IR (dus geen 61.71 cert. met daarop U.S. instrument test passed) te halen.

Na het behalen van je FAA PPL IR (US) is het overigens verstandig/raadzaam om eerst en aantal uren binnen de EU IFR (liefst 's nachts) met een ervaren IR vlieger of instructeur te vliegen vooraleer je solo op pad gaat.
 
Back
Top